Ga naar inhoud


waarom werkt CCcam niet meer op Unbuntu 6.06 LTS


pipokoeie

Aanbevolen berichten

hallo

ik krijg de nieuwste CCcam 2.10.en 2.11 niet draaiende onder Unbuntu 6.06 LTS,,

er zijn al vragen gesteld in het CCcam topic onder dreambox maar daar wordt eigenlijk geen oplossing gegeven ,,

heeft iemand hier een oplossing voor ??

ik heb al alles geupdate en geupgrade

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
met zoveel info zal je niet of nauwelijks antwoord krijgen denk ik.

wat heb je allemaal al geprobeerd ?
wat is de foutmelding ?
werkt de oude versie nog wel als je die terugplaatst ?



merDe


mijn probleem is dat als ik CCcam.x86 van 2.10 of 2.11 in mijn server plaats deze geheel niet meer opstart,,
plaats ik welke versie dan ook daarna terug ,als hij ouder is ,,,start hij gelijk,,

om te beginnen ben ik hier gaan lezen,, daar heb ik eigenlijk geen antwoord gekregen ,

ik heb een upgrade en een update gedaan ,, apt-get update en upgrade,,
alleen ik denk dat er alleen een update is gedaan want ik zie geen wijzegingen aan de versie die ik nu heb,, Unbuntu 6.06 LTS dus,,

ik ben op internet gaan zoeken hoe ik bv deze versie kan gaan upgraden naar Unbuntu versie 8.04 LTS,,
ik zou daar een upgrade manager voor nodig hebben ,,
die zit er bij mij niet op,,of kan hem niet vinden,,
ik lees daar ook zeer weer tegenstrijdige berichten over ,,
de 1 zegt niet doen upgraden via die manager maar handmatig upgraden ,,
hij vergeet alleen er bij te vertellen hoe dan,,

al met al ben ik niet veel wijzer geworden,,

ik wil eigenlijk dat mijn CD kaart weer automatische update,, nu moet dat met een belletje en in de dreambox plaatsen,,

ik hoop dat het nu wel duidelijk is overgekomen?


LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ubuntu is oud. Stevig kans dat een nieuwe CCcam nieuwere versies van libraries nodig heeft. Wil je dus een nieuwere CCCam gebruiken zul je inderdaad je Ubuntu moeten upgraden naar b.v. versie 9.04

 

makkelijkst is om een ISO van deze versie te downloaden en op een optische schijf te branden. Of je gebruikt de windows of linuxversie van unetbootin - makkelijk vindbaar via je favoriete zoekmasjien - om het via een usbstick te kunnen installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie

ik ben op internet gaan zoeken hoe ik bv deze versie kan gaan upgraden naar Unbuntu versie 8.04 LTS,
ik zou daar een upgrade manager voor nodig hebben,
die zit er bij mij niet op, of kan hem niet vinden.

Open een terminal venster. Voer dan in: "sudo apt-get dist-upgrade" (Zonder de aanhalingstekens). Dan moet je jouw wachtwoord invoeren. De upgrade zal dan automatisch worden gedaan. Kan wel "even" duren afhankelijk van je internet verbinding!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: pipokoeie

ik ben op internet gaan zoeken hoe ik bv deze versie kan gaan upgraden naar Unbuntu versie 8.04 LTS,
ik zou daar een upgrade manager voor nodig hebben,
die zit er bij mij niet op, of kan hem niet vinden.

Open een terminal venster. Voer dan in: "sudo apt-get dist-upgrade" (Zonder de aanhalingstekens). Dan moet je jouw wachtwoord invoeren. De upgrade zal dan automatisch worden gedaan. Kan wel "even" duren afhankelijk van je internet
verbinding!


hoi
blijft de server dan gewoon draaien of gaan alle instellingen dan verloren ?
ik heb eigenlijk nog iets ,, ik doe alles met putty, of winSCP ,,
dus een terminal openen heb ik op dit systeem nooit gedaan,,
ik heb een hele tijd geleden wel eens een gbox server gehad daar draaide ik wel met terminal's,,
zou je kunnen uitleggen hoe ik op unbuntu een terminal open ?
ik vond dat op gbox wel makkelijk,, je kon alles volgen wat er gebeurde,,

ik heb overigens de Swiss2k unbuntu server draaien,, voor zover dat dit belangrijk is ,,
en ik ben een linux no no,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie
Origineel bericht van: Big fellow
Open een terminal venster. Voer dan in: "sudo apt-get dist-upgrade" (Zonder de aanhalingstekens). Dan moet je jouw wachtwoord invoeren. De upgrade zal dan automatisch worden gedaan. Kan wel "even" duren afhankelijk van je internet
verbinding!


hoi
blijft de server dan gewoon draaien of gaan alle instellingen dan verloren ?

Ja, alles blijft draaien, echter na de upgrade dient de machine opnieuw opgestart te worden om de nieuwe kernel te laden.
Origineel bericht van: pipokoeie
ik heb eigenlijk nog iets ,, ik doe alles met putty, of winSCP ,,
dus een terminal openen heb ik op dit systeem nooit gedaan,,
ik heb een hele tijd geleden wel eens een gbox server gehad daar draaide ik wel met terminal's,,

PuTTY is een terminal client. Dus als je inlogt met PuTTY dan kan je het commando ingeven, en zal alles goed moeten gaan.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...