Ga naar inhoud


[DM800HD] DM800 roter instellingen icm vbox


Codx

Aanbevolen berichten

Ik heb een vbox om mijn schotel te draaien, deze ondersteund geen usuals Bij de oude dreambox (enigma1) kon ik usuals (goto-x) uitschakelen en handmatig het vbox voorkeuze nummer koppelen aan de satelliet. Zo wist de dreambox welke voorkeuze er gekozen moest worden.

 

Bij de DM800 werkt dit niet. Ik gebruik Gemini 4.20 Ik kan in de tuneropties alleen kiezen voor eenvoudig, rotor:usuals wat niet werkt. Bij de rotor opties werkt handmatig draaien soms wel soms niet. Ik heb geen lijst om satelliet aan vbox nr te koppelen. En de schotel gaat niet draaien bij het wisselen van zender.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast DreamSat06

Kies: Menu-Instellingen-Zenders zoeken-Tuner configuratie-Kies “Tuner A: Alps BSBE2 (DVB-s2) geavanceerd”.

1. Zorg dat de LNB waarop de Vbox-draaibare is aangesloten, achter “DiSEqC modus” op “ 1.2” staat ingesteld.

2. Verander (hele maal onderaan de lijst, dus met cursor naar beneden scrollen) USALS aanschakelen van JA naar NEE.

Dan komt er een regelen bij die heet: “Opgeslagen positie”.

Vul hier de satelliet positie die je vooral hebt bepaald (zie de “Satelliet positielijst”).

Druk op OK van de afstandsbediening om de instellingen op te slaan.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: Laat maar het werkt al.. Thanks!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke satelliet moet je dat doen ja. Zaak is wel dat de posities in de motor goed staan, maar dat zal wel. Bij mij is dat nog niet zo, maar ik gebruik -gelukkig- usals. Zodra m'n stab positioner er is voor de pc moet ik dat nog doen namelijk smile

 

Edit: ok dan :D

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...