Ga naar inhoud


Digitenne en rolluiken. Kan dat?


PattiMan

Aanbevolen berichten

Ik overweeg Digitenne te nemen in combinatie met een TopField PVR. Ons hele huis hangt vol met rolluiken en ik vraag me af of we nog redelijk TV kunnen kijken als die dicht zijn.

 

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het beeld is op een 50" plasma. Ik lees er niet echt goede verhalen over. Maar ik wil graag van UPC af. Dat is me wat waard ;-)

Digitenne icm Topfield 5300 PVR (160GB) en Topfield 6000 voor op de slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat een 50" net even teveel van het goede is.

Je zult de tekortkomingen van DVB-T nogal uitvergroot gaan zien.

Volgens mij kun je het een paar weken gratis op proef krijgen. Bevalt het niet, dan lever je het allemaal weer in.

Groeten,

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat die rolluiken betreft, zolang er niet te veel metaal in zit, dan zal je geen probleem hebben. Vreemd genoeg werken sommige Franse zenders beter bij mij als de rolluiken dicht zijn, doe ik ze terug omhoog dan daalt de signaalkwaliteit sterk. Dus zou ik het eens proberen, maar 50 inch en DVB-T, dat lijkt me een beetje te groot om goed beeld te hebben...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb alle rolluiken altijd dicht in de winter en perfekte ontvangst: De antenne voor dvb-t staat op het dak. Daar hoort ie ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
Vergeet niet dat glas meer demping geeft dan steen.

 

Dat klopt niet..hf signalen gaan met groot gemak door een (normaal) raam of kunststof..juist veel minder door steen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PattiMan
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het beeld is op een 50" plasma. Ik lees er niet echt goede verhalen over. Maar ik wil graag van UPC af. Dat is me wat waard ;-)


Ik wil hier nog wel even het volgende over zeggen.
De beeldgrootte alleen zegt niet zoveel. Het gaat er ook om hoever je er af zit.
Ik zelf kijk met een 42inch en ben zeer tevreden. De kijkafstand is 5 meter. Het beeld ziet er prima uit voor die 12 Euro minder dan UPC digitaal.
Als je ervoor staat denk je idd jemig, maar op de bank ist prachtig enne iedereen die op bezoek komt roemt het goede beeld.
Mischien dat een 50 inch op 5 meter afstand er ook netjes uitziet. Het hele Mpeg verhaal draaait om het weglaten wat je niet kunt zien. Nou als je ver weg zit zie je de blokjes niet hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je TV een ingebouwde DVB-T tuner?

Als die dat heeft en je hebt nog een oude binnenhuis antenne dan kan je zo ook al testen. De NOS multiplex is niet versleuteld en draagt Ned1,2,3 en omroep Brabant voor Eindhoven.

Er staan twee masten in Eindhoven:

1 aan de A2 ter hoogte van industrie park Croy en 1 aan de spoorweg en Daalakkersweg ter hoogte van de hoogspannings verdeelpunt.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier (in Heerlen) al een tijdje te experimenteren en constateer dat de (aluminium) rolluiken wel degelijk een negatieve invloed hebben op de ontvangst.

 

Tuurlijk, de NL en Duitse zenders komen goed binnen maar nu ik m'n kamerantennetje op de verwarmingsketel op zolder heb staan kom ik op 56 TV-zenders uit. Dus wat mij betreft loont een kabeltje naar buiten of naar de zolder wel degelijk......

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe bevalt Digitenne prima. Ik ondervind geen storingen door de rolluiken. Het signaal blijft rond de 90% (volgens mijn Topfield PVR). Zoals het nu uit ziet, vliegt upc eind van de maand de deur uit :D

Digitenne icm Topfield 5300 PVR (160GB) en Topfield 6000 voor op de slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...