Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten

Zo rap rap rap even van aanvoer wisselen zal waarschijnlijk niet zo simpel zijn (juridisch en technisch) maar dat er iets moet gebeuren lijkt me wel duidelijk.

 

Toch stel ik me de vraag of ze bij scarlet dit niet beter hadden moeten communiceren naar hun klanten toe dat er een probleem kon optreden. (Misschien is dit wel gebeurt maar is er niks met deze info gedaan)

 

Ik heb trouwens al twee nieuwsbrieven gekregen van TVVL waarin ze zich verontschuldigen.

 

Zelf kijk ik niet zoveel belgische TV maar ik kan me voorstellen dat iemand die dagelijks naar deze zenders kijkt zich nu al aan het beraden is om toch maar naar iets anders over te stappen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast zzzzzzz
Origineel bericht van: wolverine
Zo rap rap rap even van aanvoer wisselen zal waarschijnlijk niet zo simpel zijn (juridisch en technisch) maar dat er iets moet gebeuren lijkt me wel duidelijk.

Toch stel ik me de vraag of ze bij scarlet dit niet beter hadden moeten communiceren naar hun klanten toe dat er een probleem kon optreden. (Misschien is dit wel gebeurt maar is er niks met deze info gedaan)

Ik heb trouwens al twee nieuwsbrieven gekregen van TVVL waarin ze zich verontschuldigen.

Zelf kijk ik niet zoveel belgische TV maar ik kan me voorstellen dat iemand die dagelijks naar deze zenders kijkt zich nu al aan het beraden is om toch maar naar iets anders over te stappen.

Voila, dat is mijn vrees ook.
Ik schrijf dit niet om TVV af te breken, want wie vrije keuze van hardware wil, en een ruim zenderaanbod heeft in Vlaanderen geen alternatief.
Bij Telenet moet je wel hun hardware gebruiken, met alle beperkingen die daar komen bij kijken, en dat zijn er heel wat !
En wat Scarlet betreft, die zijn overgenomen door Belgacom, dus ze vinden het wellicht niet erg dat een concurrent voor BelgacomTV wat schade ondervindt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een email gestuurd gestuurd om mij een compensatie te geven voor de uitval van de voorbije dagen en heb er volgend antwoord op gekregen:

Citaat:
Reactie (TV VLAANDEREN)

Beste klant,

 

Wij begrijpen uw frustratie en betreuren het dan ook dat u het slachtoffer bent geweest van de herhaaldelijke onderbrekingen.

 

Momenteel bekijken we hoe we u als klant hiervoor tegemoet kunnen komen. U mag binnenkort van ons een brief ontvangen met meer informatie.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

De TV VLAANDEREN klantendienst

www.tv-vlaanderen.be/vragen - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Ik heb een email gestuurd gestuurd om mij een compensatie te geven voor de uitval van de voorbije dagen en heb er volgend antwoord op gekregen:
Citaat:
Reactie (TV VLAANDEREN)
Beste klant,

Wij begrijpen uw frustratie en betreuren het dan ook dat u het slachtoffer bent geweest van de herhaaldelijke onderbrekingen.

Momenteel bekijken we hoe we u als klant hiervoor tegemoet kunnen komen. U mag binnenkort van ons een brief ontvangen met meer informatie.


Met vriendelijke groeten,

De TV VLAANDEREN klantendienst
www.tv-vlaanderen.be/vragen - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u.


wedden dat het 2 maand op een plus pâkket gaat zijn ???? wat zijn we daar mee ??? idd niets

show me a hero and i write a tragedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

En wat zou je dan willen als compensatie ?

 

Lijkt mij anders wel een aardige compensatie voor de gebruikers van het basispakket. Hoe men dat dan gaat doen met de gebruikers van het plus-pakket, is dan wel niet duidelijk.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat gaan ze dan doen met die dat een toppakket hebben,

miss gaan ze weer iets regelen met DVD post,om 10 films te huren binnen een maand ofzoiets.

ze hebben dit al gedaan,was leuke actie.

 

en moest het weer eens uitvallen kan je lekker een dvd film bekijken lol.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel Gazet van Antwerpen, Zaterdag 9 mei:

 

Citaat:
Belgacom dwarsboomt ons

 

Kurt Pauwels is ontevreden. Hij beweert dat Belgacom via Scarlet zijn bedrijf dwarszit.

 

 

Lezersbrief opgestuurd naar GVA:

 

TV-Vlaanderen faalt...

 

Kurt Pauwels gooit de steen naar Belgacom om het falen van TV-Vlaanderen te vergoeilijken.

Het is wel degelijk door zijn beleid dat TV-Vlaanderen gekozen heeft om zijn TV-beelden over één enkele weg op te sturen naar Hilversum. Hij kan dus niet ontkennen, dat als hij ervoor gezorgd had dat er in Vilvoorde een schotelantenne stond om zelf de TV-beelden op de satelliet te zetten (op 48V, met Batterijen en Diesel) en als backup de datalijnen naar Hilversum via Scarlet, dat er dan er geen vuiltje aan de lucht was.

 

Zelfs met de huidige debacle, was het ook zijn plicht om contact op te nemen met of Didier Bellens (gedelegeerd bestuurder) of Scott Alcott, te vinden op Belgacom.be - company data.

 

Is dit nu opzet van Belgacom?

Eerst en vooral kan ik me niet voorstellen dat het directiecomitee van Belgacom gelukkig is als een pas aangekochte provider 5 maal achtereen faalt en op die manier commercieel zelfmoord pleegt, te meer dat alle EIGEN klanten, Base enz ook buiten dienst lagen...

