Ga naar inhoud


[DM500C] Lan server hapert op dm 500


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een Lan server draaien op mijn 7025. Verder heb ik ook nog 2x maal een dm 500 eraan hangen. Op de 7025 perfect beeld, maar op de dm 500 (beiden dus) veel haperingen en stilstaande beelden. Maak op alle boxen gebruik van de laatste Gemini versie en uiterraard CCcam. Mijn 7025 hangt overigens aan een Thomson router (modem en router ineen)

 

Waar zou het aan kunnen liggen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: michaelangelo
Ik heb thuis een Lan server draaien op mijn 7025. Verder heb ik ook nog 2x maal een dm 500 eraan hangen. Op de 7025 perfect beeld, maar op de dm 500 (beiden dus) veel haperingen en stilstaande beelden. Maak op alle boxen gebruik van de laatste Gemini versie en uiterraard CCcam. Mijn 7025 hangt overigens aan een Thomson router (modem en router ineen)

Waar zou het aan kunnen liggen?


Hebben de dm500 wel een apart account?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat michaelangelo bedoelt dat hij via het netwerk wil opnemen, een bekend probleem vd 500s is dat dat helaas slecht tot niet gaat, tenzij je wat wilt solderen.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michaelangelo
Origineel bericht van: robbedoeske
Hebben de dm500 wel een apart account?


Ja ze hebben allemaal een eigen IP, als je dat bedoelt.

Bedoelt heel waarschijnlijk een account in ccam. Is wel nodig voor de interne sharing goed te laten verlopen.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dagg
ik denk dat michaelangelo bedoelt dat hij via het netwerk wil opnemen, een bekend probleem vd 500s is dat dat helaas slecht tot niet gaat, tenzij je wat wilt solderen.


Nee dat bedoel ik niet.

Ik heb beneden in de woonkamer m'n 7025 staan waarop ik strak beeld heb zonder haperingen. In twee slaapkamers heb ik beide 500 staan. Maar helaas krijg ik op deze twee boxen haperingen/freeze te zien tijdens het kijken van de kabel zenders. Ik snap niet waar het aan ligt.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de (netwerk)beperking van de DM500. Die gooit roet in het eten.

Je zou eventueel eens een NFS mount kunnen proberen naar de 7025. Je kunt eens gaan stoeien met de opties door hier een hogere waarde in te vullen. I.p.v. rsize=8192,wsize=8192 zou je deze eens op 16384 kunnen zetten.

 

Ik kijk al tijden via andere boxen op de harddisk van, eerst de 7025 en nu de 8000. Loopt doorgaans prima.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerk-interfaces van zo'n beetje alle dreamboxen zijn bedroevend, niet alleen de dm500. Bij een 100 mbps aansluiting kun je rekenen op 25 mbps doorvoer, da's dus net aan genoeg voor HD (1 stuks).

 

Persoonlijk heb ik er wat minder last van aangezien mijn disks in m'n server zitten en beide dreamboxen hun opneem-spul dus "direct" kwijt kunnen. Maar op de dm800 een HD uitzending opnemen en tegelijk een van de harddisk kijken, dat is teveel gevraagd, dat trekt-ie gewoon niet, daarvoor is de interface te traag.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet om mounts of een langzame netwerkverbinding. Dat beetje data wat CCcam doorstuurt kun je nog met rooksignalen verzenden wink

 

Het lijkt er eerder op dat 't een fout in de configuatie ofzo is. CCcam opstarten met "-d" helpt wel om te zien wat er fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Het gaat hier niet om mounts of een langzame netwerkverbinding. Dat beetje data wat CCcam doorstuurt kun je nog met rooksignalen verzenden wink

Het lijkt er eerder op dat 't een fout in de configuatie ofzo is. CCcam opstarten met "-d" helpt wel om te zien wat er fout gaat.



Dat is wel interressant. Hoe start ik CCcam op met -d? Via Telnet (putty)? Zou het niet aan de versie van CCcam liggen? Gebruik de laatste versie namelijk (2.11)

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het wel aan mijn Ziggo kaart. Want zappen op de 500 duurt ook wel lang voor dat ik beeld heb. Erg vreemd. Toen ik een lan server op m'n sateliet schotel had met een NDS kaart, ging alles onwijs snel en ook geen haperingen. Kabel valt me toch flink tegen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...