Ga naar inhoud


[DM7025] Dreambox 7025 geeft sinds kort de melding Afstemmen mislukt !!


Gast qzet

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje geeft mijn db 7025 de melding afstemmen mislukt!! heb dan ook geen beeld via de sateliet. En soms is er zomaar ineens weer beeld. weet iemand wat hier aan de hand is, de schotel en de conectoren zijn onveranderd gebleven. heb er 2 tuners in zitten 1 voor de kabel (werkt perfect) in 1 voor de Sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee in het rare is dat ik de soms wel beeld heb in soms niet.

mijn tunner heb ik ook goed aan gedrukt dus daar kan het ook niet aan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: qzet
nee in het rare is dat ik de soms wel beeld heb in soms niet.
mijn tunner heb ik ook goed aan gedrukt dus daar kan het ook niet aan liggen


gzet,

Waar het aan ligt kan waarschijnlijk niemand je vertellen.
Het heeft waarschijnlijk te maken met je tuner......dus inderdaad de tuner goed aandrukken en de verbindingen nalopen.
Ik heb je ook verteld dat ik dit zelf ook aan de hand heb gehad en ik heb toen van een bevriend medesatter een oudere 7025 tuner gekregen (lange model)
Nadat ik deze tuner erin heb gezet was ik volledig van het probleem af.
Dus ik denk niet dat je hier 1 2 3 de oplossing gaat vinden.
Wat je wel zou kunnen doen is eens een 7025 lenen ergens daar en kijken of die het probleem ook heeft.....of probeer eens opnieuw te flashen.....
Wat wel het gekke is dat je de problemen hebt gekregen toen je van PLi jade 1 naar 2 hebt geupgrade ik denk echter dat dit toeval is maar heb voor de zekerheid ff een lijntje uitgegooid.
Hier krijg je nog bericht van.

P.S.
Je weet zeker dat het niets met die mutitenne van je te maken heeft dat kan ook nog hé.

Spreek je, Frank

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit probleem ook. (Heb een 7025 met 2 kabel tuners - dus ik denk dat het niets met de satelliet te maken heeft).

 

Het probleem is volledig opgelost toen ik in de flash het image Nabilo Pure flash geladen had met Barry Allen. Hierna met Barry Allen het Oozoon Lean image geïnstalleerd. Dit image gebruik ik nu standaard, zonder enig probleem.

 

Ik denk dat het probleem te maken heeft met de core drivers die gebruikt worden van het flash geheugen en die niet perfect samenwerken met het image dat opgestart werd met Barry Allen.

 

Het bovenstaande is natuurlijk geen hulp als je Barry Allen niet gebruikt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

kabeltje87 heeft een punt. De drivers worden inderdaad uit de flash image gehaald als je via Barry Allen werkt.

 

Als je BarryAllen gebruikt moet je daarom altijd zorgen dat de drivers uit de flash image altijd gelijk of nieuwer zijn dan de drivers in de images die je op je USB key of CF kaart hebt staan.

 

Ik heb zelf de Oozoon lean image in het flash geheugen zitten en deze kan sinds kort ook via internet volledig geupgrade worden als er een nieuwere is.

 

Als er bijvoorbeeld een nieuwe release van Pli is dan zorg ik eerst dat de flash image volledig up to date is.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

qzet,

 

Ik heb net gehoord (van een bekende laughlaugh )dat er wel een nieuwe driver in de laaste image zit van februari 2009.

Het zou dus zo kunnen zijn dat daar iets in veranderd is.

Wat je moet doen is de oude drivers er overheen te zetten zonder wat te veranderen.

Als je dat hebt gedaan en je probleem is weg weet je genoeg.

Maar het kan trouwens ook zijn dat er nu meer configuratie opties zijn in e2

dan eerst, en dat die nieuwe opties toevallig default niet goed staan voor jouw opstelling.

 

Succes ermee.

 

Groeten, Frank

 

 

Bedankt bekende winkwink

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...