Ga naar inhoud


[Buitenland] 3D HDTV op Eurobird 9A


AEO

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is het nog niemand opgevallen, maar op Eurobird 9A op 9° Oost wordt er getest met HDTV in 3D!

Transpnder 11747 horizontaal, 27500.

Er worden beelden van Venetië getoond.

Het is wel vreemd, er worden twee beelden naast elkaar vertoond, dus je hebt geen 16:9 beeld, maar eerder 4:3.

Ook vreemd is, dat het linker beeld links is, en het rechter beeld rechts.

Als je scheel kijkt smelten de twee beelden wel samen, maar je krijgt dan een negatief 3D beeld, omdat wat ver is dan juist dichtbij is en wat dichtbij is, dat is dan juist ver!

En met je ogen uit elkaar loenzen lukt niet bij een 40 inch tv.

Het wordt FTA uitgezonden.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is inderdaad een norm waarmee men 3D-TV wilt gaan uitzenden. Gewoon een HD-stream in tweeën knippen en beide beelden naast elkaar uitzenden. Zo kunnen 3D uitzenden via normale kanalen. Alleen de verticale resolutie wordt in 2en gedeeld tov echt HD.

 

Uiteraard is er een speciale TV voor nodig om 3D echt te kunnen zien. Afhankelijk van het soort TV heb je eventueel een brilletje nodig...

 

Degene met twee (gelijke) LCD-projector kunnen hier wel al iets mee doen. je kunt ervoor zorgen dat je met bijvoorbeeld een PC de bron in 2-en splits (een projector krijgt ene beeld de ander de andere) en een polaroid voor de projector lens kun je toch al met huis tuin en keuken middelen 3D-TV kijken via dit kanaal.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit een tijdelijk kanaal is, just for drawing attention.

Met elke tv kan er al in 3D worden gekeken met de aloude techniek van anaglyph brilletjes, dus een rood glas, en een blauw of groen glas.

Helaas laten de kleuren dan wel te wensen over.

Polarisatiebrilletjes zijn dan een betere oplossing.

Alleen is er dan een synchronisatie nodig, zodat er wisselend geschakeld kan worden tussen het linker en het rechter beeld.

Het brilletje zou dan met een sensor moeten worden uitgerust, zodat beurtelings het linker en het rechter beeld voor het juiste oog kan worden doorgelaten.

Zelf doe ik o.a. ook aan stereofotografie, en ik gebruik polarisatiebrilletjes om de stereodia`s op een aluminiumkleurig scherm te vertonen.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speler: http://www.3dtv.at/Downloads/StereoscopicPlayer142_en.msi (trial)

Sample: http://x264.nl/h.264.samples/force.php?file=./mar.2009/03-18_19-42-27_3DSatTV_.ts

 

Jammer genoeg werken mijn ogen niet samen, ik ga hier dus nooit wat aan hebben.

 

Extra info voor de speler:

Input: Side-by-side left side first

AR: 16:9

Deinterlacing: Yes

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zo ingewikkeld?

Gewoon een voorzetscherm op je TV: de ene helft horizontaal en de andere helft verticaal polariserend.

 

Dan zo'n brilletje op die je ook in 3D theaters krijgt.

 

Bij normale uitzendingen brilletje afzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal niet werken met twee beelden naast elkaar. Je moet de beelden dan echt over elkaar heen projecteren. Wat wel uiteraard kan is twee mini LCDs in een bril met op de ene het linker beeld projecteren en op de ander het rechter beeld...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

hm.. ik krijg wel een lock op 11747,H,27500,3/4 alleen als ik hem scan krijg ik geen kanalen gevonden frown

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat zal niet werken met twee beelden naast elkaar. Je moet de beelden dan echt over elkaar heen projecteren.


Je hebt gelijk, niet aan gedacht.
Je zal in je 3D brilletje iets moeten hebben waarmee je de beelden over elkaar heen kunt schuiven. Iets met verschuifbare prisma's of zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er wel met een PC een lame versie van te maken. Eentje die de linkerhelft rood maakt en de rechterhelft groen (of andersom) en dit op een gewone TV laten weergeven... Dan kun je met een gewone TV al "genieten" van groen/rood 3D.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

een nederlandse fabrikant is al bezig met de ontwikkeling van 3D tv. Als ik een kennis mag geloven is dit fantastisch. Hij heeft al eens mogen kijken. Hij en zijn gezin zijn absoluut geen tv kijkers, maar als deze tv op de markt komt zal hij deze zeker gaan kopen. Hoop dat ik ook eens kan gaan kijken.

we wachten af.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nederlandse fabrikant heeft dit zelfs klaargespeeld zonder dat je een brilletje nodig had... Daar stonden ze vorig jaar al mee op diverse beursen. En tja... het standaard HDTV protocol is zo te zien al een goede mogelijkheid om 3D uit te zenden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...