Ga naar inhoud


Nieuwe smartcard - soms problemen, maar dikwijls ook niet?


TiVe

Aanbevolen berichten

Wat voor een halfslachtige oplossing is dat? Dus iedereen moet weer maar eens bellen voor een fout die ZIJ maken? Sorry hoor, maar dat KAN toch gewoonweg niet meer zo... De klant heeft niet gevraagd naar al deze "updates", de klant zou dan ook gewoonweg geen problemen mogen ondervinden tijdens deze transitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast SatMann

ja je hebt gelijk.

je kan twee dingen doen :

1) bellen en wachten zoals ik (25 min) en het is opgelost.

2) niet bellen en niets meer hebben

 

eheheheh

helaas zijn dit dingen die niet zouden mogen.

Maar wees gerust, ik heb telenet en belgacom gehad....das een potje erger hoor.

 

mijn zus wilde geen schotel, dus nam ze telenet tv.

ze had reeds internet. toen is telenet bij haar geweest voor een nieuwe modem voor die tv.

wel vanaf die dag heeft ze 5 weken geen internet en tv gehad !!

problemen met de activatie software...zo is het overal wel wat hoor.

 

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerdy, fiston

 

Zoals in m'n eerste bericht gezegd is de ontvanger ingebouwd in de TV (Loewe). Die ontvanger staat bij in de lijst van gecertificeerde ontvangers op de TV-Vlaanderen site. In de TV/ontvanger zit dan de originele TV-Vlaanderen CI-module met smartcard.

 

Volgens mij heeft het bij mij ook te maken met het 'nieuwe activatiesignaal' dat binnen de 30 minuten na het aanzetten van de decoder gestuurd wordt... want bij mij freezed het beeld binnen de 30 minuten! Ik ontvang blijkbaar de activatie wel goed, want gisteren zijn de datums op 4/8/2009 gezet (MANAGMENT en TVVLAANDEREN). Vervolgens moet ik de TV (=decoder) eens uit- en aanzetten en alles werkt de rest van de avond... tot de volgende dag! Het lijkt dus alsof bij elke update de decoder gereset moet worden?

 

Gisteren heb ik (op aanraden van de TV-Vlaaanderen helpdesk) naar m'n verdeler gebeld. Die zei van de software te updaten. Dit heb ik gedaan voor de decoder-software, maar een update van de software van de CI-module mislukt steeds... m'n verdeler ging contact opnemen met Loewe-technici en mij iets laten weten...

Is er nog iemand die de CI-module gebruikt en die onlangs ge-update heeft? En zo ja, wat is dan nu het recentste versienummer? (bij mij is het software 1.09.003, firmware 1.03.05, download id: 8)

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TiVe
Volgens mij heeft het bij mij ook te maken met het 'nieuwe activatiesignaal' dat binnen de 30 minuten na het aanzetten van de decoder gestuurd wordt... want bij mij freezed het beeld binnen de 30 minuten!

kan dus niet, dat signaal moet van de satelliet komen, en TVV kan onmogelijk weten wanneer je je decoder opzet. Volgens mij wordt er nu elke 30 minuten een EMM verstuurd om de entitlements van zowel management (0) als TVV (06c) te updaten. Jouw CAM lijkt problemen te hebben met de eerste EMM die hij na het aanzetten ontvangt, maar dat kan evengoed al na 5 minuten zijn ...

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het zal zijn zoals je zegt. Ik bedoel gewoon dat het resultaat is dat je een signaal krijgt binnen de 30 minuten. En de freeze gebeurt bij mij inderdaad soms na een paar minuten en soms na bijna 30 minuten.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TiVe

Zoals in m'n eerste bericht gezegd is de ontvanger ingebouwd in de TV (Loewe). Die ontvanger staat bij in de lijst van gecertificeerde ontvangers op de TV-Vlaanderen site. In de TV/ontvanger zit dan de originele TV-Vlaanderen CI-module met smartcard.

Is er nog iemand die de CI-module gebruikt en die onlangs ge-update heeft? En zo ja, wat is dan nu het recentste versienummer? (bij mij is het software 1.09.003, firmware 1.03.05, download id: 8)


TiVe,

Jouw Loewe dealer had direct moeten vertellen dat de Loewe toestellen (door een fout in de Loewe software) niet overweg kunnen met de originele TV Vlaanderen CI modules.
Voor Loewe werkt het enkel goed met een Aston CI module.
Dat hadden ze trouwens op de TVV helpdesk ook moeten kunnen vertellen.