 

En wat als Scarlet niet was overgekocht? Scarlet werkt nog steeds met zijn eigen apperatuur, zodat wie de financiele eigenaar van Scarlet is, geen verschil uitmaakt bij het uitvallen van Scarlet.

 

Zijn er bij Belgacom geen fouten gemaakt? Vermoedelijk wel, maar dan inschattingsfouten.

Bij dergelijke calamiteiten inside Belgacom, is er een monitoringsysteem, en in zo'n gevallen word ook de directie verwittigd. Deze link is er vermoedelijk niet bij Scarlet en het was waarschijnlijk fout om aan te nemen dat dit bij Scarlet ook zo is.

 

Blijkbaar hebben ze ook de ernst van de gebeurtenissen onderschat en Scarlet maar laten aanmodderen.

Beter was geweest om zelf een noodteam te sturen naar Scarlet, om de belangrijkste klanten, tijdelijk op het data-net van Belgacom te zetten, en aangezien Belgacom ook beschikt over de know-how was ook een team met specialisten sterkstroom wenselijk geweest.

 

Ik vermoed dat daar nu intern wel een woordje over zal vallen en dat er bij Scarlet wel het een en ander zal veranderen. Al zit ik nu nog met de vraag of mijnheer Kurt Pauwels hetzelfde zal doen met TV-Vlaanderen?

 

Eddy Vlaemynck, bijna ex-werknemer Belgacom.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL
Is dit nu opzet van Belgacom?
Eerst en vooral kan ik me niet voorstellen dat het directiecomitee van Belgacom gelukkig is als een pas aangekochte provider 5 maal achtereen faalt en op die manier commercieel zelfmoord pleegt, te meer dat alle EIGEN klanten, Base enz ook buiten dienst lagen...


Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Van de andere klanten is het dan ook hun eigen fout dat ze klant zijn bij een bedrijf met een redundant datanetwerk en redundante stroom? Laat me niet lachen.

 

Niet vergeten dat Belgacom redelijk wat Scarlet mensen buitengooit en ze dan ook niet super gehaast meer zijn om problemen op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf.

 

Belgacom heeft Scarlet juist over genomen om in het bezit te komen van het modernste glasvezel net van België, en hun klanten natuurlijk.

 

Om klanten als Base, TVVlaanderen en nog een paar andere grootte internet bedrijven te kunnen aantrekken, moet je toch wel wat kunnen voorleggen, kwa capasiteit, redundantie enz.

 

Wat er bij Scarlet gebeurt is, is waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden geweest.

Bij ons in het bedrijf, wordt de noodstroomdiesel elke week getest, en onderhouden door een buiten firma.

Op belangrijke zaken staat nog een UPS, en toch is hebben we eens serieus wat problemen gehad, zoals doorgebrande voedingen, condensatoren die ontploften enz.

 

Wat bleek, een slecht contact op de nul leiding in een kast.

 

Dus alles was drievoudig beveiligd en toch lagen we eruit...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL

Het is wel degelijk door zijn beleid dat TV-Vlaanderen gekozen heeft om zijn TV-beelden over één enkele weg op te sturen naar Hilversum.


De Belgische transponder wordt niet vanuit Hilversum naar de Astra opgestraald. Dat gebeurd in Betzdorf,

Alleen Eén HD en Vitaliteit komen vanuit Hilversum. En die zenders waren dan ook bij de stroomstoringen op Astra23.5.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf.

 

Stel dat Belgacom deze manier zou gebruiken om TV-Vlaanderen te nekken.

 

Dat ze zo verder doen en de helft van de klanten van Scarlet naar een andere provider gaat. Van de ADSL-klanten zegt driekwart: geen ADSL meer, want het geeft toch alleen maar problemen.

Er is maar 1 optie dan: Telenet dus. Dus geen ADSL, ook geen Belgacom TV, zelfs de vaste telefoon is weg van Belgacom.

 

 

Voor de data-klanteen riskeren ze om eerst torenhoge compensaties te moeten betalen en die klanten daarna toch kwijt want die gaan naar de concurrentie.

 

En stel dat het zou lukken om TV-Vlaanderen het genadeschot te geven. Iedereen weet dat de problemen zich hebben voorgedaan bij Scarlet. Het grote deel zal dan zeker niet kiezen voor Belgacom TV, want dit gaat over ADSL. Dus die gaan geheid naar Telenet.

 

Je kunt de Belgacom directie misschien van veel dingen verdenken maar een cadeau geven aan Telenet...

 

Eddy VL

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De Belgische transponder wordt niet vanuit Hilversum naar de Astra opgestraald. Dat gebeurd in Betzdorf

 

Dit is een reactie op een artikel van GVA, waarin enkel Hilversum vermeld is. Dit verandert niks aan de grond van de zaak: TV-Vlaanderen heeft gekozen om het signaal over 1 enkele weg op de transponder te krijgen (een lange weg, waarin veel mogelijke onderbrekingspunten zitten). Ze hebben geen enkele vorm van backup, gewoon omdat ze dit te duur vinden. Dit is een beleidskeuze. Als dat dan misloopt moet je je eigen falen/onkunde niet doorschuiven naar iemand anders maar moet je er zelf voor uitkomen en maatregelen nemen.

 

Ik heb zelf ook betaald voor TV-Vlaanderen, en ik wil ook naar Frost of Huysentruyt kijken, en het is niet Belgacom of Scarlet die aan TV-Vlaanderen zeggen hoe ze een TV-signaal op een transponder moeten zetten, daar beslist TV-Vlaanderen zelf over.

 

Eddy Vl

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...