Ga naar inhoud


Nieuwe smartcard - soms problemen, maar dikwijls ook niet?


TiVe

Aanbevolen berichten

Sinds ik de nieuwe smartcard van TV-Vlaanderen ontvangen heb, heb ik soms problemen met de gecodeerde zenders (om de paar minuten bevriest het beeld met de melding 'programma gecodeerd'), maar soms dagen na mekaar ook geen problemen.

17 mei: nieuwe smartcard geinstalleerd. geen problemen

18 mei: geen problemen

19 mei: constant beelduitval, om de x seconden, de melding 'programma gecodeerd'... nieuwe software voor de DVB-decoder (ingebouwd in Loewe TV) gedownload... en alles OK voor de rest van de avond

20 mei: gedurende het eerste half uur, regelmatig beelduitval, de rest van de avond geen problemen meer

21 tot 24 mei: geen problemen

25 mei: na een half uur zonder problemen, weer beelduitval... smartcard enkele keren verwijderd en terug ingestoken + TV uit- en aangeschakeld... de rest van de avond geen problemen meer

 

Iemand een idee wat er aan de hand is? Met de vorige smartcard had ik nooit problemen. En niet-gecodeerde zenders zijn ook geen probleem...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een compatibiliteitsprobleem tussen nieuwe kaart en de cam van de ontvanger ?

 

Blijkbaar gaat het om de ingebouwde ontvanger in een Loewe-tv. TVVlaanderen heeft- dacht ik - reclame gemaakt voor dit product.

 

Heb je al met hun helpdesk contact opgenomen om navraag te doen of er hiervoor een fix voorhanden is.

 

Als de laatste software erop staat en het probleem blijft duren, wordt het natuurlijk wel lastig.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk... ik probeer altijd eerst de problemen zelf op te lossen, want ik heb geen goede ervaringen met helpdesks!

 

Volgens de website van TV-Vlaanderen zijn de Loewe TV's met satellietontvanger door hun gecertificeerd. In de TV steekt trouwens de CI-module van TV-Vlaanderen zelf (die al een paar jaar zonder problemen werkt).

 

Een compatibiliteitsprobleem zou ik raar vinden aangezien het ook al 4 dagen na mekaar zonder problemen gewerkt heeft (met 3-4 uur TV-kijken per avond).

 

De software van de CI-module zelf heb ik ook al proberen updaten maar dat lukt niet, misschien omdat dit al de laatste versie is? Ik heb die vorig jaar nog ge-update en nu staat er : "Firmware 1.03.05 Download ID: 8"

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat probleem vroeger gehad met een Aston-cam in een Xtreme, om de zoveel tijd freezes en beelduitval etc bleek dat cam en ontvanger niet compatibel waren. Blijkbaar is dat hier het probleem niet.

 

Ik heb ooit ook eens een defecte kaartlezer gehad in een ontvanger waarbij telkens er de minste trilling aan het toestel was, de kaartlezer begon raar te doen en gecodeerd kanaal aangaf.

 

Zit de kaart er goed in en zijn de contacten proper ? Ik vermoed van wel want het is een nieuwe kaart die de problemen geeft.

 

Wat de software betreft, zou de technische dienst van TVVlaanderen toch in staat moeten zijn aan te geven welke de laatste versie is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik heb de TVV kaart ook maar teruggestuurd naar mijn kennis in België. Is in mijn DMM7000 niet meer fatsoenlijk naar te kijken! Zodra de TVV kaart naast de CDS kaart wordt gebruikt is het over. Haperingen, seconden lang beelduitval ook op de CDS kanalen, kanalen die helemaal niet meer open willen. Heb vanalles geprobeerd. Beide kaarten mbv CCcam 2.1.0 in de DMM7000 (geen succes), TVV kaart in het CI slot van de DMM7000 in een officiele Mediaguard module (nog erger!). CDS kaart in de module, TVV kaart in de interne lezer (ook haperen). Magic module met UCAS 3.0 en 3.1 geprobeerd. Alles zonder resultaat. TVV kaart retour naar Belgié...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de topic starter ook nog een andere smartcard gelijktijdig gebruikt.

