Ga naar inhoud


[DM800HD] Is dit een modificatie van de tuner?


Mojo

Aanbevolen berichten

Vandaag maar de schroevendraaier in de dreambox gezet. Ben het beu om steeds weer de melding "Tune failed" in beeld te krijgen met mijn huidige opstelling ( 2x diseqc 4/1 achter een uncommitted 4/1 van Spaun). Dus even de tuner eruit gehaald om de contacten te controleren. Tot mijn verbazing zie ik dat er een elco ergens tussen gesoldeerd zit. Weet iemand of dit een modificatie betreft?

 

DVB-s2%20tuner%20DM800.jpg

post-1221-1318260279,0515_thumb.jpg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Krijg nu ongeveer wel tieten. Heb het hele zaakje weer in elkaar gezet en ben aan het zappen tussen kanalen waarbij ik vanmorgen nog "Tune failed" meldingen kreeg. Momenteel geen meldingen meer. Even wachten tot ie lekker warm is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
eigenlijk is een dergelijke vondst toch een aanfluiting voor zo'n leverancier en (component) toeleveranciers.

 

En nu de DM800 warm is zijn de "Tune failed" problemen er ook weer.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n DM800 uit de eerst serie met dezelfde mod aan de tuner. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik uiterst tevreden met mijn box ben en nooit tunerproblemen heb ervaren.

 

Daarnaast ben ik van mening dat indien het apparaat goed functioneert een fabrikant van mij best handmatig een postproductie aanpassing mag maken. Maakt toch niet echt uit of dit nu machinaal of netjes met de hand gebeurd?

 

Het kan dus zomaar zijn dat die tuningsproblemen welke je ervaart niet door de tuner veroorzaakt worden.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het dus zomaar zijn dat die tuningsproblemen welke je ervaart niet door de tuner veroorzaakt worden.

 

Ik denk het wel. Zodra ik alles op 1 diseqc switch aansluit zijn mijn problemen weg maar mijn configuratie is nu eenmaal anders namelijk: 1x spaun uncommitted met daarachter 2x 4/1 diseqc. Al mijn andere DM's (7025, 7000,5620 en 500) werken daar prima mee.

 

Zal em weer eens af laten koelen. Dan kijken of ie weer gewoon schakeld.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het een herhaling van eerdere berichten inzake dit euvel, maar een scan doen op alle aangesloten satellieten zou helpen.

 

voorts is het "handmatig aanpassen (solderen)" zoals jacksparrow schrijft indien goed uitgevoerd natuurlijk niet iets om op zich af te kraken

doch het is dus wel een ontwerpfout in je tuner die achteraf is ontdekt en additief werd gecorrigeerd.

chiao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zal em weer eens af laten koelen. Dan kijken of ie weer gewoon schakeld.

 

En nu die afgekoeld is schakeld de box weer goed.

 

Kijken hoe dat over 10 minuten is.

 

Wordt morgen vervolgt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak is toch warmte. Vandaag diverse keren getest met een 50mm fan op pin 8 van de scart. Eerst de box geheel uitgezet en toen die koud was op laten starten. Het probleem doet zich voor als ik van de astra2 terug zap naar Astra 1, 3 of HB. Astra 2 zit bij mij op de 2e diseqc switch. Astra 1, 3 en HB op de 1e switch. Zappen Gaat van ITV2 naar Ned1 of ARD. Zolang de box niet warm is gaat het goed. Word de box warm dan komt het probleem van "Tune failed". Dus de fan aangeschakeld en na een paar minuten is het probleem weg.

 

Nu zoeken welk onderdeel problemen heeft met de warmte. De CPU of de tuner.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt de amplitudes van het diseqc commando wat opkrikken via een telnet commando. Heb je dit al geprobeerd? Het zou veel van deze problemen oplossen.


Die heb ik ook getest en maakten geen verschil.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Oorzaak is toch warmte. Vandaag diverse keren getest met een 50mm fan op pin 8 van de scart. Eerst de box geheel uitgezet en toen die koud was op laten starten. Het probleem doet zich voor als ik van de astra2 terug zap naar Astra 1, 3 of HB. Astra 2 zit bij mij op de 2e diseqc switch. Astra 1, 3 en HB op de 1e switch. Zappen Gaat van ITV2 naar Ned1 of ARD. Zolang de box niet warm is gaat het goed. Word de box warm dan komt het probleem van "Tune failed". Dus de fan aangeschakeld en na een paar minuten is het probleem weg.

Nu zoeken welk onderdeel problemen heeft met de warmte. De CPU of de tuner.


Het probleem met elektronica is dat het in eerste instantie pas problemen geeft als de temperatuur oploopt, dan zoek je je een slag in de rondte. Ik denk dus dat er een componentje bezig is dood te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...