Ga naar inhoud


[ TF4000 PVR ]Radio luisteren via sateliet zonder de tv aan te hoeven zetten


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje ik heb een topfield 4000 pvr, die ook de mogelijkheid heeft om via de tv radio te kunnen luisteren.

Daarbij heb ik een home cinema settje van Panasonic op aangesloten zodat ik ook het geluid van de tv kan versterken via de home cinema set.

Maar nu mijn vraag ik zou de graag het radio geluid van de topfield via mijn panasonic set willen luisteren,aangezien ik nu elke keer de televisie aan moet zetten om naar de radio te kunnen schakelen.

Aangezien ik ook een glasvezel kabel aangesloten heb kan ik als ik op die externe ingang de panasonic zet wel de tv uitzetten en dan hoor ik nog steeds radio via de sateliet, maar ik wil de tv niet steeds aan hoeven te zetten om de radio van de sateliet ontvanger te kunnen luisteren.

Hoe kan ik dit nou zo aansluiten dat ik de tv uit kan laten?

En verder wilde ik nog weten de panasonic set ondersteunt ook rds signalen, zou ik deze dan ook via de sateliet kunnen doorsturen?

Alvast bedankt

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan een lijstje maken van de kanaalnummers van je radiozenders, maar ik denk niet dat het mogelijk is om RDS via de satelliet uit te zenden. RDS is namelijk deel van een FM signaal en niet van het audio-signaal zelf. RDS wordt er gewoon naast uitgezonden.

Je home cinema set zal sowieso niet naar een RDS-signaal zoeken op de audio-ingang.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo Vriendje Stokvis

 

Als je muziek wilt luisteren via de radio dan moet je 2kabeltjes aansluiten op de audio uitgang van de Topfield en de dan aansluiten op de radio b.v van grammefoon in gang of de viedeo ingang en dan kan zonder de tv aan muziek via de radio luisteren tenminste zo heb ik het gedaan

 

Groeten van Greenboy en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Topfield 4000 valt hier niet onder maar er zijn ontvangers waar wel de zendernaam in het display staat. Om de ontvanger in te stellen heb je wel even een tv nodig maar om radio te luisteren verder niet, je hebt zo wel een stereo-uitgang als een optische uitgang.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen maar een optisch kabeltje (Digitaal) aangesloten op mijn versterker en sattuner en een scart voor het beeld bij TV. Heb inderdaad een lijstje gemaakt voor de radiozenders. Had eerst de twee tulp stekkertjes aangesloten en had toe (Analoog) een geluid, wat ik redelijk goed kon noemen. Maar toen ik deze eruithaalde en de optische kabel aansloot, wist ik niet wat ik hoorde. Wat een verschil. Je kunt een paar radiozenders nog in DD 5.1 ontvangen ook. Een oostenrijker en radio4 van ons eigen landje. Al leest de PVR4000 deze wel in aan de TV kant.

 

Om kort te zijn; Ik adviseer een optisch kabeltje en een lijstje en je TV kan uit blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...