Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten

Je kan niet overal een backup draaien,

tis een spijtige zaak dat het uitvalt, maar om dan de vinger naar TV Vlaanderen te wijzen...

 

Zoals eerder al gezegd, een eigen techie onsite, wat zou dat uithalen? Alsof die meer druk kan uitoefenen op Scarlet dan hun andere klanten..

(En tis niet dat die gast er meer van gaat weten dan de techs van Scarlet, en dan nog helpt zijn kennis bitter weinig.)

 

Scarlet is een groot en welbekend DC, waar nog niet eerder grote problemen mee waren, dus is TVV daarmee in zee gegaan.

 

Dat dit nu voorvalt is volledig de fout van Scarlet, ik zeg niet dat dit overmacht is, maar een beetje begrip voor TVV is best wel welkom.

Enige optie om ook hun link redundant te maken, is een 2e connectie nr Luxemburg, en dus ook een 2e POE waar alle zenders toekomen.

 

Als TVV dat moet doen, dan ga je blij mogen zijn als je al alle vlaamse zenders kan ontvangen, want budget voor andere zal er niet echt meer zijn.

 

En een testbeeld moet idd bij SES-ASTRA gedaan worden, zij zijn de laatste stap voor het naar de sat gaat.

 

Van mij moet TVV niks speciaals doen voor de klanten, behalve dan met Scarlet nog is praten over het contract, en de nodige aanpassingen aan de prijs. (Als TVV een SLA heeft, kan hier wel wat uit de brand gesleept worden hoop ik.)

 

Wie weet is er dan wel weer geld voor TMF laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Paullo
Je koopt een auto, hij valt in panne door een fabricagefout en de garagist laat je weten dat je maar een fiets moet bijkopen om mee rond te rijden.....


Dit kan TV Vlaanderen ook aan Scarlet voorleggen.

Als het SLA met Scarlet inhoud dat er bij stroom panne een diesel generator aangaat om de panne op te vangen dan heeft TV Vlaanderen toch voor een backup gezorgt.

Maar dat zie jij waarschijnlijk weer anders.

zg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jij roept dat iedereen maar voor backup moet zorgen, maar zelf doe je het dan niet!

Ik stel voor dat jij je eige provider begint. Er gaat veel volk naar komen kijken.

zg


Ik betaal TVVlaanderen om beeld te hebben, ik veronderstel dat ik er dan ook van mag uitgaan dat ik niet voor degelijke backup dien te zorgen, maar TVVLaanderen dat doet met de abonnementsgelden die ik betaal.

De dag dat ik met mijn eigen provider begin, stuur ik je direct een PM om je een arbeidsovereenkomst voor te stellen als PR-manager, wat dat betreft ben jij niet te kloppen en bovendien geloof je ook nog allemaal zelf wat je schrijft, kortom de ideale man op die plaats.

Greets




Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit Het Nieuwsblad:

 

Stroompanne zet klanten TV Vlaanderen in het duister

 

Een stroompanne bij Scarlet heeft woensdagavond een tijdlang alle klanten van TV Vlaanderen zonder televisie gezet. De reservegenerator van Scarlet die bij dergelijke pannes in werking moet treden liet het ook afweten, luidt het in een mededeling van TV Vlaanderen.

TV Vlaanderen biedt digitale televisie via satelliet aan en stuurt het signaal van de Vlaamse zenders door via het netwerk van Scarlet. Door de stroompanne was het niet mogelijk om het signaal van de verschillende zenders op te stralen naar de satelliet.

 

Het is de tweede keer op een week tijd dat een onderbreking bij Scarlet de klanten van TV Vlaanderen zonder televisie zet, klinkt het in de mededeling. Algemeen directeur van TV Vlaanderen, Kurt Pauwels, is niet te spreken over de onderbreking en zegt dat de schade 'niet te overzien' is.

 

Scarlet bevestigt op zijn website dat zijn datacenter getroffen werd door een grote stroompanne, waardoor de dienstverlening deels werd onderbroken. Ook de internet- en telefoniediensten van Scarlet kenden daardoor problemen. Sinds donderdagmiddag zouden alle problemen volledig verholpen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit Gazet van Antwerpen (ook Het Laatste Nieuws heeft er een artikel over)

 

Een stroompanne bij Scarlet heeft woensdagavond ruim 75.000 Vlaamse gezinnen zonder televisie gezet. Het gaat om alle klanten van TV Vlaanderen. De reservegenerator van Scarlet die bij dergelijke pannes in werking moet treden, liet het ook afweten.

 

TV Vlaanderen biedt digitale televisie via satelliet aan en stuurt het signaal van de Vlaamse zenders door via het netwerk van het Nederlandse telecombedrijf KPN. Zij maken op hun beurt gebruik van het netwerk van Scarlet.

 

Door de stroompanne was het niet mogelijk om het signaal van de verschillende zenders op te stralen naar de satelliet. Onmiddellijk na de onderbreking, werd de klantendienst van TV Vlaanderen overstelpt met oproepen van ongeruste klanten.

"Schade niet te overzien"

 

Het is de tweede keer op een week tijd dat een onderbreking bij Scarlet de klanten van TV Vlaanderen zonder televisie zet. Algemeen directeur van TV Vlaanderen, Kurt Pauwels, is niet te spreken over de onderbreking en zegt dat de schade niet te overzien is.

