Ga naar inhoud


Welke PVR is het meest geschikt voor ziggo


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast sat-elite

Welke PVR is het meest geschikt voor ziggo ?

en welke ci module heb je nodig

zal wel ergens staan op het forum maar met de zoekfunctie wordt ik ook niet echt wijzer

moet dit voor iemand adviseren dus heb ook geen zin om dagen te lezen hierover smile

gewoon goede pvr, module en klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen de Humax iHDR-5050C HD PVR, deze heeft:

 

HD-ontvangers

2 tuners

Harddisk 320Gb

Uiteraard PVR functionaliteit (timeshift, chase-play, opnemen en tegelijk kijken, etc).

Netwerkaansluiting, dus bestanden via ftp eraf te halen en op te zetten.

USB-aansluiting, dus externe disks te gebruiken.

 

Enige minpunt dat ik kan verzinnen is het ontbreken van Picture-in-Picture, maar dat heb ik nu op mijn dreambox 7025 en ik moet zeggen: ik gebruik het zeer zelden.

 

Helemaal nu ziggo 3 smartcarts met alle abonnementen per huishouden toestaat, is de enige echte reden om een dreambox hierboven te prevereren, namelijk cardsharing binnenshuis, ook niet meer echt van toepassing.

 

En dat heeft tot gevolg dat het grootste voordeel, namelijk de prijs, nogal sterk in de richting van de humax gaat werken. Bovenstaande apparaat koop je voor zo'n 350 euro, terwijl de dreambox 8000 met kabeltuners en harddisk dik over de 1000 euro gaat.

 

En dit is trouwens een door Ziggo ondersteunde ontvanger, dus je hebt geen CI-module (je bedoelt waarschijnlijk de Conditional Access Module =CAM) nodig. Smartcard kan direct in het apparaat.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

onlangs kocht ik een dm600C voor mijn ouders

dat werkt prima

en het voordeel is dat je geen ci module erbij hoeft te kopen

zoals je kunt nalezen is de dreambox heel open, dus kun je een softcam gratis en goed werkende erin laden.

 

en dat je iemand anders advies wilt geven zonder te lezen lijkt me wel een beetje extreem lui.

doei

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

is niet extreem lui

ziggo dringt zich op bij die mensen anders hebben ze bepaalde zenders niet meer

zelf hebben ze geen kennis van digitale televisie en ik alleen van sat.

daarom grote stappen vlug thuis.

humax dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lui wel onvolledig dan....? whistle

 

De Cisco ontvanger schijnt meer toekomst zeker te zijn vanwege interactieve tv en CI+, alleen is de vraag hoe lang dat toekomst zekere bij Ziggo/Casema nu weer duurt.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: MrScratch
Ik zou zeggen de Humax iHDR-5050C HD PVR, deze heeft:

HD-ontvangers
2 tuners
Harddisk 320Gb
Uiteraard PVR functionaliteit (timeshift, chase-play, opnemen en tegelijk kijken, etc).
Netwerkaansluiting, dus bestanden via ftp eraf te halen en op te zetten.
USB-aansluiting, dus externe disks te gebruiken.

Enige minpunt dat ik kan verzinnen is het ontbreken van Picture-in-Picture, maar dat heb ik nu op mijn dreambox 7025 en ik moet zeggen: ik gebruik het zeer zelden.

Helemaal nu ziggo 3 smartcarts met alle abonnementen per huishouden toestaat, is de enige echte reden om een dreambox hierboven te prevereren, namelijk cardsharing binnenshuis, ook niet meer echt van toepassing.

En dat heeft tot gevolg dat het grootste voordeel, namelijk de prijs, nogal sterk in de richting van de humax gaat werken. Bovenstaande apparaat koop je voor zo'n 350 euro, terwijl de dreambox 8000 met kabeltuners en harddisk dik over de 1000 euro gaat.

En dit is trouwens een door Ziggo ondersteunde ontvanger, dus je hebt geen CI-module (je bedoelt waarschijnlijk de Conditional Access Module =CAM) nodig. Smartcard kan direct in het apparaat.



Ik heb de Humax iHDR-5050C net afgelopen donderdag bij BCC gekocht en daar wist een verkoper te vertellen dat Ziggo recentelijk het aantal kaarten in één huishouden heeft uitgebreid naar 5 kaarten.


Cardsharing is dus niet meer interessant.


Voor aanschaf had ik het internet afgeschuimd naar recenties, maar ook naar de prijs, die er voor wordt gevraagd.

De goedkoopste die ik tegenkwam was € 395,-- en dan komen de verzendkosten er nog bij en de kaart komt er nog bij. Deze kostte mij € 29,95 (starterspakket, al ging het bij mij om een 2e kaart). Om kort te gaan was ik bij BCC € 399,-- + € 29,95 = € 428,95 kwijt.
Dat is toch iets meer dan die € 350,--, maar nog altijd fors goedkoper dan de dreambox met toebehoren.

Ik ben er tot nu toe overigens goed over te spreken. Geen spijt van mijn aankoop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest

Ik heb de Humax iHDR-5050C net afgelopen donderdag bij BCC gekocht en daar wist een verkoper te vertellen dat Ziggo recentelijk het aantal kaarten in één huishouden heeft uitgebreid naar 5 kaarten.

Cardsharing is dus niet meer interessant.



