Ga naar inhoud


Auto inbeslagname


Gast Ronaldinho-

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
Het leek mij om die reden niet fair om in gemeenschap van goederen te trouwen en mijn vrouw een risico van 1 op 3 te laten lopen dat ze uiteindelijk misschien 50% van de erfenis mag afgeven.

Als de erflater wil voorkomen dat de schoonzoon/schoondochter de helft van de erfenis opeist vanwege trouwen in gemeenschap van goederen dan kan deze de schoonzoon/schoondochter uitsluiten van de erfenis d.m.v. een ‘anti-schoonzoon/anti-schoondochter’-clausule. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
als je hier niet op gemeenschap van goederen getrouwd bent, is de auto gewoon van de persoon op wiens naam deze staat.
Klopt hier gaat t gewoon om de vorm van t huwelijk.
Huwelijkse voorwaarde heb je recht op je eigendommen en gemeenschap van goederen kan je t shaken is hij weg.
Heb je zelf nu de duurdere auto zal je ook aan moeten vullen tot ieder de helft van de waarde heeft.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aangifte doen bij de politie dat je auto is gestolen. whistle

 

Heb je niet ergens nog een reservesleutel liggen ?? Zo ja, dan gewoon 's avonds je auto weer ophalen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Gaat niet, Ronaldinho zijn ex zal via een advokaat naar de rechter (kunnen) stappen en die papieren vorderen. Je hebt geen kans.
Het kost hem alleen een hoop geld. Want de proces en advokaat kosten worden op hem verhaald: de strijdwaarde!


We waren niet getrouwd en hadden ook geen samenlevings contrakt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Jammer dan..! geloof me nou maar. Ik weet er echt alles van.
De rechter had ook in Duitsland naar Nederlands recht kunnen besluiten omdat mijn ex en ik beide de NL nationaliteit hadden en in NL getrouwd waren. (in gemeenschap van goederen).
Ik ben er nog steeds uitermate pissig over.


Klopt precies huwelijk heeft betrekking op burgelijke staat
waar alleen de gerechten van de staat van het huwelijk
voltrokken is bevoegd is (internationaal privat recht).

Vind het een sterk stuk dat een duitse rechter nederlands
recht toepast ,ik dacht dat in dit geval de duitse richter
zich ambthalve onbevoegd moet verklaren en dat je naar een
nederlandse rechter moet ,voor buitenlanders zal dat wel
rechtbank den-haag zijn.

Als een duitse rechter een nederlands huwelijk ontbind heeft
het alleen rechtswerking binnen duitsland ,dus buiten duitsland
zouden jullie dan nog getrouwd zijn mad

en nu drijf ik het op de spits
als je hertrouwd pleeg je voor nederland bigamie



Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: Greatone
Gewoon aangifte doen bij de politie dat je auto is gestolen. whistle

Heb je niet ergens nog een reservesleutel liggen ?? Zo ja, dan gewoon 's avonds je auto weer ophalen.


Nee reserve sleutel heb ik niet , maar ik zat er aan te denken om heb daar met een auto ambulance weg te halen. En overigens ik heb deel 1a deel 1b en deel 2 en apk papieren allen op mijn naam geregistreerd.En aangifte doen van diefstal ga ik morgen doen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronald

Begrijp niet waar je je druk om maakt, gaat het om een stuk ijzer of is het wraak. Je geeft haar alleen nog maar meer rede

om niets meer met je te maken te hebben. Je bevestigd hiermee, voor haar, dat ze de juiste keuze heeft gemaakt. Trek hier je leering uit, neem je verlies en ga verder met je leven!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: GeniusX
@Ronald
Begrijp niet waar je je druk om maakt, gaat het om een stuk ijzer of is het wraak. Je geeft haar alleen nog maar meer rede
om niets meer met je te maken te hebben. Je bevestigd hiermee, voor haar, dat ze de juiste keuze heeft gemaakt. Trek hier je leering uit, neem je verlies en ga verder met je leven!



Waar ik me druk om maak is dat de auto op mijn naam staat!! ze regelmatig bezopen achter het stuur zit. Dus rijd ze iemand dood ben ik verantwoordelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In beslagname is een bewarende functie ,het geeft niets aan

over de eigenaar.

 

Als je ex beslag legt op jou auto wil dat niet zeggen dat

ze ermee mag rijden ,het wil alleen zeggen dat je de auto

niet mag verkopen tot dat de boedel deling achter de rug is.

 

Vaak wordt een beheerder aangesteld bij de inbeslagname

meestal wordt de eigenaar ook de beheerder.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: pukje
In beslagname is een bewarende functie ,het geeft niets aan
over de eigenaar.

Als je ex beslag legt op jou auto wil dat niet zeggen dat
ze ermee mag rijden ,het wil alleen zeggen dat je de auto
niet mag verkopen tot dat de boedel deling achter de rug is.

Vaak wordt een beheerder aangesteld bij de inbeslagname
meestal wordt de eigenaar ook de beheerder.




Er is geen boedel deling daar we nooit getrouwd en geen gemeenschap van goederen hebben gehad!!!
En nog zo raar iets ik mag van de politie de auto vorderen maar ze verlenen geen medewerking!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan jouw ex zonder samenlevingscontract of huwelijk in hemelsnaam beslag leggen op jouw auto?

Onmiddelijk weg laten slepen die auto of een wielklem plaatsen.

 

Ze zal maar uit wrok met jouw auto gaan racen, dan draai jij op voor de brieven van het CJIB en loop je het risico dat jij je rijbewijs in mag leveren omdat je 50km te hard hebt gereden. sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We waren niet getrouwd en hadden ook geen samenlevings contrakt!


Dat maakt echt niets uit, als jij een tijdje hebt samengewoond geld dat al als een samenlevingsperiode, vervolgens kan ze op nog meer zaken aanspraak maken dan alleen je auto, pas maar op eek

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Citaat:
We waren niet getrouwd en hadden ook geen samenlevings contrakt!


Dat maakt echt niets uit, als jij een tijdje hebt samengewoond geld dat al als een samenlevingsperiode, vervolgens kan ze op nog meer zaken aanspraak maken dan alleen je auto, pas maar op eek


We hebben nooit samen gewoond!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: Clarke
Hoe kan jouw ex zonder samenlevingscontract of huwelijk in hemelsnaam beslag leggen op jouw auto?
Onmiddelijk weg laten slepen die auto of een wielklem plaatsen.

Ze zal maar uit wrok met jouw auto gaan racen, dan draai jij op voor de brieven van het CJIB en loop je het risico dat jij je rijbewijs in mag leveren omdat je 50km te hard hebt gereden. sick


Klopt en dat rijbebijs is dan ten tweede als ze iemand aanrijd ben ik de verantwoordelijke! Maar we hebben vanavond 3 wielen van haar auto (mijn auto!) verwijderd en ik ga morgen aangifte doen en de auto er weg laten halen..
Dus laten we alle duidelijkheid uit de wereld helpen we hebben geen samenlevings contrakt en we hebben ook nooit samen gewoont dus het is gewoon mijn eigendom! Alleen politie zegt te weinig mensen te hebben om iemand te sturen. Plus zei zeggen het is een sofile procedure (mocht ik het fout hebben geschreven excuus) in moet schakelen.. Maar ik heb geen band met mijn ex!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...