Ga naar inhoud


Auto inbeslagname


Gast Ronaldinho-

Aanbevolen berichten

Gast Ronaldinho-

Hoi,

 

Ik heb 2 auto's waarvan mijn ex er 1 van in haar bezit heeft. Dus bijde zijn van mij en bijde staan op mijn naam! Heb deel 1a 1b en deel 2. Nu heb ik daar de politie er over gebeld en die zeggen dat ik het via een advocaat moet regelen.. Zei konden niks voor mij doen.. Waar heb je dan in godsnaam die papieren voor!?

Kan ik de auto op een of andere manier alsnog in beslag nemen? Zo ja hoe?

 

Gr Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

Die auto is weg..die gaat naar je ex-vrouw. Je hebt geen kans.

 

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en de zaak voor de rechter laten komen en verloren. De kosten voor mijn advokaat waren €uro 700,00 die was ik dus ook nog kwijt.

 

Waarom? Ook al staat de auto op jouw naam, je vrouw heeft er het meest in gereden en heeft het zogenaamde "gebruikersrecht".

Voor de rechter is dit een vorm van eigendom.

 

Ik was hier zo woedend over dat ik op een gegeven moment naar die auto toe ben gereden en de nummerborden ervan af gehaald heb. Niemand kon mij daarvan weerhouden omdat de auto op mijn naam stond. Mijn vrouw kon geen nieuwe nummerborden aanvragen omdat de auto op mijn naam stond. Het heeft haar 4 maanden tijd gekost om de nummerborden via een rechterlijk besluit terug te vorderen.

De deurwaarder heeft toen de nummerborden bij mij thuis afgehaald.

Ik had alleen het "genot" ervan dat mijn ex er 4 maanden niet in kon rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


Ik was hier zo woedend over dat ik op een gegeven moment naar die auto toe ben gereden en de nummerborden ervan af gehaald heb. Niemand kon mij daarvan weerhouden omdat de auto op mijn naam stond.


En de auto meenemen was geen optie.. kenteken platen afhalen mag en ermee wegrijden niet..

Wou je ook een kloonauto maken hahah ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: pacco
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


Ik was hier zo woedend over dat ik op een gegeven moment naar die auto toe ben gereden en de nummerborden ervan af gehaald heb. Niemand kon mij daarvan weerhouden omdat de auto op mijn naam stond.


En de auto meenemen was geen optie.. kenteken platen afhalen mag en ermee wegrijden niet..

Wou je ook een kloonauto maken hahah ;-)



Nee het is geen kloon auto!! dus ik vindt deze opmerking ongepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
En de auto meenemen was geen optie


Nee, mijn ex had de sleutels, reserve-sleutels en de z.g. garagesleutel alsmede de papieren (in Duitsland is dat de Brief en het kentekenbewijs) ook al in bezit.

Op het idee van -gewoon ermee wegrijden- was ik ook al gekomen.
Ging dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Hoe ben je getrouwd geweest: op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen.

In het eerste geval is het heel simpel: de auto staat op jouw naam en ben jij dus de eigenaar.

Aangezien de zaak voor de rechter is geweest, en jij ongelijk hebt gekregen, neem ik dan maar aan dat je in gemeenschap van goederen bent getrouwd geweest.

In geval van echtscheiding hoort er gekeken te worden naar de gehele boedel, als huis, alles in het huis, spaarrekeningen, en ook auto's.

Dit geheel wordt dan in tweeen gedeeld. Uitzondering zijn persoonlijke zaken, als bijv. foto-albums, die het huwelijk mee ingenomen worden.

Ook voor de eventuele kinderen hoort tegenwoordig een plan van opvoeding en bezoek opgemaakt te worden.

 

Als ik het zo bekijk, hebben jullie twee auto's gehad en heeft de rechter bij boedelscheiding de ene auto aan jouw toegewezen en de andere aan jouw ex-echtgenote.

