Ga naar inhoud


[DM500+] Flashen DM500plus lukt niet


Gast Edwinmtb

Aanbevolen berichten

Gast Edwinmtb

Hallo,

 

Voor het flashen van mijn DM500 gebruik ik altijd DCC 2.95. Dat gaat prima. Nu wil ik de DM500plus van mijn buurman voorzien van een nieuwe Gemini of Pli Jade (er staat nu een oude op) en ik kan geen bestandje selecteren. Een bestandje voor de DM500 wel, maar niet voor de DM500plus.

 

Wat doe ik niet goed? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Edwinmtb
Hallo,
Voor het flashen van mijn DM500 gebruik ik altijd DCC 2.95. Dat gaat prima. Nu wil ik de DM500plus van mijn buurman voorzien van een nieuwe Gemini of Pli Jade (er staat nu een oude op) en ik kan geen bestandje selecteren. Een bestandje voor de DM500 wel, maar niet voor de DM500plus.
Wat doe ik niet goed? Alvast bedankt.


Flashen via DreamUp: klik hier

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Compoort van je pc wel correct ingesteld ?

Doe eens een herstart van je pc. Misschien is er een programmatje, welke de compoort bezet houdt.

 

Gebruik je wel een goede nulmodemkabel ?

Schakel eens je firewall uit op je pc.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier ook gehad dat ik er niet meer in kwam toen heb ik met hyperterminal wel contact kunnen krijgen en toen gelijk met de webinterface er nieuwe firmware ingezet want als je in de boot zit met hyper terminal staat hij ook al in de (laad) stand.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwinmtb

Hoi Ome To,

 

Met dcc 2.5 of met DreamUp lukt het nog steeds niet. Op één of andere manier geen contact met de box en de originele software krijg ik er bijv. met DCC ook niet op. Zowel niet serieel als via netwerk. Vinkje bij serieel niet gebruiken heb ik weggehaald.

 

Misschien via hyper... of is er iets wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwinmtb

Bedankt voor jullie aanbod. Ik probeer het vanavond nog een keer en als het niet lukt, dan maak ik graag gebruik van jullie aanbod.

 

Ik las overigens een ouder topic hier op de site, waarbij Loewefan hetzelfde probleem had. Helaas staat de uiteindelijke oplossing (wijzigen instellingen) er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een DM 500+ is, dan kan je deze toch in de *** stopmode *** zetten en via de webinterface een nieuwe image erin plaatsen?

 

Mocht het via DCC niet lukken, dan zou ik de nulmodemkabel ook maar eens checken. Als deze niet goed is dan werkt DCC niet zoals het hoort en start de box gewoon door.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...