 

Ik heb ook enige tijd een probleem gemeld:

beeldfreezes

Ik gebruik ook een nieuwe TVV smart card en nog een oude CDS smartcard. Misschien geeft deze combinatie voor sommige receivers problmen.

 

Momenteel door een oudere firmware te gebruiken, is mijn probleem weg. Alleen SW updates kan ik niet meer doen.

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik gebruik geen andere smartcard. Heel simpel: 1 TV met ingebouwde satellietontvanger gecertificeerd door TV-Vlaanderen, met een originele CI-module en smartcard van TV-Vlaanderen.

 

Gisterenavond geen probleem gehad (2 uur TV kijken zonder freezes)... ben benieuwd voor de volgende dagen. Misschien was het een slecht contact en heeft het geholpen dat ik de smartcard een paar keer in en uit de CI-module gehaald heb (zoals aangegeven op de TV-Vlaanderen website):

"Alle ontvangers : Het is mogelijk dat de contactpunten binnenin uw ontvanger geoxideerd zijn. Mogelijk geeft uw ontvanger hierdoor geen beeld meer, ook niet meer met uw oude smartcard. U kunt proberen om de nieuwe smartcard 20 tot 30 keer in en uit de ontvanger te stoppen, zodat de contacten opnieuw proper zijn. Indien dit niet helpt, moet u de ontvanger ter herstelling bij de dealer binnenbrengen."

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb nog niet naar de klantendienst gebeld.

Gisterenavond heb ik (voor 2de dag) geen freezes gehad... ik wacht nu de volgende dagen af om te zien of mijn laatste actie helpt (= kaart een aantal keer insteken en uithalen i.v.m. de contacten)... indien niet zal ik zeker eens bellen, alleen spijtig dat die mannen maar tot 19:00 bereikbaar zijn: dan ben ik nog maar net thuis en de TV gaat meestal pas aan na 20:00.

Hoe is die klantendienst trouwens... zitten daar mensen die er iets van kennen, of kunnen ze alleen hun vaste scenario's en vragen aflopen?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TiVe

Hoe is die klantendienst trouwens... zitten daar mensen die er iets van kennen, of kunnen ze alleen hun vaste scenario's en vragen aflopen?

Ik vrees voor het laatste wat je meld.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de klantendienst gebeld... en mijn vermoeden en ervaringen met andere klantendiensten werden bevestigd! Verder dan 'Hebt U de software van de decoder ge-update naar de laatste versie?' en 'Ik zal een nieuw activeringssignaal sturen' zijn we niet gekomen... Toen ik vroeg wat de laatste versie van de CI-module software was (om te zien of ik die heb), hoorde ze 't ook in Keulen donderen. 'U moet dan maar uw verdeler contacteren, mijnheer.' Dat zullen we dan inderdaad maar eens doen.

Ondertussen denk ik zelf al gevonden te hebben waar het mee te maken kan hebben... van de TV-Vlaanderen website:

Elke maand stuurde TV VLAANDEREN een signaal waardoor u beeld bleef houden. Indien u vroeger de smartcard gedurende twee maanden niet gebruikte, omdat u deze bijvoorbeeld recreatief gebruikt, had u een heractivatiesignaal nodig om beeld te krijgen. Dat is voortaan niet meer nodig. Met de nieuwe smartcard ontvangt u binnen de dertig minuten opnieuw beeld indien u afstemt op de zender Eén. Het signaal waarbij de kaart beeld geeft wordt namelijk niet meer op een bepaalde dag van de maand uitgezonden, zoals met de oude smartcard, maar op verschillende momenten per maand.