Mocht het anders gegaan zijn, dan heeft jouw advocaat zijn/haar werk niet goed gedaan, en kan je altijd daar een klacht over indienen. Als die wordt toegewezen is er een kans tot herziening van het vonnis, en kan de andere auto misschien nog terug gevorderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Als ik het zo bekijk, hebben jullie twee auto's gehad en heeft de rechter bij boedelscheiding de ene auto aan jouw toegewezen en de andere aan jouw ex-echtgenote.
Mocht het anders gegaan zijn, dan heeft jouw advocaat zijn/haar werk niet goed gedaan, en kan je altijd daar een klacht over indienen. Als die wordt toegewezen is er een kans tot herziening van het vonnis, en kan de andere auto misschien nog terug gevorderd worden.


Mijn advokaat heeft zijn werk echt wel goed gedaan. Hij was er zelf ook verbaast over.
Het gaat hem om het gebruikersrecht. In hoger beroep gaan heb ik over nagedacht, niet gedaan. Mijn advokaat heeft mij hiervan afgeraden. Soms moet je een teleurstelling akcepteren en je er bij neerleggen. De rechter was een vrouw...en dat zegt al genoeg.
De inboedelscheiding wordt pas geregeld tijdens de scheidings procedure. Daarvoor moet je naar Duits recht eerst één jaar van tafel en bed gescheiden zijn. Dan kan pas de scheiding aangevraagd worden. Dan gaat de rechter kijken naar het z.g. "Versorgungsausgleichsverfahren". Dit is de pensioensregeling voor beide partijen. daarna gaat het om de inboedelscheiding, te beginnen met het huis als je dat in je bezit hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb 2 auto's waarvan mijn ex er 1 van in haar bezit heeft. Dus bijde zijn van mij en bijde staan op mijn naam! Heb deel 1a 1b en deel 2.

 

En wanneer moet de auto gekeurd worden? Want dan heb je die papieren nodig. Het is jouw auto dus je mag er mee doen wat jij wil.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Gaat niet, Ronaldinho zijn ex zal via een advokaat naar de rechter (kunnen) stappen en die papieren vorderen. Je hebt geen kans.

Het kost hem alleen een hoop geld. Want de proces en advokaat kosten worden op hem verhaald: de strijdwaarde!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan vraag ik me af hoe het zit met bekeuringen. Daar moet dan zeker wel de op papier staande eigenaar van het voertuig verantwoording voor afdragen. Oftewel,.. betalen...

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred, je praat wel over het Duitse recht. Wij zitten hier gewoon in Nederland en als je hier niet op gemeenschap van goederen getrouwd bent, is de auto gewoon van de persoon op wiens naam deze staat.

Dan zal de ex hem dus gewoon af moeten geven. Ook al heeft ze er 5 jaar achtereen in gereden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Jammer dan..! geloof me nou maar. Ik weet er echt alles van.

De rechter had ook in Duitsland naar Nederlands recht kunnen besluiten omdat mijn ex en ik beide de NL nationaliteit hadden en in NL getrouwd waren. (in gemeenschap van goederen).

Ik ben er nog steeds uitermate pissig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lezen: Ik zeg dat als je NIET in gemeenschap van goederen getrouwd bent.

Als je tegenwoordig in gemeenschap van goederen trouwd, maak je zelf een enorm onverstandige beslissing. 1 op de 3 huwelijken gaat immers fout, waarbij dan bijna altijd een van beide partners 50% van zijn eigendommen af mag geven, ook als hij of zij deze 100% betaald heeft.

Ik ben dus niet in gemeenschap van goederen getrouwd. Wij werken beide waarbij ik de beter betaalde baan heb, maar mijn vrouw heeft redelijk rijke ouders en is enig erfgenaam.

Het leek mij om die reden niet fair om in gemeenschap van goederen te trouwen en mijn vrouw een risico van 1 op 3 te laten lopen dat ze uiteindelijk misschien 50% van de erfenis mag afgeven.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gaat niet, Ronaldinho zijn ex zal via een advokaat naar de rechter (kunnen) stappen en die papieren vorderen.

 

Hij heeft de papieren van de auto. In feite kan zijn ex geen gebruik maken van de auto omdat ze dan zonder papieren rijd wat in strijd is met de wet.

 

Dat de papieren er op duiden dat je de eigenaar bent is wel duidelijk maar als eigenaar hoef je nog geen bezitter te zijn en dan is het aan de rechter om te beslissen.

 

Wat wel kan is de auto terugvragen van je ex. Doet ze dit niet dan is er sprake van onrechtmatig gebruik danwel diefstal.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...