Ga naar inhoud


Hoe beelden opslaan/afdrukken?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik krijg van een duitse collega, een reeks afbeeldingen als bijvoegsel in een mail, klik ik op de afbeelding opslaan als, dan maakt de pc er een *.gif van.

 

Op de PC kan ik de afbeelding vergroten en mooie resolutie en leesbaar, maar als gif opgeslagen en met Pagemaker geplaatst is het niet genietbaar, met Painbrush is de afbeelding 2x3 cm???

 

Grrrrr

 

Met welk programma maak ik er een A4 formaat van met mooie resolutie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ze vóór het opslaan, nog gewoon goed te vergroten zijn dan is de oplossing waarschijnlijk om bij het opslaan te kiezen voor .JPG of .BMP ipv. GIF.

Gif heeft minder kleuren in het pallet dan de andere 2. JPG is gecompressed en BMP heeft de beste, maar ook de grootste vorm.

 

Kies dus bij het opslaan voor een andere extensie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik het begrijp.

In een email zitten plaatjes. Je slaat deze plaatjes op. Niet de PC maakt er gif van maar dat heeft die collega gedaan.

 

Dan in de verkenner, klik met de rechter muis op zo'n plaatje en kies afdrukken. Dan kom je in de Wizard afdrukken. Dat wijst zich vanzelf.

 

De resolutie is bepaald door je collega, daar heb je geen invloed meer op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duitse afzender schreef:

"die Bilder haben eine Auflösung von 96 dpi.....mit 1534 x 1085 Bildpunkten...das ist dann eine Bildgrösse von 28,71 cm x 40,59 cm...noch grösser als A4......wenn das Bild nur 2x3 cm gross ist, müsstest du automatisch mehr Pixel haben....mach doch das Bild mal mit einem Malprogramm wie Picture oder mit der Windows Bild und Faxanzeige auf, dann müsstest du das bild in der gleichen Grösse haben wie ich..........aus dem programm herraus kannst du es dann drucken....ich drucke es immer erst als PDF..mit dem pdf-predator..dann hat man automatisch eine A4 seite

ich hab sie nochmal als PDF angehängt...2PN""

 

Begreep het niet zo direct, maar met het PDF formaat geen probleem meer...

De 2x3 cm beelden waren een grof afdruk met veel te weinig pixels... Heb ook paintbrush geprobeerd maar was ook slecht van detail... Picture heb ik niet en wat is windows Bild?

Hoe noemt dit in NL?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de "Windows Picture en Fax Viewer".

 

Vergeet nou effe al die andere pakketjes en naar PDF omzetten is al helemaal onzin.

 

Klik met de rechter muis en kies voor "Preview". Zal in het Nederlands wel zoiets als "Afdrukvoorbeeld" zijn. Je ziet dan de afbeelding scherm groot.

 

Als je dan onderin het scherm op het printertje klikt krijg je weer de eerder genoemde Wizard.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...