De software versie van jouw CI is inderdaad de meest recente, maar voor een Loewe helpt dat niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info redneck! (waar heb je die gehaald?)

Ik had al wel iets gevonden over problemen met de TVV CI-module en HD zenders, maar ik heb gewoon het basispakket en een SD-ontvanger...

Met de vorige smartcard heeft alles nu een paar jaar goed gewerkt, maar nu "dwingt" TVV mij dus om een andere CI-module te kopen voor hun verbeterde beveiliging (+12,5 euro die ik niet betaald heb...)?! Dan moeten ze toch niet op hun site zetten dat Loewe TV's met ingebouwde ontvanger gecertifieerd zijn!

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit niet in de TVV CI module, maar in het Loewe toestel.

Troost je, er zijn nog een aantal toestellen die niet met de TVV module willen werken.

 

Hou er rekening mee dat die TVV CI module de enige is op de markt die een officiële licentie heeft. Al de rest wat je kan kopen heeft ge-emuleerde software aan boord.

Als de fabrikant met één of andere implementatie van CI geen rekening heeft gehouden dan kan je dit voorhebben.

 

Hetzelfde is er aan de hand met de ontvangers van Technomate, ClarkeTech, Maxplus, Maxdigital en nog een aantal andere.

Die hadden allemaal nieuwe firmware nodig alvorens ze wilden werken met de nieuwe kaarten. Gewoon omdat hun ge-emuleerde software niet voorzien was op een aantal implementaties waar de officiële CI module helemaal geen last van had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Donderdag ga ik met de TV naar de technische dienst van Loewe om de software (van de TV zelf) te laten updaten. De software-versie van de ingebouwde DVB-S-decoder is 4.19 Dit zou 4.20 moeten worden, maar om dit te kunnen doen (via de satelliet) moet eerst de TV zelf een nieuwe software krijgen. Dan "zou" het probleem moeten opgelost zijn... ik ben benieuwd.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software-update (TV + DVB-decoder) is gebeurd... en voorlopig lijkt het probleem opgelost te zijn (sinds donderdag geen freezes meer gehad :)).

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Inderdaad, misschien maar eens een ander cam gebruiken.

Ik heb in het verleden veel problemen gehad met de combinatie CDS kaart (Aston) en Tvv kaart in een andere cam.

Ik heb er vele gebruikt en kwam uit op de Powercam, die gaf het minste problemen.

Nu ik de nieuwe kaart van TVV heb, valt het mij op dat de kleine probleempjes weg zijn en dat het overschakelen van CDS naar TVV kaart veel vlotter verloopt.

Uitgeprobeerd in een Echstar 5020!

Dus wat mij betreft, veel lof voor de nieuwe TVV en CDS kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VERDORIE!! na een volledige software-update (TV+ingebouwde ontvanger+CI) is het probleem nog altijd niet opgelost! Na een week zonder problemen, vrijdag weer een freeze van het beeld en 'Programma gecodeerd' boodschap. Als ik naar de datums kijk zie ik dat de datum bij MANAGMENT net op dat moment ge-update is van 11/8/2009 naar 20/8/2009. TV-VLAANDEREN was op 11/8/2009 blijven staan. Gisteren zaterdag is deze laatste naar 21/8/2009 ge-update, maar heb ik geen freezes gehad.

Ik heb ondertussen even een Aston CI-module geprobeerd... totaal geen beeld, ook melding 'programma gecodeerd (maar ik denk dat dit een oude module was want er stond AstonCrypt 1.00 op).

In een andere thread lees ik dat er een 'nieuwe generatie' originele TV-Vlaanderen CI-modules zou zijn... de mijne is nog een van meerdere jaren oud met de CanalDigitaal en TV-Vlaanderen logo's... zou zo'n nieuwe module misschien een oplossing kunnen zijn? Of nog een andere module die wel goed in m'n Loewe TV werkt: PowerCam, Aston DualCrypt... ik ken hier zelf niet veel van!?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update... ik heb ondertussen een week een aston cam 1.07 v2.19 in mijn TV/ontvanger zitten, en alles werkt nu (voorlopig) zonder problemen!!

Nu gaat er wel een brief naar TVV volgen, want het feit dat ik door hun schuld een nieuwe cam moest kopen omdat hun eigen officiële cam-module niet meer goed werkte met mijn (gecertifieerde!) ontvanger... dat kan bij mij niet door de beugel! Om nog maar te zwijgen over wat mij dat allemaal gekost heeft aan moeite, tijd, telefoontjes, enz...

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...