De reden: telkens binnen het half uur nadat ik de TV/decoder aanzet, begint het beeld te freezen met 'programma gecodeerd' als ik dan de TV/decoder uit- en terug aanzet kan ik de rest van de avond zonder problemen kijken. Dus het lijkt alsof dit activatiesignaal de boel doet blokkeren. De geldigheidsdatums op de kaart zijn wel ge-update (staan nu op 28/7/2009 (TVVLAANDEREN) en 31/7/2009 (MANAGMENT))

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat ik eveneens sinds zaterdag de grootste problemen heb gehad om beeld te krijgen. Voorheen NOOIT problemen gehad. Alles werkte vrijdag nog heel goed. Altijd een update van de datums doorgekregen. Zowel via de Vantage als mijn HTPC-systeem met cardlezer in een netwerk.

 

Bleek dat de datum bij TV-Vlaanderen wel geüpdate werd naar 29/07/2009, maar de management datum bleef op 30/05/2009 staan.

Zondagavond echt vanalles geprobeerd. Diverse keren een "heractivatie" aangevraagd. Eveneens via PC met de CAM's die ik heb geprobeerd terug beeld te krijgen.

 

Ik heb dan nog eens een heractivatie aangevraagd via de website van TVV en de hele nacht de kaart in de VANTAGE gestopt. Op kanaal EEN laten staan.

 

Volgende morgen nog steeds geen beeld!

Bijna ten einde raad. mad

 

Ik heb dan terug de smartcard in de TVV CAM en in mijn HTPC gestopt. Bij het afstemmen op VIJF-TV kwam plotseling na een goede minuut terug beeld.

 

De datums zijn nu:

 

* management: 02/08/2009

* TV-Vlaanderen: 02/08/2009

 

Zou het kunnen dat er wel een zekere update gebeurt, maar dat de datum die aan TV-Vlaanderen gekoppeld wordt eigenlijk bestemd is voor Management en Management onveranderd blijft?

Wat is de functie van die management eigenlijk?

 

Had hier op het forum al gekeken of het probleem door iemand reeds gemeld werd. NIETS !!

Ik heb contact gehad met 1 ander forumlid die een gelijkaardig probleem heeft gehad.

 

In de nieuwsbrief van vrijdag heeft TVV een wijziging in de update van de smartcard aangekondigd. Ik durf er mijn kop voor wedden dat dit de oorzaak is van de problemen.

 

Hier de wijziging zoals aangekondigd:

 

Citaat:

Met de introductie van de nieuwe MediaGuard 3 smartcard zijn er nieuwe mogelijkheden beschikbaar gekomen om het gebruik van de kaart te verbeteren. Een van de aangebrachte verbeteringen is het heractiveren van de smartcard.

 

Elke maand stuurde TV VLAANDEREN een signaal waardoor u beeld bleef houden. Indien u vroeger de smartcard gedurende twee maanden niet gebruikte, omdat u deze bijvoorbeeld recreatief gebruikt, had u een heractivatiesignaal nodig om beeld te krijgen. Dat is voortaan niet meer nodig. Met de nieuwe smartcard ontvangt u binnen de dertig minuten opnieuw beeld indien u afstemt op de zender Eén. Het signaal waarbij de kaart beeld geeft wordt namelijk niet meer op een bepaalde dag van de maand uitgezonden, zoals met de oude smartcard, maar op verschillende momenten per maand.

 

Een aantal niet-gecertificeerde toestellen kunnen dit signaal echter niet correct verwerken. Hiervoor blijft de optie om een heractivatiesignaal aan te vragen via de website of via sms actief.

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

okey,

 

en nu de oplossing.

Ik had dus ook zenders die niet meer open gingen.

ik heb net gebeld met TV-Vlaanderen.

 

door een update in het systeem zijn bepaalde zenders niet meer gekoppeld aan je abb.

voornamelijk de erotische en kinderzenders.

 

je moet daarvoor bellen naar tv-vlaanderen.

Daarna heb je binnen de 15 min weer alles goed.

 

bij mij werken die zenders weer goed.

 

dus bellen naar tv-vlaanderen, dan kies je optie 1 NIET optie2

en dan aan de lijn blijven.

 

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...