Ga naar inhoud


Omschakeling naar Mediaguard3


Bram1nat0r

Aanbevolen berichten

Ik wil even deze gequote tekst hier posten, en naar jullie reactie vragen :

 

Bron : 2-wekelijks tvgids voor dig.tv.

 

"Vanaf juni worden alle premiumkanalen van CanalDigitaal alleen nog maar in Mediaguard3 uitgezonden. Op dat moment gaat men ook actief gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden om piraterij tegen te gaan. Daarbij behoren ook maatregelen die cardsharing moeten bemoeilijken of onmogelijk maken."

 

Dus ik kan straks niet meer Film1 via mijn interne share op mijn slaapkamer kijken ?

 

Wat voor maatregelen gaat CD dan inschakelen ?

+ ECM interval omlaag ? Net zoals bij Premiere tevergeefs is gedaan ?

+ max ECM per minuut ? Dus je wordt beperkt in het aantal zapmomenten per minuut ?

 

We gaan het wel zien, maar ik ben benieuwd naar ieders reactie !

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil geen moderatortje spelen, daar zijn immers andere mensen voor aangewezen, maar volgens mij staat er her en der al genoeg geschreven omtrent jouw vraagstelling.

 

In elkgeval word de ecm gebuffert, dus dat is niet de manier om piraterij aan te pakken.

De ecm interval omlaag zal problemen met zappen geven, maar ook dat is een kwestie van tijd eer dat word opgelost.

 

De enige manier om piraterij tegen te gaan, zijn de abbo gelden omlaag te brengen.

Gewoon 25 euro per maand voor het volledige pakket..

Meer is het niet waard, er word gewoon teveel troep en pulp uitgezonden en de films op film 1.1 etc zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

 

De providers moeten zo langzamerhand inzien dat de mensen de exorbitante hoge bedragen moe zijn en op zoek naar alternatieven zijn.

Er zijn ontelbare cardservers in europa, de ene nog ingewikkelder van structuur dan de andere, wat in mijn ogen toch aangeeft dat de providers en filmmaatschappijen een keertje moeten gaan nadenken.

 

Enfin, ik kan hier uren over zemelen, feit is dat de providers gewoon verloren hebben.. punt klaar.

 

Liever 10 abbo's van 25 euro, dan 2 abbo's van 75 euro met een berg 'sub-leden'.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Wat voor maatregelen gaat CD dan inschakelen ?
+ ECM interval omlaag ? Net zoals bij Premiere tevergeefs is gedaan ?
+ max ECM per minuut ? Dus je wordt beperkt in het aantal zapmomenten per minuut ?

Er zijn nog meer en beter methodes om cardshare tegen te gaan dan deze...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Er zijn nog meer en beter methodes om cardshare tegen te gaan dan deze...


Hmm, interessant ... Kun je daarover uitwijden, of geldt hier geen freedom of speech ?

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: Bram1nat0r
Hmm, interessant ... Kun je daarover uitwijden, of geldt hier geen freedom of speech ?

wat denk je zelf....?
hier is freedom of speech.....zolang het maar legaal is...
ben het trouwens met drz eens...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is er eentje...

 

Je kunt o.a. na het gedrag kijken. Momenteel zitten er dubbele ECMs. Eentje voor Seca2 en een ander voor Seca3. De kaart moet altijd eerst een ECM voor een bepaalde zender krijgen via de Seca2 PID die de kaart niet kan decoderen, maar wel een window opent. Vervolgens komt de Seca3 ECM aan de beurt. Ze kunnen het later zo maken dat een zender pas open gaat als de fake (seca 2) ECM geweest is. Het kan zelfs zover gaan dat je aan kunt geven hoeveel zenders de kaart maximaal kan decoderen want voor een nieuwe zender is eerst een fake nodig. Zappen blijft ook normaal mogelijk want na een zap krijg je altijd eerst een fake en daarna de echte ECM na de kaart.

 

Aangezien op History en MTVNHD geen seca 2 pid zie verwacht ik niet dat deze variant gebruikt gaat worden.

 

Een ECM counter is de eerste gedachte... daar zitten ook nadelen aan en is eenvoudig te omzeilen. De ECM counter kan niet (volledig) in de EEPROM (als het EEPROM 1.000.000 schijfmogelijkheden heeft en je hebt momenteel ongeveel 10.000 ECMs bij 1 zender per dag dan is het EEPROM na 100 dagen stuk) van een kaart, dus die zal (gedeeltelijk) in RAM moeten. Een tussentijdse reset (of spanningsloos maken) van de kaart tussendoor (bijvoorbeeld om de 250 ECMs) kan een ECM counter resetten en dan werkt een ECM counter niet meer.

 

Alleen maar om aan te geven dat iedereen denkt aan een ECM counter en dat er ook andere mogelijkheden zijn...

