Ga naar inhoud


Geen automatische updates op Seca3 kaart


Bram1nat0r

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Er is al een hoop geschreven over het verlopen van een seca3 kaart in CCcam. Hopelijk is dit probleem allang getackled, maar ik ervaar nog steeds problemen. Vandaar deze thread.

 

Ik heb mijn kaart in een server zitten die CCcam2.0.11 draait. Hierop aangesloten zijn 2 dreamboxen (DM7000 en DM800). Beide dreamboxen mogen EMM's doorgeven aan de server.

 

Lokaal op de server staat EMM uit :

 

# disable all local EMM readers

# saves lots of CPU, but you won't get any updates anymore

# (unless you get updates from your clients)

#

# default: no

#

DISABLE EMM : yes

 

Mijn 2 dreamboxen draaien CCcam2.1.0.

 

Deze setup heeft altijd gewerkt met de SECA2 kaart.

 

Volgens CanalDigitaal worden om de 2 dagen updates verstuurd.

Nu heb ik een hele week mijn counters bijgehouden. Resultaat : 0 ontvangen EMM's.

Wanneer ik de activatielijn (035-6477477) van CanalDigitaal bel, en een activatiesignaal aanvraag, krijg ik binnen een minuut 9 EMM's binnen !

 

0000 MANAGMENT : 2009-06-02

006a CANALDIGITAAL : 2009-06-02

 

Vraag : Waarom komen automatische updates NIET binnen en zelf aangevraagde updates WEL ?

 

Antwoord van CanalDigitaal : U dient uw ontvanger te voorzien van de laatste software *ZUCHT*

 

Bedankt,

 

Bram

 

 

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


LOL, nou ja, eerder huil, dus.

 

Ik heb er *voorlopig* nog geen last van (even afkloppen), mijn seca-3 kaart was bij binnenkomst geactiveerd tot augustus, dus ik heb meteen alle EMM's uitgezet met als gevolg dat de kaart nog steeds tot augustus actief is. En hij werkt inderdaad nog steeds. Ik ben wel benieuwd of het "straks" goed gaat...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peterbali

Ik had ook problemen met de nieuwe kaart. Ik heb tot 2 maal een heractivatie aangevraagd en de emm's kwamen wel door maar het beeld bleef zwart. De ecm's werden niet verwerkt door de kaart.

 

Ik heb toen mijn netwerkkabel losgemaakt en jawel binnen 1 minuut beeld.Daarna de netwerkkabel er weer in en sindsdien niets meer aan de hand.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefke (en ik ook dus) heeft gelijk :-)

 

Je F: line op je server moet er als volgt uit zien :

 

#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm>

F: user3 pass3 5 0 1 { 0:0:3, 0100:000080:1 }

 

Het derde getal (in dit geval : 1) geeft aan of de client wel of niet emm's mag doorsturen naar de server.

 

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow en Erik : Geloof maar niet dat door het blocken van de EMM's je het volledige pakket ontvangt t/m augustus.

Ik schat in dat je kaart over uiterlijk 2 weken op zwart gaat.

Er zit dan niets op de activatielijn te bellen.

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bram1nat0r
Stefke (en ik ook dus) heeft gelijk :-)

Je F: line op je server moet er als volgt uit zien :

#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm>
F: user3 pass3 5 0 1 { 0:0:3, 0100:000080:1 }

Het derde getal (in dit geval : 1) geeft aan of de client wel of niet emm's mag doorsturen naar de server.



En hoe zit dat met gbox?

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met CCcam 2.1.0 de automatische update van C+ NL ontvangen voor mijn SECA3 kaart. Ik heb niets aan hoeven vragen. Zowel op mijn kaart in mijn DM7000 als op mijn HTPC, beide met CCcam.

Beide hebben zelf update rechten (disablen EMM's staat uit), als van elkaar dmv de F-lines.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die allowemm in de f-regel <<<

#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm>

kun je ook anders interpreteren

hetgeen bij meerdere servertjes binnenshuis belangrijk is

F: oma_inkelder rolstoel 3 0 1 { 0:0:4, 0100:00006a:0 } 10.0.0.6

 

ik heb namelijk 3 cd kaarten verdeeld over mijn dreamboxen

(met aparte pakketten)

en wil dus niet dat een client (oma in haar rolstoel die in de kelder woont) en die al een cd kaart heeft

ook nog emm's stuurt aan mijn kaart en daarmee het dataverkeer stoort betreffende de afhandelingen op de kaart

 

Vooral als je updates moet binnenkrijgen mogen er geen clients zomaar lukraak gegevens sturen en of aanvragen.

 

maar ook is dus relevant wat in oma's c-regel staat

 

Citaat:
#C: <hostname> <port> <username> <password> <wantemus> ( { caid:id(:uphops), caid:id(:uphops), ... } )

yes of no moet ook wel in de c-regel staan

anders gaat het automatisme in de verbeterde CCcam zelf aan de slag

en ook daar moet je filteren op caid

 

na een en ander te hebben getest weet ik echter dat nieuwe kaarten die je ter vervangen hebt toegestuurd gekregen, gewoon niet automatisch een update krijgen nadat de vrijschakeling is afgelopen die default 2 weken duurt...

je moet ze laten activeren en dat doet CD bewust

 

chiao

chiao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ervoor zorgt dat in de F-lijn je client recht heeft om EMM signaal te sturen naar je server (in de eerste 3 cijferreeks zorg je dat het 3e getal op 1 staat) dan mag DISABLE EMM op YES staan.

Die EMM functie doet helemaal niets op je eigen server zolang je er geen schotelsignaal rechtstreeks op binnenkrijgt.

Dit scheelt zelfs een hoop geheugen als die EMM functie uit staat.

Als je je kaart in je dreambox hebt zitten moet je die EMM wel aanzetten!!

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...