Ga naar inhoud


Monoblock ondersteboven om DiSEqC te wisselen?


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb onlangs gelezen dat het mogelijk is om een Astra / Hotbird monoblock omgekeerd te monteren teneinde Astra op DiSEqC op A (i.p.v. B) te krijgen en HB op B. Klopt dit of was het een 1 April grap?

 

Gebruikt zo'n monoblock overigens Mini Diseqc?

 

Vriendelijk dank, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omgekeerd monteren zou in theorie kunnen werken maar waarom zou je dat in godsnaam doen. Dat betekent dat de kabelinvoer ook boven zit en deze dus water vangt. logisher is in je ontvanger in te stellen welke lnb waar zit en dan hoef je niet van dit soort vreemde capriolen uit te halen . :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx! Ik heb hier af en toe ontvangers van vrienden om te testen en dan is het handiger om Astra op A te hebben.

 

Minidiseqc?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In theorie zou er een skew fout kunnen ontstaan.

(ik weet alleen niet of de hh fabrikanten de verschillende lnb's hebben ge-optimaliseerd voor de skew)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaak. Ik heb inderdaad (ook) een Philips, nu nog met Rayhtec. Dat is ook een reden om Astra op A te willen hebben. Zeker als ik door Seca 3 genoodzaakt word om er weer de originele firmware op te zetten. Ik ga het gewoon doen! Jullie horen wel of het lukt.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland heb ik een schoteltje staan met en omgekeerde lnb, dateerd nog uit de tijd dat er af en toe een analoge deco aan hing. Dit is trouwens een hele metale uitvoering er kan dus geen water inlopen. Je moet natuurlijk wel als je achter de schotel staat de rechter kant in de houder vastzetten.

 

Salu2, D.Quijote IMG_3419.JPG

post-8005-1318260243,5264_thumb.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ D. Quijote: Het zit nu bij mij exact als op jouw foto. Het was inderdaad de enige methode om het op mijn Philips voor elkaar te krijgen, en met 22 Khz (minidisecq). Ik heb nu mijn favoriete Zwitserse muziekzenders :-) (HB, 12399 H).

 

Allen bedankt voor het meedenken! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S. Het heeft waarschijnlijk geholpen dat het een "Inverto" monoblock is :-)

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, een monoblock heeft standaard Hotbird op diseqc A en Astra 19.2 op disecqC B staan.

Wat jij nu doet, het monoblock onderste boven monteren, deden de gebruikers van goedgekeurde (ahum) CanalDigitaal decoders al 10 jaar geleden om ook van de Hotbird zenders te kunnen genieten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond hem zelf eigenlijk wel geestig....

 

H.

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...