 

Graag een reaktie of aanvulling...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
hier is freedom of speech.....zolang het maar legaal is... ben het trouwens met drz eens...


Naar mijn mening is praten over welke technische mogelijkheden er aangehaald zouden kunnen worden om piraterij tegen te gaan, een legale bezigheid .. toch ?

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het vaker wisselen van key is een mogelijkheid. Bij premiere duitsland wordt dit nu om de 600ms gedaan. Dit wordt echter wel een probleem bij het opnemen van kanalen. Ook zal de smartcard dan aardig snel moeten werken om bij langzame ontvangers problemen uit te sluiten.

Dit is echter wel een goede manier om cardsharing te bemoeilijken. Met ongeveer 6 aansluitingen per kaart zit je aan je limiet.

Wel makkelijk want dan kunnen we intern gewoon blijven sharen en de groot geld verdieners hebben dan een probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ViCcO

Wel makkelijk want dan kunnen we intern gewoon blijven sharen en de groot geld verdieners hebben dan een probleem.

Tegen de groot geld verdieners zou er een meldpunt moeten komen, waar je al dan niet anoniem kunt aangeven waar een uitbuiter gevestigd zit.
Als beloning krijg je het volledige pakket voor een jaartje of twee, of drie. smile
Commerciële piraterij is ook voor ons hobbyisten niet goed, dus aanpakken die boeven!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij premiere wordt helemaal geen key gewisseld om de 600 ms. Ze hebben daar een hele andere truuk in het NDS gedeelte zitten. Normaal heb je even en oneven CWs. Als er van de even naar de oneven CW wordt overgegaan is de even CW normaal gesproken nog die hele periode geldig (stel 5 seconde). Bij NDS is het zo dat in dit geval de even niet meer de hele 5 seconde geldig is maar nog maar 600 ms.... Hierdoor moet over een sharenetwerk het antwoord binnen 600 ms binnen zijn - terwijl toch maar om de 5 of 8 seconde een nieuwe key nodig is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz

Als beloning krijg je het volledige pakket voor een jaartje of twee, of drie. smile
Commerciële piraterij is ook voor ons hobbyisten niet goed, dus aanpakken die boeven!!

Goed plan. En mee eens. Het is diefstal.

Thuis sharen zou trouwens ook niet meer hoeven als de aanschaf van een extra kaartje niet zo achterlijk duur zou zijn. Voor het maandbedrag van een tweede kaartje, hoef je het niet te laten.

Laten we jouw voorstel daarom nog aanvullen met: Aanschaf extra kaartje op hetzelfde adres max 10 euro (en dan maken ze er nog dikke winst op!).
Mensen kiezen meestal de weg van de minste weerstand, dus als een extra kaart makkelijk en betaalbaar is, wordt er veel minder geshared.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi

Mensen kiezen meestal de weg van de minste weerstand, dus als een extra kaart makkelijk en betaalbaar is, wordt er veel minder geshared.

Theorie. In de praktijk gaat het vast niet veel uitmaken. Sharen wordt door menigeen als hobby/sport beoefend. Als de prijs omlaag gaat, wordt die hobby/sport misschien minder leuk of aantrekkelijk, maar of dat genoeg reden is om met die sport/hobby te stoppen, vraag ik mij af.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom gezegd en geschreven na het lezen van het Topic "CanalDigitaal wijzigt minimale contractduur : van 1 naar 2 jaar !" en dit Topic, blijft er voor de fervente hobbyisten maar een mogelijkheid over om bij CD een mooi prijvoordeeltje te behalen.

 

Proefondervindelijk vast te stellen met hoeveel interne ontvangers je kunt sharen, vervolgens je Abo aan te passen voor 2 jaar en met de buren weer gezellig in een huis in verschillende kamers tegen een gereduceerde prijs TV te kunnen kijken :D Terug na de jaren '60, dat dan weer wel!

 

Nog altijd goedkoper dan xxxxxx

 

Grtz,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Theorie. In de praktijk gaat het vast niet veel uitmaken. Sharen wordt door menigeen als hobby/sport beoefend.


Ben ik niet met je eens.

Ik ken een aantal mensen die gebruik maken van een commerciële share.
Zelf ben ik daar tegen en dat heb ik ze ook meermalen uitgelegd.

Ik ben van mening dat je als Nederlander een abonnement op Canal Digitaal moet hebben.
Als je vervolgens een share neemt voor die zaken waar je hier geen abonnement op kan krijgen dan heb ik daar begrip voor.
(Sky UK, Premiere)

Bij deze personen gaat het echter puur om het kijken, het is voor hun gewoon een abonnement zoals bij Canal Digitaal zelf, alleen goedkoper.
Er zit verder geen enkele principiële reden achter.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...