Ga naar inhoud


kan iemand helpen met update ORF kaart?


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

(moderators, ik weet niet of dit bericht in het goede forum is. Ik zat te twijfelen tussen deze en de cards forum. Zoniet graag verplaatsen en sorry)

 

Ik ben in bezit van een orginele ORF kaart (komt omdat ik ook nog officieel in Oostenrijk woon). Maar deze werkt na de key wissel van maart niet meer. Hij heeft de update niet overleeft. De vraag is nu wie een ORF gecertificeerde ontvanger heeft? En het liefst in de buurt van 's-Hertogenbosch of eindhoven. En die mij zou willen helpen door de kaart er voor max 1 uur in te stoppen.

 

De ORF goedgekeurde receivers staan op de volgende site: ORF website . Ik heb zelf de technisat cryptoworks module.

 

Alvast bedankt

 

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vraag es op duits forum of zo of je nog wat moet doen aan firmware update.

Heb je op de site van Technisat zelf gekeken?

http://www.technisat.de/indexa722.html?nav=Downloads,de,33

 

Zitten alle ORF's nog op dezelfde TP's met zelfde PIDS etc...

Schotel nog goed uitgelijnd? LNB polarisaties nog ok?

Soms doet een nieuwe zenderscan wonderen om iets te constateren.

 

Kaart kaduuk of CAM/CI?

 

En met je andere spullenboel moet het toch ook te doen zijn?

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles up to date, goede PID etc. Mijn Philips tuners kunnen de update niet aan (was schijnbaar niet alleen een key wissel maar nog wat meer, staat op wat Oostenrijkse en duitse forums. dus alles is goed en up to date. Alleen mijn receivers kunnen het niet.Dus daarom ben ik op zoek naar gecertificerde receiver.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een receiver zou kopen dan had ik wel iets anders genomen. Maar sommige jobs levert je iets gratis op, dan klaag ik niet. wink

btw, KAON staat niet in de ORF lijst dus liever niet

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals gezegd sommige jobs brengen met zich mee dat je wat extra krijgt. Dus die KOAN is voor mij altijd duurder.

En het hoeft geen gecertificeerde box te zijn dat klopt, maar waarom zou het dan niet werken met de Philips en wel met de KAON? De DSR 2000 was vroeger een "officele" ORF box maar doet het toch niet. De DSR 7005 is een Inverto en doet het ook niet en de 5400 doet het ook niet, dus geen garatie bij andere boxen.

Mocht ik in de toekomst problemen hebben met de kaart dan zal ORF altijd vragen of ik een officele goedgekeurde box heb. Anders zullen ze me niet helpen. Lees hun website er maar eens op na.

 

Het ziet er naar uit dat ik nu al een andere box moet kopen als niemand kan helpen. Ik wou eigenlijk nog wachten tot eind van het jaar. Maar goed, zo is het leven. wink

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een technisat crytoworks CAM en een philips crytoworks CAM, deze werken niet. Na 16 maart om 8.00 was het gewoon donker.

Daarnaast heb ik een matrix reborn (met ZCAS en UCAS) en matrix revolution geprobeert en een TREX CAM en dat in alle receivers (ik was dus wel effe bezig wink ).

Dus ik dacht dan moet ik het maar eens met een gecertificeerde receiver proberen. Vandaar mijn vraag.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je je kaart niet eenvoudig naar kennissen of vrienden in Oostenrijk sturen, en vragen of ze jouw kaart even opnieuw kunnen updaten?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat jouw kaart afgeschakeld werd omdat die kaart vervangen werd door een nieuwe. Volgens mij hebben ze een deel kaarten vervangen bij ORF... ligt er niet een nieuwe kaart of een afhaalbericht voor een nioeuwe kaart op je AT- adres?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

 

Ja ik kan hem naar Oostenrijk sturen maar dat duurt weer een poos. Als iemand in de buurt een goede receiver had dan was het zo gepiept.

 

Er is sprake dat ze dit jaar kaarten gaan vervangen. Ik heb nog geen bericht gehad in AT.

 

Eigenlijk heb ik 2 keuzes, of opsturen naar AT (maar wat als ze weer een update doen?) of een nieuwe receiver waarmee ik eigenlijk wou wachten tot eind van het jaar.

 

In iedergeval bedankt voor het meedenken

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met KAON gaat het zonder kaart kennelijk. Bevestiging t/m de 13e

Matrix was maar ff dan schrot.

Mijn funtoestand al jaren niet gebruikt. Was meer freeze dan wat anders.

Of ze zijn naar NDS of Nagra3 of zo overgestapt. Mij niet bekend.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
hi,

Ja ik kan hem naar Oostenrijk sturen maar dat duurt weer een poos. Als iemand in de buurt een goede receiver had dan was het zo gepiept.

Er is sprake dat ze dit jaar kaarten gaan vervangen. Ik heb nog geen bericht gehad in AT.

Eigenlijk heb ik 2 keuzes, of opsturen naar AT (maar wat als ze weer een update doen?) of een nieuwe receiver waarmee ik eigenlijk wou wachten tot eind van het jaar.

In iedergeval bedankt voor het meedenken


Ik heb de spulletjes van zolder moeten halen maar had wel een positief resultaat.
In mijn Philips 2000 met Alphacrypt cam krijgt de kaart met 30 seconden een nieuwe update.
De software van de alphacrypt cam is al oud, febr. 2008 dus neem ik aan dat er aan de encryptie, cryptoworks, niets gewijzigd is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rudolf,

 

Ze hebben niet alleen de key verwisseld maar ook nog iets met een update van cryptoworks.

 

Johan,

 

Heb jij een orginele ORF kaart die de update door kreeg? Dan wordt het tijd een Alphacrypt module bij Mascom te kopen.

 

Hans

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik heb een groene ORF DIGITAL kaart. DAS NEUE FERNSEHEN en die heb ik al enige jaren in gebruik met een Alphacrypt Classic CI in mijn Philips DSR 2000.

Ik heb hem echter een tijd niet gebruikt omdat ORF ook educatief te zien was met mijn Philips 7072.

Nu ik hem weer in gebruik heb genomen was de update van de kaart met 30 seconden

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...