Ga naar inhoud


28 oost uitrichten: afgaan op astra2 of op eurobird 1?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

LNB-Tilt (Skew):Astra 28.2

-10.33° (Astra 2A/B/C/D => uitzonderingsgeval!)

 

LNB-Tilt (Skew):Eurobird 28.5

-17.52°

 

Kijk ook maar op 19.2 East

 

Jongens..hebben jullie wat gerookt of zo?

Je gaat toch geen satellieten op dezelfde positie zetten en dan de skew per satelliet anders handhaven.

Zeker niet als de programma´s op die satellieten voor dezelfde markt bedoelt zijn.

Neem dat nou maar van ome IJzerbout aan. Dan kan die Satlex me nog veel meer wijsmaken.

Ik merk hier bij mij trouwens nul komma niks verschil wat de skew betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb namelijk veel zwakker signaal op 28 oost dan op mijn andere posities. Heb nu een dm800 met newnigma 2.4 erop (wat een goede image is moet ik zeggen) en hiermee kan ik het aantal db's zien. Op astra 28 is dit erg mager en ik heb ook blokjes op channel 4 HD.

 

Heb nu bijvoorbeeld 7.6 db met 66% AGC en zelfs hiermee heb ik af en toe blokjes. Met regen keldert dat helemaal. Moet ik het dan beter afstellen? Nederland 1 komt 14.6 dB en 76% agc binnen.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat je signaal wat zwakker is, is normaal.

Als je met 4 LNC´s werkt kan er maar één precies in het echte brandpunt staan, waar de versterking van de schotel het grootst is. Ik neem aan dat je daarvoor Astra 19,2° hebt genomen. De Astra positie 28° ligt er dan 9° naast. Dat geeft duidelijk minder versterking.

Komt nog bij dat de transponders waar jij het over hebt hun hoogste veldsterkte boven Engeland hebben. In NL zul je daar weing van merken, maar ik merk het hier heel goed.

Ik ontvang de 28° zenders met mijn Astra 19° schotel van 1 mtr. ook met een schelende LNC met duidelijk minder signaalsterkte. Maar ik woon ten zuiden van Frankfurt/M. en hier is de veldsterkte van de op Engeland gerichte transponders al duidelijk minder. En de veldsterkte varieert ook heel sterk met het tijdstip van de dag. Ik kan hier al een duidelijk fading effect vaststellen. Toch heb ik geen beelduitval en er is genoeg slechtweer reserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer je rail eens wat schuiner te zetten.Kijk mss eens hoe schuin mijn alternatieve rail staat op : h**p://www.johnnyrail.net/afbeeld/Satelliet/Schotel002.jpg

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand dan misschien aangeven wat jullie dan als waarden hebben op enkele kanalen? Dus aantal dB en AGC waarde

 

NED1 op 19

L1mburg op 23

BBC1 op 28

Abu Dhabi op 13 oost

 

Dan kan ik op zn minst beoordelen wat ik nog kan halen

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stel deze vraag dan eventueel even in het dreambox forum, dan krijg je vermoedelijk snel antwoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook eerst dat het een broodje aap-verhaal was maar op het Net vond ik meer verhalen dat alle Astra 2 sats in tegenstelling tot de rest een 'pre-skew' hadden. Indien het verhaal klopt dan zou per definitie bij een draaibare schotel de skew een paar graden ontregeld zijn voor de Astra 2 sats.

Om de proef op de som te nemen heb ik de BER's van BBC1 London op Astra2D en Movies4Men op Eurobird1 vergeleken tussen een Big Bisat en een draaibare 1m wok.

Bij Movies4Men heb ik een BER van 6,7E-04 met de Visiosat en met de draaibare wordt dat 6,9E-05 wat 10 keer beter is.

Doe ik dezelfde test met BBC1 dan haal ik 2,4E-04 met de Visiosat en draaibaar heb ik maar een minieme verbetering tot 2,1E-04. Met de draaibare schotel haal ik bij elke sat tot anderhalve dB extra S/N verhouding in verhouding tot de Bisat maar bij de Astra 2's blijft die op 8,9dB.

Misschien zijn er hier nog satters die vast en draaibaar kunnen vergelijken en m'n vaststelling staven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met googlen vond ik deze E-mail;

------------------------------------

Dear Mr. ...,

 

Thank you for your enquiry regarding the amount of 'pre skew' applied

to the frequencies broadcasting from the ASTRA satellites.

 

...

The amount of pre skew is 7.5 degrees.

 

Please let me know if you require further information.

 

<Etc, etc>

ASTRA (GB) Ltd

15 Fetter Lane

London

EC4A 1BW

-------------------------------------------

 

De "pre skew" is dus -7,5 graden voor alle Atra satellieten.

 

Ook is er tool van Astra die dit weergeeft;

http://www.ses-astra.com/consumer/en/how-to-receive-astra/installation-assistant/index.php

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...