Van harte met je aankoop. Maar de limiet van het aantal kaarten ligt op 3, niet op 5.
Ik lees ook de ziggo-gebruikers.nl website, maar nog steeds ga ik voor een dm8000 i.p.v. een 5050 voor gebruik op het voormalig @Home netwerk! Bij onze lieftallige kabelboer kunnen toch wel heel wat resitricties opgelegd worden als je een "gecertificeerde" decoder gebruikt.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest

De goedkoopste die ik tegenkwam was € 395,-- en dan komen de verzendkosten er nog bij en de kaart komt er nog bij. Deze kostte mij € 29,95 (starterspakket, al ging het bij mij om een 2e kaart). Om kort te gaan was ik bij BCC € 399,-- + € 29,95 = € 428,95 kwijt.
Dat is toch iets meer dan die € 350,--, maar nog altijd fors goedkoper dan de dreambox met toebehoren.


Ik vind anders bij kieskeurig toch echt prijzen vanaf 320 euro. Dus het kan echt wel veel goedkoper dan die 400 euro die jij noemt.

Origineel bericht van: Catastrofus

Ik lees ook de ziggo-gebruikers.nl website, maar nog steeds ga ik voor een dm8000 i.p.v. een 5050 voor gebruik op het voormalig @Home netwerk! Bij onze lieftallige kabelboer kunnen toch wel heel wat resitricties opgelegd worden als je een "gecertificeerde" decoder gebruikt.

Gert.


Gert, ik zou ook liever een dm8000 hebben, maar het is toch bijna niet uit te leggen dat een decoder meer dan 1000 euro moet kosten. Als je dus naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt is toch bijna niet meer vol te houden dat deze in het voordeel van de dm8000 zou vallen. Dan betaal je dus ruim 600 euro om een beetje extra flexibiliteit en vrijheid te krijgen.

Ik krijg het in ieder geval bij moeders de vrouw (en eigenlijk bij mijzelf ook niet) niet uitgelegd.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MrScratch

Origineel bericht van: Catastrofus

Ik lees ook de ziggo-gebruikers.nl website, maar nog steeds ga ik voor een dm8000 i.p.v. een 5050 voor gebruik op het voormalig @Home netwerk! Bij onze lieftallige kabelboer kunnen toch wel heel wat resitricties opgelegd worden als je een "gecertificeerde" decoder gebruikt.

Gert.


Gert, ik zou ook liever een dm8000 hebben, maar het is toch bijna niet uit te leggen dat een decoder meer dan 1000 euro moet kosten. Als je dus naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt is toch bijna niet meer vol te houden dat deze in het voordeel van de dm8000 zou vallen. Dan betaal je dus ruim 600 euro om een beetje extra flexibiliteit en vrijheid te krijgen.

Ik krijg het in ieder geval bij moeders de vrouw (en eigenlijk bij mijzelf ook niet) niet uitgelegd.


Ik krijg het (gelukkig) wel uitgelegd cool
Een 5050 kan je niet vergelijken met een dm8000, eigenlijk. Een 5050 is een hd-ontvanger vol beperkingen en daar houd ik niet van dus ga ik voor een dm8000. En bovendien is ze heel tevreden met de 7025+, zeker toen er Milo op stond.
En als het goed is heb ik hem over een week en kan de 7025+ in de verkoop...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Ik krijg het (gelukkig) wel uitgelegd cool
Een 5050 kan je niet vergelijken met een dm8000, eigenlijk. Een 5050 is een hd-ontvanger vol beperkingen en daar houd ik niet van dus ga ik voor een dm8000. En bovendien is ze heel tevreden met de 7025+, zeker toen er Milo op stond.
En als het goed is heb ik hem over een week en kan de 7025+ in de verkoop...

Gert.

Dan ben je een begaafd redenaar. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de voordelen zijn die jij ziet mbt de dm8000 tov de humax, naast het hebben van een open platform.

Ik heb net weer even rondgezocht naar de dm8000, maar elke keer als ik die prijs zijn dan krijg ik weer een hartverzakking.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Catastrofus
Ik krijg het (gelukkig) wel uitgelegd cool
Een 5050 kan je niet vergelijken met een dm8000, eigenlijk. Een 5050 is een hd-ontvanger vol beperkingen en daar houd ik niet van


Welke beperkingen?

Ik denk dat de beperkingen wel meevallen (voor een PVR), maar dat de DM8000 gewoon wel meer opties biedt. Het is maar welke kant je op redeneert.
Maar als je zo denk, kan je nog beter een HTPC bouwen dan een DM8000 kopen. Is nog veel "opener" dan een DM8000 wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Catastrofus
Ik krijg het (gelukkig) wel uitgelegd cool
Een 5050 kan je niet vergelijken met een dm8000, eigenlijk. Een 5050 is een hd-ontvanger vol beperkingen en daar houd ik niet van


Welke beperkingen?

Ik denk dat de beperkingen wel meevallen (voor een PVR), maar dat de DM8000 gewoon wel meer opties biedt. Het is maar welke kant je op redeneert.
Maar als je zo denk, kan je nog beter een HTPC bouwen dan een DM8000 kopen. Is nog veel "opener" dan een DM8000 wink


Helemaal mee eens, maar daar is de vrouw niet mee eens wink
Als alternatief (om het gebruiksgemak van een 7025+ te evenaren) is dan om voor een dm8000 te kiezen, de meesten vinden hem te duur maar sommigen, waaronder wij, vinden het een goede keuze. Met name de combinatie tussen 2 * dvb-s2 & 2 * dvb-c trekt ons (ook wij hebben een schotel). Tja, tuurlijk kan je een 5050 naast een 7025+ zetten maar dan heb je 2 apparaten met 2 hdd's enz en als je voor een 8000 kiest houd je er maar 1 over en dat is ons (praktisch gezien) ook wel wat waard.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...