Ga naar inhoud


In deze tijd........einde arbeidscontract.......


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Tja, het is niet anders, mijn half jaar contract wordt helaas niet voortgezet vanwege de crisis........

 

Sta ik *** (afkorting voor een vloekwoord) weer op straat. Net zoals de vorige keer om economische redenen. Weer naar de WW.........

 

Iemand tips ? om toch zo snel mogelijk weer aan het werk te komen ?

 

ronald

 

Voel me nu heel erg ***, heb het net vanmorgen om 10 te horen gekregen.

En dan juist nu, met alle onheilsberichten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das balen zeg. Vreselijk nieuws om dat nu te horen te krijgen, maar bedenk goed:

Tis nog nooit zo donker west, twordt altied wel weer licht...vrij vertaald uit het liedje van Ede Staal.

 

PS hoe oud ben je en wat voor werk heb je gedaan en in welke regio woon je....misschien heeft iemand hier nog wat voor je

 

 

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is erg balen zeker als je als de vorige keer ook al om bedrijfseconomische reden ontslagen werd. Mijn persoonlijke gevoel zegt me echter wel dat de huidige economische situatie erg makkelijk word aangevoerd om te saneren, er is niets zo makkelijk als saneren van persoon in plaats van dure personeelsleden en geld verslindende bedrijfsprocessen. Ik ben geen jurist maar als ik het goed heb moet er vanuit het bedrijf een ontslagvergunning worden aangevraagd bij het CWI en of een kantonrechter afhankelijk van de situatie. Bij een bedrijfseconomische reden moet het bedrijf aantonen dat het noodzakelijk is dat er ontslagen vallen om een bedrijf door te kunnen laten draaien. Over ontslagrecht is veel informatie te vinden op het internet daar zou je kunnen beginnen.

 

Ik zou eerst eens praten met iemand van personeelszaken of een directielid als het een wat kleiner bedrijf is, als je het goed naar je zin hebt binnen het bedrijf dan is er misschien wel een mogelijkheid om over te stappen naar een andere functie of binnen het bedrijf om te scholen naar een andere functie. Misschien kunnen ze verduidelijken waarom ontslagen moeten vallen en in overleg als het dan toch zo ver moet komen kun je goed afscheid nemen.

 

Sta je al ingeschreven bij het CWI? Dat moet zo wie zo voor het ontvangen van een eventuele WW uitkering. Tijdens een intakegesprek kun je dan ook bespreken wat de mogelijkheden zijn met jouw opleidingen, leeftijd, werkervaring enz. om weer zo snel mogelijk ergens aan de slag te gaan of misschien om te scholen naar een andere richting.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg balen voor je inderdaad.

 

Ik ben het met Thijzel eens, probeer eens via jullie personeelsafdeling te kijken naar ander werk binnen het bedrijf.

Maar inderdaad.... tegenwoordig, zeker met deze crisis, worden veel contracten niet verlengd om op deze manier (gemakkelijk) van het overtollig personeel af te komen en op deze manier kosten te besparen.

 

Je zou inderdaad via het CWI jezelf kunnen laten omscholen als het in je eigen sector moeilijk is om aan werk te komen. volgens mij worden deze kosten volledig gedekt door de uitkeringsinstantie. Wellicht zijn er binnen de sector waarin je werkzaam bent andere bedrijven binnen deze branche waarin je terecht zou kunnen. Wellicht heb je een netwerkje opgebouwd met mensen die je hierin verder kunnen helpen.

 

Ik wens je in ieder geval alle sterkte toe met het vinden van een nieuwe en passende baan, en hopelijk heb je snel weer iets gevonden.

 

Als je inderdaad even opgeeft in welke branche je werkzaam bent, en wat je precies doet zijn er wellicht genoeg leden die dit lezen, en je misschien wel verder kunnen helpen.

 

 

Suc6 !

 

Satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Thijzel
Hallo,
... Ik ben geen jurist maar als ik het goed heb moet er vanuit het bedrijf een ontslagvergunning worden aangevraagd bij het CWI en of een kantonrechter afhankelijk van de situatie. .....


ontslagvergunning??

bij einde-contract?

dacht het niet.

einde contract, is einde contract.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het antwoord is eigenlijk heel simpel want dat is het antwoord van Agent Mike.

Wel gaat er een hoop leed schuil achter zo'n simpel antwoord. frown

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...