Ga naar inhoud


Audiograbbing: Welk programma doet het goed?


Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik gebruikte tot nu toe WinDAC-v1.55 om audiofiles van een CD op PC te zetten (.cda formaat)
Ik gebruikt dit op een Win-98 systeem zonder problemen, maar op een XP wil dit programma niet lopen???
Welk programma is hiervoor aan te raden?


Kijk in de titel....: Audiograbber smile Tegenwoordig nog Freeware ook. Uiteraard krijg je nog een hele lijst met alternatieven hieronder.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EAC

 

Citaat:
Exact Audio Copy claimt dat het de cd ripper met de beste geluidskwaliteit is en wordt geroemd door kenners. Door de speciale AccurateRip-techniek zijn fouten en vervormingen bij het lezen van (beschadigde) audio-cd's bijna uitgesloten. Anders waarschuwt Exact Audio Copy u.

 

Exact Audio Copy is een project van de Duitse informatica-student André Wiethoff. Het programma detecteert en corrigeert waar mogelijk fouten op audio-cd's. Daarom hoeft u niet meer alle nummers op uw pc te beluisteren om te controleren of een cd wel goed geript is.

 

Met Exaxt Audio Copy kunt u cd's rippen naar mp3 (met de apart te downloaden Lame-plugin), wav, wma, ogg en flac. Van de geripte nummers kunt u titel-informatie ophalen via freedb op internet (via het menu Database | Haal cd informatie uit | Internet freedb).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het weer geraden hé?!

Ik had in het verleden de gewoonte audio files aan 100% voluitsturing op te nemen... en sommige CDspelers hebben het er moeilijk mee en produceren naast vervorming ook nog nevengeluiden...

Met WinDAC had ik vroeger geen problemen, maar nu heb ik er wel, en daarom de zoektocht naar een nieuwe speler, om de CD's die ik van radio opnames gemaakt heb te heropnemen..., en ze zonder vervorming op te nemen!

Nu neem ik met normalise op -2db op, en hoor geen clippen of vervorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op m'n ouwe PC, met AudioMaestro-v2.66 en een Ricoh CD schrijver lukt me dit perfekt...!

Dus de stotteringen zullen waarschijnlijk van de lezer voortkomen, in de XP pc (recenter) zit AudioMaestro-v2.66 en een DVDbrander...

Mogelijks kan die DVDbrander bij lezen niet voluitgestuurd/overstuurd worden, en begint ie te haperen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is digitaal.... Oversturen bestaat dan niet. Je wil vanaf CD overnemen, dan heb je als het goed is zelfs geen instelling daarvoor.

 

Belangrijk is dat de lezer goed DA kan lezen en eigenlijk kan bijna iedere speler dat tegenwoordig.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is simpel.... Als je een Cd grabt, maak je geen opname maar je kopieert de data vanaf de cd en als het goed is bit voor bit hetzelfde. Eventueel wordt de kopieerbeveiliging, als die erop zit, er vanaf gehaald.

 

Het voordeel van EAC is eigenlijk dat hij zo goed mogelijk probeert de cd te lezen. Hij leest minimaal 2x hetzelfde, en dat moet gelijk zijn, zodat hij zeker weet dat er goed gelezen is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...