Ga naar inhoud


Gratis Ned1, 2 en 3 van Canaldigitaal (waarom niet)


wonderboy

Aanbevolen berichten


Gast wanderer

dat heeft te maken met te betalen uitzendrechten, hiermee hoeft CD+ maar voor een beperkt gebied (de kaarthouders = Nederland) te betalen ipv het gehele door Astra 19E bestreken gebied...

trouwens deze discussie is al enkele keren hier voorbij gekomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de benodigde harware hebt aangeschaft dan is het verder gratis.

Maar het word wel gecodeerd uitgezonden dus geen FTA maar FTV free to view.

De uitzendingen zijn voor nederlands grondgebied en daarom moet je elk jaar

aantonen dat je nog in Nederland woont.

 

 

Wanderer was me al voor zie ik

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er bij eerdere topics/discussies ook de mogelijkheid tot ontvangen van Ned1/2/3 bij calamiteiten ter sprake geweest?

 

Bij calamiteiten moet ik als burger mij wenden tot radio en of televisie voor het ontvangen van informatie en instructie. Ervan uitgaande dat er in Nederland (nog) geen 100% dekking is van bijvoorbeeld kabel of digitale ethernet signalen, tezamen met het feit dat analoge ethernet signalen onlangs zijn uitgeschakeld, betekent dit dat een beperkte groep, door de noodzaak van een encryptiekaart teneinde via het satellietsignaal, Ned1/2/3 niet kan ontvangen anders dan hiervoor (eenmalig) te betalen. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling van de overheid. Al dan niet of dit in strijd is met enige wetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Exro
Ervan uitgaande dat er in Nederland (nog) geen 100% dekking is van bijvoorbeeld kabel of digitale ethernet signalen,


Hoe kom je daar nu toch bij met dezelfde harkantenne die voor anoloog gebruikt is heb je in heel Nederland dekking met DVB-T en daar zijn NL 1 2 en 3 FTA.
Daar heeft jaren geleden den Haag al voor gezorgd die diskussie is al een jaar of 3-4 geleden gevoerd. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Leuke discussiestof blijft het wel...

 

De meneer bedoelde natuurlijk 'als je alleen maar een schotel bezit'. Dus verwacht van CDS dat NL1, 2 of 3 gratis is. Voorheen begreep ik was de overheid verplicht om 1 kanaal TV zonder enige vorm van codering aan te bieden dus voor een elk ontvangbaar met een standaard 'ontvangstinrichting'. De opzet van 'calamiteit' stamt uit de koude oorlogperiode. Zoiets i.g.v. thermo-nucleaire oorlogsvoering. Dus atoombommen, neutronenbommen.... Allemaal 'calamiteiten' met NEMP problematiek. Ergo: je TV en radio zijn dan toch al naar de kloten, hoogstwaarschijnlijk net als jezelf. Nu hooguit interessant bij kleinere 'calamiteiten' als dijkdoorbraken, grote ongevallen etc... Trouwens: bij een dijkdoorbraak heb je ook geen stroom meer, doet die TV en radio het weer niet!

 

Kortom: stop dat geneuzel over vrij ontvangen, tegen die tijd dat het echt misgaat merk je het vanzelf (je zit dan bij Petrus op schoot die even in zijn boekje kijkt welke kant je op mag..)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een onzinnige diskussie, nu kan de overheid er voor zorgen dat er een zender FTA aangeboden wordt maar als je geen TV bezit of dat de stroom afgesloten is heb je er nog niets aan.

 

Trouwens er word gesproken over het platteland als je in de stad woont en je kabel is afgesloten of zoiets heb je ook niets.

Gratis gaat de zon op verder is er weinig echt gratis. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: wanderer
de regionalen zijn zonder kaart, dus FTA, te ontvangen....


De reginalen zijn met een goedgekeurde CanalDigitaal decoder zonder kaart niet te ontvangen.

Dat geldt alleen voor de door CD zelf verkochte ontvangers (die beperkte dozen).
Er zijn intussen diverse goedgekeurde (gecertificeerde) ontvangers die geen beperkingen kennen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

de publieken zijn alleen met kaart te bekijken...

de regionalen zijn met een niet cd+ ontvanger zonder kaart te bekijken, zijn dus met een FTA ontvanger te bekijken...

de commercielen zijn alleen met een abbo (kaart) te bekijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

De regionalen zijn met een goedgekeurde CanalDigitaal decoder zonder kaart niet te ontvangen.

Dit is nieuw voor mij. Betekent dat dat die ontvangers deze FTA-zenders op de een of andere wijze blokkeert?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...