Ga naar inhoud


TV met DVB-T tuner i.c.m. PVR (Samsung/Topfield)


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Gast anton2e

Paar vragen:

 

1. Kan ik beide aansluiten op dezelfde (buiten)antenne. Dus via zo'n "T-stukje" of doorlussen?

 

2. Uit beschrijvingen krijg ik de indruk dat er vanuit gegaan wordt dat "live TV" kijken via de PVR loopt. Echter ik zou (denk ik) liever de tuner van m'n TV gebruiken. iemand die weet hoe dit zit en wat de valkuilen kunnen zijn?

 

3. Klopt het dat je 2 TV programma's tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar kunt opnemen?

 

Mijn dank voor informatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Dan is het zoals vroeger met een videorecorder. Kan je het signaal niet doorlussen langs de PVR? Dus Antenne > PVR tuner 1 > PVR tuner 2 > TV met ingebouwde DVB-T ontvanger. Kan dat niet?


Mijn Topfield heeft in ieder geval die doorlusmogelijkheid. Maar het leuke van live tv kijken via de topfield is juist het kunnen pauzeren en terugspoelen.

Maar als je twee programma's tegelijk wilt opnemen én een zender live wilt zien uit weer een andere multplex kan het wel handig zijn om de tuner in de tv aangesloten te hebben. Kost je wel weer een CAM + extra smartcard tenzij je op je tv alleen PO kijkt.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Dan is het zoals vroeger met een videorecorder. Kan je het signaal niet doorlussen langs de PVR? Dus Antenne > PVR tuner 1 > PVR tuner 2 > TV met ingebouwde DVB-T ontvanger. Kan dat niet?

Op deze manier krijgt de TV alleen antennesignaal als PVR 1 en 2 ingeschakeld zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anton2e

Oeps. Ik heb geloof ik iedereen op het verkeerde been gezet.

 

Het gaat er mij niet om 2 recorders aan te sluiten. Nee, ik heb begrepen dat genoemde recorders 2 programma's onafhankelijk van elkaar kunnen opnemen.

 

Ik vraag me dus af of ik dat goed begrepen heb en of die functie goed bruikbaar is als ik de ingebouwde tuner van de TV zou willen blijven gebruiken.

 

Sorry voor de veroorzaakte verwarring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Tja antenne is wel een probleem. TV geeft geen 5V, PVR wel maar niet als die standby staat. Als je met de ingebouwde tuner TV wilt kijken als de PVR standby staat dan zit je dus vast aan een powerinserter.


Of je neem een passieve antenne. bv. Yagi 22 elements. Dan heb je geen 5v nodig. Ben je ook van die irritante brommer/GSM storingen af!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Die brommer/GSM storing komen door je ontvanger hoor wink Neem een Topfield en je hebt er geen last meer van.

Hmmm, toch sinds ik een andere antenne heb, heb ik er geen last meer van!!! En heb nog steeds een samsung ontvanger. smirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digiflip

Hmmm, toch sinds ik een andere antenne heb, heb ik er geen last meer van!!! En heb nog steeds een samsung ontvanger. smirk

Niet alleen de antenne is belangrijk, vooral ook de plaats waar die zich bevindt. Heb je de plek ook veranderd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje

Ow dus dat is de reden, verder weg van Brommers en GSM's. :D

Je grijnst erbij, maar zo is het wel! frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...