robbedoeske Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Is het mogelijk om mijn usb harde schijf op te nemen in het netwerk zodat ik films rechtreeks kan downloaden naar die harde schijf?
robbedoeske Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Origineel bericht van: HCKruse NAS invoegen en daar drive op aansluiten Hmmm is dat de enigste mogelijkheid?
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Robbedoeske, je kunt op de interne hdd opnemen je kunt op de externe esata hdd opnemen je kunt op de externe usb hdd opnemen je kunt op een NAS opnemen / soortgelijk aan opnemen op de windows pc wat heeft je voorkeur? chiao Bombs Faithless
robbedoeske Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Robbedoeske, je kunt op de interne hdd opnemen je kunt op de externe esata hdd opnemen je kunt op de externe usb hdd opnemen je kunt op een NAS opnemen / soortgelijk aan opnemen op de windows pc wat heeft je voorkeur? chiao Ik wil de externe usb hdd zichtbaar hebben in mijn netwerk.
Gast MiLo Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Wijzig je "samba" config file, dat is /etc/samba/smb.conf Voeg hieraan een sectie toe, bijvoorbeeld: Code: [Media] comment = Media path = /media read only = no public = yes guest ok = yes Nu kun je alles in de dreambox aan, ook de CF kaart, USB harddisk enzo. (ik heb ook de root open staan, handig met ontwikkelen)
Gast lexie37 Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 is er ook zoiets voor een vista pc mounten op de dreambox met samba ?
John van Dreumel Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ja hoor, dat is in de basis 'identiek' aan XP. - Een extra user aanmaken met naam en password wat je bij de sambamount weer nodig hebt. - Vervolgens maak je een map /dreambox aan met daarn een map /movie - Die map deel je vervolgens incl. schrijfrechten - Daarna ga je in de webinyerface en maakt een mount aan naar het IPadres van de vista PC. De sharenaam is bv in PLi media/server1 of media/hdd - Gebruik het eerder aangemaakte naam en wachtwoord. Dit is het even in een notedop en anders moet je maar eens zoeken naar media/server1 of netwerkmount of zoiets. Dan zal je ongetwijfeld een kant en klaar scenario tegenkomen. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast MiLo Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 Origineel bericht van: lexie37 is er ook zoiets voor een vista pc mounten op de dreambox met samba? Ja, alleen de methode hangt van de image af. In MiLo image kun je via de netwerkinstellingen door je netwerk bladeren, zie het "MiLo image" onderwerp op dit forum. In het uiterste geval moet je de /etc/fstab file aanpassen. Ook dat is hier wel te vinden.
Gast lexie37 Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 gevonden, maar kan niet browsen door de mappen van de vista pc, neem aan dat ik eerst een mount moet maken. Weet allen niet wat ik op de vista pc moet invullen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen