Ga naar inhoud


HTPC met DVBViewer niet echt een scherp beeld


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een htpc gebouwd met onderstaande componenten,maar met dvbviewer op windows vista 64bit heb ik niet echt een haarscherp beeld zoals met mijn dreambox 800 mijn tv is een jvc 42 inch voor de rest werkt alles perfect,zou ik misschien een echte goede videokaart erin moeten zetten,iemand een idee welke?Of andere codecs.Als ik het beeld kleiner maak is het wel goed.

 

Behuizing OrigenAE S14V HTPC Zwart

Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2

Intel Core 2 Duo E8400

Kingston 4GB( 2 x 2048MB)

Enermax Modu82+ 525W Modular

Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler Intel

Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45 | GA-EG45M-DS2H

Western digital Caviar GreenPower 640GB | WD6400AACS

Blue-ray rom LiteOn DH-4O1S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier heb ik een haarscherp beeld van mijn onboard Geforce 8300. Wellicht kan je even het volgende laten weten:

 

* Hoe heb je de PC op je TV aangesloten (VGA/DVI/HDMI/etc...)

* Wat is de resolutie van je TV? (1366*768 / 1920*1080)

* Op welke resolutie staat je PC ingesteld

 

Groetjes,

 

TFH

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[linux mode aan]En staat Composite uit in je Xorg.conf omdat je anders last hebt van vsync en/of tearing wink[linux mode uit]

 

Maar even alle gekheid op een stokje. Goed beeld krijg je ook door goede codecs. De gratis FFDSHOW codecs zijn niet echt goed qua kwaliteit. Je zou kunnen kijken naar CoreAVC (softwarematig maar ook hardwarematig op nvidia kaarten via CUDA) of Cyberlink.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels

Ik heb een trial versie van coreavc,maar die werkt alleen voor de hd kanalen en die zijn redelijk goed,maar de gewone kanalen zijn niet echt scherp.

Ik heb een paar maanden met linux zitten vechten met mythbuntu,maar mijn kennis van linux is te weinig,kreeg het niet voorelkaar,vandaar met windows 64bit met dvbviewer en flycccam verder gegaan werkt allemaal perfect behalve dan dat ik het beeld niet echt goed scherp krijg.

 

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Hallo Niels
Ik heb een trial versie van coreavc,maar die werkt alleen voor de hd kanalen en die zijn redelijk goed,maar de gewone kanalen zijn niet echt scherp.
Ik heb een paar maanden met linux zitten vechten met mythbuntu,maar mijn kennis van linux is te weinig,kreeg het niet voorelkaar,vandaar met windows 64bit met dvbviewer en flycccam verder gegaan werkt allemaal perfect behalve dan dat ik het beeld niet echt goed scherp krijg.

gr Andre


@Andre heb jij dvbviewer werkend met vista64 ? ik krijg hem alleen werkend op de 32bits versie, het probleem met de 64bits versie dat ie de kanalen niet kan vinden wel op de gewone vista
hoe heb je hem werkend gekregen, ik werk zelf met de skystar 2 hd

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@andre123

 

Naast de codecs zijn er nog een paar andere zaken die een rol spelen. Jij hebt een mobo met geintegreerde grafische G45 kaart.

 

In een bekend hardware blad hebben ze mobo's getest met geintegreerde grafische kaarten. Het ging daarbij om een AMD 780G, een GeForce 9300/9400 en de Intel G45. Ze hebben oa gekeken naar de postprocessing. En dan komt Intel niet best uit de bus.

 

Hun conclusie

 

Citaat:
De GeForce 9300 biedt je dus de mogelijkheid om voor een zeer beperkt bedrag een mediacenter PC te bouwen, met de mogelijkheden van een machine waar je een tijdje geleden minstens het dubbele voor betaalde. Een moederbord koop je al voor rond de 110 euro en in feite is de goedkoopste Core 2 Duo of zelfs een Celeron processor al voldoende om Blu-ray films af te spelen. Toch raden we je aan om minstens een Core 2 Duo E7200 te kiezen. In combinatie met een efficiënte H.264 codec als CoreAVC heb je dan alles in huis om probleemloos alle denkbaar gedownloade videocontent te bekijken.

 

Op deze site is nog veel meer te vinden. Helaas valt de URL onder censuur.

 

Een andere video kaartje is zeker het proberen waard. Bijvoorbeeld de HIS Radeon HD 4650 iSilence 4 of de Zotac GeForce 9500 GT

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Als ik dat nu zeker weet dat het daar aanligt koop ik een videokaart,ik ga eerst nog wat dingen proberen,maar ik vind het wel vreemd dat de hd kanalen wel redelijk goed zijn en de cpu blijft ook een stuk lager bij de hd kanalen ongeveer 35 a 40 %

 

Gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 30 a 40% toont al aan dat het niet goed zit. Het kan veel lager.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Hoi
Ik heb het zo gedaan:
[E0 10 38 F0] for Input 1 (A/A)
[E0 10 38 F1] for Input 2 (A/B)
[E0 10 38 F2] for Input 3 (B/A)
[E0 10 38 F3] for Input 4 (B/B)
[EO 10 38 F4] for Input 5 (A/A)
enz


@Andre dit zegt me even niets waar moet ik dit invullen ?

en wat zijn die getallen, welke waarde's zijn dit

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Je opent channel editor dan edit diseqc daar vul je dit in [E0 10 38 F0] bij command en dit Input 1 (A/A)bij discription dan apply dit is in mijn geval input 1 astra 1 dan close en klik je aan scan ,vul je bij target root astra 1 in.

vervolgens zoek je astra 19.2 op in transponder list.Diseqc zet je op command string en usuals zet je dan op Input 1 (A/A)en dan scan range en zo doe je hetzelfde voor al je lnb's

 

dat noemen ze geloof ik raw diseqc zijn een soort scripts voor je posities

 

Gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik een ander probleem heb,heb het gedaan zoals je het beschreef maar doet niets hij vind de kanalen niet onder geeft 0 programa's found er is signaal ziet groene balkje opneer gaan, denk dat het aan vista64 ligt als ik naar de normale vista32bits gaat dan vindt hij gelijk de kanalen.

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...