 

“Onze klanten hebben meer dan twee uur zonder beeld gezeten en dat op het drukste moment van de avond”, zegt Pauwels. “Scarlet is een dochteronderneming van Belgacom en je zou toch denken dat het bedrijf leert uit haar fouten."

 

”Er kan overal wat verkeerd lopen, maar twee keer op een week is onaanvaardbaar. Wij gaan het niet nalaten onze relatie te herzien.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Na dit alles gelezen te hebben moet ik toch wat kwijt.

 

Bij mijn ouders thuis hadden we zowat als eerste kabel tv van heel vlaanderen.

Regelmatig zaten we een avond zonder beeld, omdat er ergens wat stuk was.

 

Heel af en toe zitten we al eens zonder elektriciteit, ondanks dat de meeste netten redundant zijn.

 

Scarlet heeft het modernste glasvezelnetwerk. Daarom dat Belgacom zo graag scarlett wilde inlijven.

 

De meeste wijzen nu met de vinger naar Scarlet, maar waarom niet naar de leverancier van het back-up systeem of van de noodstroomdiesel.

 

Deze doet nl.het onderhoud en daar is blijkbaar wat misgelopen.

 

Pannes gaan er helaas altijd optreden.

Om dan meteen de leverancier gaan af te schieten is toch wat ver gezocht, volgens mij.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb de "uitval" meegemaakt. ik maak er niet echt een drama van, het is en blijft techniek waar af en toe een foutje mee gebeurd. ik til daar niet zo zwaar aan, het is en blijft tenslotte maar tv kijken. er zijn belangrijker zaken in het leven dan tv. ik werk bij de netbeheerder in Belgie en soms gebeuren daar vergissingen die veel groter gevolgen hebben dan enkel en alleen geen tv hebben......

 

Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps.

tvv + hd.

--------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Het is inderdaad absoluut geen drama zoiets.

 

Alléén is het zo dat in een markt waar er zoveel concurrentie heerst en waar je alléén al drie aanbieders hebt (waaronder twee anderen die qua reclamebudget onbeperkte middelen hebben) zoiets beter niet voorvalt, want je krijgt daardoor op de duur een slechte reputatie en daarbij hebben de mensen weinig boodschap aan wie nu de eigenlijke schuldige was.

 

Daar komt bij dat dit midden in de kaartwissel valt, die al een aantal problemen qua software van ontvangers met zich mee bracht, zodanig dat ongetwijfeld veel mensen ervan uitgingen (ook ik in eerste instantie) dat het probleem bij henzelf lag en met als gevolg dat de klantendienst overstelpt werd met oproepen die dan niet beantwoord werden door het massale bellen van iedereen op hetzelfde ogenblik.

 

Dat laatste had men kunnen vermijden door ervoor te zorgen dat in geval van onderbreking van het signaal er hetzij een testbeeld, hetzij (nog beter) een mededeling verscheen met de storingsmelding. Dat moet toch te regelen zijn met Astra in Luxemburg.

 

Bovendien is het zo dat bij uitval van het signaal alle klanten getroffen zijn en niet zoals bij Belgacom of Telenet waar het meestal alléén diegenen zijn die afhangen van de centrale waar het probleem zich voordoet.

 

Hopelijk worden hieruit lessen getrokken.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Bovendien is het zo dat bij uitval van het signaal alle klanten getroffen zijn en niet zoals bij Belgacom of Telenet waar het meestal alléén diegenen zijn die afhangen van de centrale waar het probleem zich voordoet.


En hoeveel content centrales hebben Telenet en Belgacom dan wel volgens U?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Wel hoeveel keer is het volgens jou al voorgevallen dat alle content van Telenet of Belgacom-tv over gans Vlaanderen (België) is uitgevallen. Vermits jij alle lotgevallen van die providers met argusogen volgt, zal jij daarvan zeker een lijstje aangelegd hebben.

 

Problemen bij die providers zijn bij mijn weten meestal lokale problemen, met een beperkt aantal getroffen abonnees.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Wel hoeveel keer is het volgens jou al voorgevallen dat alle content van Telenet of Belgacom-tv over gans Vlaanderen (België) is uitgevallen. Vermits jij alle lotgevallen van die providers met argusogen volgt, zal jij daarvan zeker een lijstje aangelegd hebben.

Problemen bij die providers zijn bij mijn weten meestal lokale problemen, met een beperkt aantal getroffen abonnees.

Greets



Is geen antwoord op mijn vraag!

Ik wacht nog steeds
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Wel ik stel voor dat je nog wat wacht, want dit was mijn laatste bijdrage m.b.t. dit onderwerp.

 

Ik kan mij echt moeilijk voorstellen dat de andere lezers van dit forum enige boodschap hebben aan de laatste berichten die hier tussen ons werden uitgewisseld.

 

Jij hebt blijkbaar heel graag het laatste woord in alles en over alles en dat is je goed recht, maar ik denk eerlijk gezegd dat de andere lezers daar nog weinig aan hebben.

 

Een forum dient m.i. om nuttige discussie te voeren waar iedereen wat aan heeft en niet om ten koste van ieder per se het eigen gelijk aan te tonen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...