Ga naar inhoud


[DM7000] Gaat vanzelf aan?


opie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Dreambox 7000s die 's morgens aan staat. Heb Gemini in de flash en ook op de USB. Heb zowel de flash als de USB alles er opnieuw ingezet, maar nogsteeds hetzelfde. Staat niets in de timer. Begrijp niet hoe dit kan!

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opie mijn advies is om er een originele soft van Dream in te flashen en het een dag aan te kijken. Wellicht dat het back to basis helpt. Daarna kun je altijd weer een alternatieve soft op zetten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

reboot ie niet ?

 

zet hem eens op BVN en voer een reboot uit. voordat je 's avonds de rukbunker induikt, laat hem dan op bijv. SBS6 staan.

geeltje ertussen dat ie 's mogges op BVN staat smile

 

of hebbie een verdwaalde cron-job erin staan dat ie moet booten of engima moet herstarten ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MerDe,

Ik weet niet of hij vanzelf reboot, heb het tenminste nog niet gezien, gebeurd altijd als ik er niet ben of 'snachts.

 

Ik heb nu geheel op m'n 3de dreambox gezet ff kijken wat die doet! Als deze het niet doet zalik jouw suggestie van de verdwaalde cron-job oppakken! Hoe kan ik die vinden?

Of gewoon flashen en alles er opnieuw op zoals MOJO zegt?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Of gewoon flashen en alles er opnieuw op zoals MOJO zegt?

 

Op deze manier heb ik ooit een wazige fout met opnames eruit gekregen. Mijn opname starte wel maar zodra die klaar was stond er een opname van 0 Mb. Hoewel ik destijds de image er opnieuw in zette bleef ik het probleem houden. Pas toen ik eerst een originele er op gezet had verdween het probleem. En aangezien je een timer ook kunt zetten om de box aan te schakelen lijkt mij dit het meest voor de hand liggende oplossing.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opie
Hoi MerDe,
Ik weet niet of hij vanzelf reboot, heb het tenminste nog niet gezien, gebeurd altijd als ik er niet ben of 'snachts.

Ik heb nu geheel op m'n 3de dreambox gezet ff kijken wat die doet! Als deze het niet doet zalik jouw suggestie van de verdwaalde cron-job oppakken! Hoe kan ik die vinden?
Of gewoon flashen en alles er opnieuw op zoals MOJO zegt?

gr
Opie


Ach, wat maakt het uit... M'n dm7025+ in de woonkamer gaat 's nacht aan (als hij standby staat) en m'n dm7025+ in de slaapkamer gaat 's nachts standby (als hij aan blijft staan)... Who cares?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het is over.

Wat heb ik gedaan.

 

Flasherase

Erase image

Dream firmware

Gemini

Gemini op de USB daarna de settings en div. cams

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...