Ga naar inhoud


[DM7025+] Welke CF-kaart en welke Harddisk


Barten

Aanbevolen berichten

In afwachting dat mijn DM 7025+ binnen komt nog even enkel boodschappen gaan doen:

- wil een CF-kaartje in huis halen en denk aan een Kingston 1 of 2 GB (multiboot, etc...); werkt Kingston goed met de DM 7025+ en is het eender welke grootte ik gebruik?

 

- en wil ik een harde schijf aankopen om in de DM 7025+ te plaatsen. Moet dus een IDE HDD 3,5” worden heb ik gezien.Ik denk aan een capaciteit van 320 à 500 GB; Welk merk werkt er zonder problemen met de DM7025+? en wat neem ik nu best: 5400 RPM of 7200 RPM? Ik heb me laten vertellen, hoe sneller hoe beter voor video; maar hoe sneller hoe hoger de hitte-ontwikkeling vrees ik ook. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je nog een 5400 exemplaar vindt, die is snel genoeg, inderdaad met minder warmte en vooral minder herrie.

Volgens mij heb je met de 7025 niet de type problemen voor CF's die je bij de 7000 hebt, dus alle CF's werken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon een fatsoenlijke harde schijf koopt, bij voorkeur 5400rpm dan hoeft het helemaal geen 2.5" te zijn.

 

Gewoon een schijf zoeken met een laag stroomverbruik en een lage startstroom.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een seagate Barracuda 500GB inzitten. (Attentie koop een Barracuda - Seagate heeft ook andere lijnen van harde schijven welke niet zo stil zijn)

Is een zeer stille harde schijf, en werkt uitstekend.

 

Je hoort nog wel eens dat deze Seagate heet wordt (is wel 7200 rpm), maar dat valt goed mee.

 

Het advies van een 5400 rpm is wel gezond. Is stiller - belangrijk in de huiskamer - en produceert minder warmte. Het probleem is ze vinden.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Barten
hoe sneller hoe beter voor video


Is grote onzin. Er zijn allang geen harddisks meer te koop die minder dan 20 kanalen gelijktijdig kunnen opnemen. Een opname is ongeveer 400kB (0.4MB) data per seconde.

Ikzelf heb er een laptop schijfje in gemonteerd. Ik had er eerst een "stille" seagate in, maar die ging heel hinderlijk resoneren met de kastplank waar hij op moet staan. Die was dus overal stil behalve op zijn plek. De laptop schijf is absoluut stil - ik hoor hem nooit. Is trouwens een 5400 rpm modelletje met 120GB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi all, bedankt voor de reacties tot dusver...

een 5400 RPM is nog wel te vinden in 2,5"... vraag is of ik dit in een DM 7025 plus kan krijgen (want eigenlijk zou het 3,5" moeten zijn volgens de fabrikant)...??? zijn er mogelijkheden hiervoor????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn brackets voor, maar zoek rustig een 3,5" exemplaar, gaan langer mee, vooral bij intensief gebruik.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...