Ga naar inhoud


multytenne geen hotbird 13


antonlamers

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Waar zou het aan kunnen liggen dat ik op mijn multytenne geen hotbird 13 kan ontvangen.

Ik heb op astra 1 een ontvangststerkte tussen de 60 en 80% en voor de astra 2 en 3 ook ongeveer 70 a 74%.

Ik heb wel heel even gehad toen ik mijn schotel iets naar het oosten draaide. Ik dacht eerst dat ik meer naar het westen moest draaien. Ik had toen wel weinig signaal sterkte rond de 40%. Maar tijdens het beter afstellen heb ik helemaal geen signaal meer op de hotbird.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij staat op een paal. Die kantelt wel iets wat naar voren, maar dat zou ik verticaal op moeten kunnen vangen.

Ik heb wel een foto bijgevoegd van de bomen die op 50 meter afstand staan.

De 19 en 23 kijken door het gat de 13 en 28 over de bomen links en rechts. Maar de 28 is wel goed dus ik denk dat d ebomen niet het probleem zouden kunnen zijn.

 

anton

post-36584-1318260254,7864_thumb.jpg

post-36584-1318260254,8949_thumb.jpg

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz

@antonlamers,

 

De meest waarschijnlijke oorzaak van het niet ontvangen van Hotbird op 13 Oost

lijkt mij een boom(top) te zijn.

 

Heb jij die Multytenne al langer en had je wel beeld op Hotbird

toen er vanwege het weer (winter) minder bladeren aan de bomen zaten?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het hele spul loodrecht waterpas staat naar alle kanten moet de lnb van de Hotbird als je er voor staat laag zitten, de Atra1 iets hoger, de Astra3 neutraal en de Astra2 lnb moet het hoogst zitten.

Als je met een scheve paal begint en krijg je dus het probleem dat je met 1 van de lnb's er over de sat of onder de sat door kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee om de multitenne op zo’n paal te zetten lijkt misschien ideaal maar de realiteit is wat anders.

Die paal krijg je nooit loodrecht en bruikbaar voor een multitenne schotel,

Als de paal in de top 5mm uit zijn lood staat, zal je lnb 38 km verder in de ruimte er op zijn minst al 1 km naast zitten.

Zelfs al lukt het je, dan nog zal bij de eerste windvlaag de paal gaan wiebelen en krijg je geheid uitval.

Je zal de schotel moeten monteren op een veel lagere en 100 % loodrechte buis.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Of de scotel loodrecht staat is moeilijk te meten.

Als ik een waterpas tegen de binnenkant van de schotel hou (verticaal) Dan zou de schotel 30 graden naar boven moeten kijken, bij mij staat hij iets naar onder gericht, anders heb ik helemaal niets.

Wat is ook de goede volgorde voor het uitrichten, eerst horizontaal en als alles dan goed is, dan pas verticaal?

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Ik heb wel een foto bijgevoegd van de bomen die op 50 meter afstand staan.
De 19 en 23 kijken door het gat de 13 en 28 over de bomen links en rechts. Maar de 28 is wel goed dus ik denk dat d ebomen niet het probleem zouden kunnen zijn.

anton


Mijn bedenking :
1)een buis van ca 3 meter als mast voor de multytenne lijkt me niet goed : te onstabiel
2)als 19 en 23 en 28 goed te ontvangen zijn en de 13 niet dan blijven er twee mogelijkheden over :
of er zit iets in de weg
of de inwendige lnb die naar de 13 kijkt werkt niet / slecht .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen kijken of je 13 graden wel kan ontvangen door speciaal op die positie uit te richten.Toen ik goede ontvangst had op 13 graden, leek de rest helemaal nergens meer op. Zo kwam ik erachter dat de 13 graden LNB niet jofel in de de kop zat. Open gemaakt en eerst opnieuw op Astra 1 uitgericht. Daarna dde 13 graden LNB een beetje aangedrukt en verschoven totdat ook op 13 graden weer een goed signaal tevoorschijn kwam.

Groeten,

René.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...