Ga naar inhoud


[DM800HD] Is dit een modificatie van de tuner?


Mojo

Aanbevolen berichten

Citaat:
Oorzaak is toch warmte.

Nogmaals, welke "second-stage" bootloaderversie heb je erin?

In het begin van de dm800, waren de problemen soortgelijk. Andere bootloader gaf destijds een oplossing.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Oorzaak is toch warmte.

Nogmaals, welke "second-stage" bootloaderversie heb je erin?
In het begin van de dm800, waren de problemen soortgelijk. Andere bootloader gaf destijds een oplossing.


Boot #70 (20081211)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kriszty: heeft jouw tuner ook dezelfde modificatie?

 

Bij mij blijft de box goed schakelen nu die gekoeld word. Heb wel een 80mm fan er op liggen om de warmte af te voeren omdat de box bij de HD zenders toch warmer word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
bootloader 73 geinstalleerd, probleem nog hetzelfde, ga nu een andere image proberen.

Probeer eens de laatste PLi®, die heeft zoals op de site staat de versie wel de #72.

Gebruik eens voor de zekerheid de standaard skin en gebruik een goede zenderlijst, bijv Henksat.

Ik heb er iig goede ervaring mee.

 

Mogelijk wil je ook eens proberen om zonder diseqc switch te werken.

Misschien toch een storing in het externe ontvangst gebeuren.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mojo,

 

Ik heb hier ook erg veel last van gehad en met ons velen.

 

Ik heb een modificatie van mijn diseqc switch uitgevoerd (elco van 100uF erin gezet ter buffering en filtering van voltage peaks en drop outs). Dit is dus getest en het blijkt dus dat de DM800 tuner eigenlijk de boosdoener is. Het kan dus zijn dat die elco dezelfde functie heeft als EMP mij heeft aangeraden om in de diseqc switch in te bouwen. De nieuwe revisies van de EMP switches (juni 2008 en verder) zijn allemaal voorzien van deze update. Ikzelf heb een relatief nieuwe DM800 (december 2008 geloof ik) en heb nog niet gekeken of ik deze elco ook heb zitten op mn tuner.

 

Verder heb ik de nieuwste PLi erop gezet met nieuwste bootloader en drivers. Vanaf dat moment heb ik geen tune failed problemen meer.

 

Ik kan je zeggen dat ik de beste images PLi of NewNigma2 vind. Neem een van beide (flash via webinterface en schoon). Houd daarnaast de updates bij omdat deze zeer belangrijk zijn voor de enigma2 boxen. Er wordt zoveel aan gesleuteld dat de updates gewoonweg essentieel zijn.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de elco gesoldeerd in mijn diseqc switch.

 

Zie ook mijn post in een topic gestart door mij. Deze methode heb ik van EMP gekregen en deze is dus niet geschikt voor je motor. Het is puur om de onnauwkeurigheden van de tuner op te vangen. Voor je motor gaat dat niet denk ik.

 

Ik zou een up2date motorsettingslijst nemen van bijvoorbeeld captain picard of beter nog zelf scannen. Ik denk dat je problemen dan opgelost zijn.

 

Groetjes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...