Ga naar inhoud


Gratis Ned1, 2 en 3 van Canaldigitaal (waarom niet)


wonderboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Johan45

De regionalen zijn met een goedgekeurde CanalDigitaal decoder zonder kaart niet te ontvangen.

Dit is nieuw voor mij. Betekent dat dat die ontvangers deze FTA-zenders op de een of andere wijze blokkeert?


Denk het wel,,

Probeer maar eens met een Philips 2210 een duitse zender te kijken zonder kaart erin.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Invertist
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Johan45

De regionalen zijn met een goedgekeurde CanalDigitaal decoder zonder kaart niet te ontvangen.


Dit is nieuw voor mij. Betekent dat dat die ontvangers deze FTA-zenders op de een of andere wijze blokkeert?


1) het begrip "goedgekeurd zorgt voor verwarring. Er zijn 2 categorieën: ontvangers die CD zelf verkoopt (die zijn erg beperkt in de mogelijkheden) en ontvangers die door CD zijn goedgekeurd, maar die door anderen in de markt zijn gezet (en die hebben meestal geen of weinig beperkingen).
2) apparatuur die door CD zelf wordt verkocht geeft HELEMAAL GEEN BEELD als er niet een (eventueel verlopen) smartcard in zit. Dus ook niet op FTA zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
(je zit dan bij Petrus op schoot die even in zijn boekje kijkt welke kant je op mag..)

Zou dat nog wel gratis zijn? laugh


Ik zie het eigenlijk niet zo zitten waarom je een CDS gekeurde ontvanger zou gaan kopen en dan geen CDSsmartcard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Ik zie het eigenlijk niet zo zitten waarom je een CDS gekeurde ontvanger zou gaan kopen en dan geen CDSsmartcard.

Op zich heb je een punt, maar ik begrijp toch even niet waarom zelfs FTA-zenders zonder card niet te zien zijn. Moet niet gekker worden. frown , heb me dit nooit gerealiseerd. Ik snap ook niet welk voordeel CDS hierbij heeft, laat staan de Nederlandse publieke omroep. Zelfs BVN dan dus niet te zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS kan in geval van een calimiteit ( groter dan regio.. ) toch prima in een paar minuten de encryptie op een bepaalde zender uitschakelen?

 

niet iedereen heeft 23.5E er op he :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
[
Moet niet gekker worden. frown , heb me dit nooit gerealiseerd.


Het verhaal klopt maar de oplossing is vaak eenvoudig hij slikt alle seca kaarten zelfs oude seca 1 kaarten van een jaar of zes zeven geleden of door een beetje ge hobby met kaarten een zelf gemaakte kaart.
Nu krijgt dus iedereen de Seca3 kaart dus niet weggooien die oude seca2 kaarten altijd makkelijk er een goedgekeurde ontvanger mee aan de praat te krijgen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Het verhaal klopt maar de oplossing is vaak eenvoudig .....


Tja, dat weet jij omdat je dit hier hebt kunnen lezen.
CanalDigitaal adviseerd schriftelijk de kaart te vernietigen ..

Citaat:
In de brief van CD stond dat je de oude kaart moet vernietigen, doorknippen oid, of opsturen naar Woerden. Deze oude kaart wordt uitgezet en kun je dus niet meer aanzetten want dat cardnummer wordt definitief uit de roulatie genomen.


BRON

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

De regionalen zijn FTA te ontvangen.

Behalve natuurlijk als je in Flevoland woont, want TV Flevoland heeft besloten niet via de satelliet uit te zenden.

Als je in Flevoland een schotel hebt, moet je ook een Digitenne doosje kopen en een goede buitenantenne (anders geen of slecht signaal) om dit kanaal te zien.

TV Flevoland is ook het kanaal in geval van calamiteiten, hoewel met de snelheid waar zij het nieuws mee brengen, is het, in geval van bijv. een dijkdoorbraak, toch al te laat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Sjaak,

 

als in lelystad de dijk doorbreekt, en het personeel van TV Flevoland rent naar Lelystad Airport, ben ik bang dat ze het toch niet halen.

Mag ik nog een voorbeeld geven:

 

een paar jaar terug ging in de ochtend in Dronten de Baderie de fik in. TV Flevoland wist laat in de middag al een reportage te geven, met het bericht dat iedereen binnen moest blijven ivm giftige rook.

De brandweer had al uren van te voren mede gedeeld dat de rook niet giftig was en alle kinderen gewoon naar school konden.

Nou mag jij aangeven wat ze in geval van een dijkdoorbraak zouden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
de regionalen zijn zonder kaart, dus FTA, te ontvangen....


Maar niet alle regionale zenders zitten op de satteliet!
We missen er volgens mij nog drie.

Wel zijn alle regionale zenders via digitenne FTA te ontvangen, afhankelijk van de regio waar je woont.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet je als nog een digitenne kassie kopen :|

 

 

oftewel slechte zaak smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...