Ga naar inhoud


geen ontvangst meer van commerciele zenders


Gast kram

Aanbevolen berichten

Sinds 10 jaar tv via canaldigitaal met philips decoder (dst5816) Deze week geen ontvangst meer van de commercielen rtl457 sbs6 net 5 etc. Meerdere keren zenders opnieuw geinstalleerd zonder succes. Decoder verwisseld en ook de schotel zonder resultaat. Signaalsterkte bijna 5 dus prima lijkt me. Abonnement is betaald.

Iemand enig idee????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je ontvangst is dus wel goed, maar je satelietreceiver decodeert deze zenders ziet meer.

Dat heeft te maken met de overschakeling naar de nieuwe seca 3 kaart. Deze werkt niet in jouw ontvanger. Misschien na een firmware update wel.

Het is dus een software probleem op je ontvanger i.c.m. de nieuwe seca 3 kaart van canal digitaal.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch snap ik het nog niet helemaal, heeft canaldigitaal dan wat veranderd zodat ik geen ontvangst meer heb??? Krijg ik dan automatisch een andere kaart?? of moet ik die aanvragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snappen doe ik het ook niet als je nog geen nieuwe kaart hebt is het zeker geen seca 3 probleem.

Bij mijn weten is er ook niets veranderd dus het lijkt er op dat het toch met je abo te maken heeft om dat zeker te weten kun je morgen bellen.

 

Als je goed in het systeem staat krijg je de nieuwe kaart gewoon thuis en hoef je niets aan te vragen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zou je nog kunnen proberen of de laatste software er in staat,

 

Volg onderstaande stappen om uw Philips DST 5816, DSX 6073, DSX 7071 of DSX 7072 te voorzien van nieuwe software:

 

1. Zet de satellietontvanger op de zender BVN (voorkeuze 14)

2. Zet de satellietontvanger uit d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

3. Zet de satellietontvanger weer aan d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

4. Er verschijnt nu een groene balk in het beeld met de volgende tekst:

"Decoder is bezig met laden van nieuwe software. Moment geduld a.u.b"

5. Na 30 seconden start de satellietontvanger opnieuw op

6. Hierna verschijnt de zender BVN weer in beeld. U ziet tevens een groene banner in beeld met daarin de tekst:

"Niet uitzetten a.u.b. Ontvanger controleert nieuwe smartcard". De satellietontvanger controleert en installeert vervolgens de nieuwe software.

7. Wanneer de groene banner uit beeld verdwijnt, is de software update voltooid

 

En met een beetje geluk doet hij het weer. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...