Ga naar inhoud


PLI Jade, Mediaplayer en internetradio?


petalo

Aanbevolen berichten

Omdat ik goede berichten heb gehoord over de autoresolution plugin van pli, toch maar eens de laatste pli versie weer geprobeerd.

 

De autoresolution plugin werdt uit de kunst, maar ik kan nu geen internetradio meer afspelen.

 

Bij gemini 4.2, mijn vorige image, was het heel simpel, ik maakte in de map media, een nieuwe map aan, en die noemde ik internet radio. hierin zette ik dan de .m3u files.

 

vervolgens selecteerde ik mediaspeler in het menu, ging naar de map internet radio, op de juiste m3u file staan, boeket min knop indrukken, op de url gaan staan, en dan ok, en er kwam muziek.

 

Met PLI Jade, presies het zelfde gedaan, maar ik krijg steeds een (lege) error berichtebalk.

 

Wat doe ik fout? of is het een bug in de image?

 

Gr Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij gaat het veel simpeler.

Naar bestandsmodes, m3u-bestand opzoeken, ok indrukken en je hebt geluid.

Hier werkt het al tijden zo en zonder problemen op een eenvoudige 500-S.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie
Volgens mij gaat het veel simpeler.
Naar bestandsmodes, m3u-bestand opzoeken, ok indrukken en je hebt geluid.
Hier werkt het al tijden zo en zonder problemen op een eenvoudige 500-S.


Dat werkt alleen bij een Enigma1 en niet bij een Enigma2 box.

Gebruik de juiste plugin

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, het is inderdaad enigma2, en ik gebruik de standaard mediaplayer, dat werkt prima met gemini, maar niet met pli.

 

Ik snap niet waarom het niet draaid onder pli, tis toch een multi media box!!!

 

Je moet je dood schamen als imagemaker, dat een mediaspeler niet fatsoenlijk draaid in je image, tis wel 1 van de belangrijkste onderdelen in een multi media box...

 

morgen maar snel terug naar gemini!!!

 

bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petalo
oke, het is inderdaad enigma2, en ik gebruik de standaard mediaplayer, dat werkt prima met gemini, maar niet met pli.

Ik snap niet waarom het niet draaid onder pli, tis toch een multi media box!!!

Je moet je dood schamen als imagemaker, dat een mediaspeler niet fatsoenlijk draaid in je image, tis wel 1 van de belangrijkste onderdelen in een multi media box...

morgen maar snel terug naar gemini!!!

bedankt voor jullie hulp.

De Dreambox is geen multimedia box, maar wordt zo wel gebruikt. Het is uiteindelijk gewoon een flinke satellietontvanger.

Ik stoor me aan het "dood schamen als imagemaker". Omdat ik Enigma1 doe en niet Enigma2, kan ik je geen antwoord geven waarom het fout gaat en of 't misschien wel jouw fout is. Vergeet niet dat je de software gratis hebt gekregen. Het kost ons alleen maar avonden werk en jou niks. Het "dood schamen" is dan wel erg onredelijk van je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petalo
oke, het is inderdaad enigma2, en ik gebruik de standaard mediaplayer, dat werkt prima met gemini, maar niet met pli.
Ik snap niet waarom het niet draaid onder pli, tis toch een multi media box!!!
Je moet je dood schamen als imagemaker, dat een mediaspeler niet fatsoenlijk draaid in je image, tis wel 1 van de belangrijkste onderdelen in een multi media box...
morgen maar snel terug naar gemini!!!
bedankt voor jullie hulp.


Je moest je idd doodschamen om zo'n bericht te durven plaatsen!!!!
De image makers en wij moeten helemaal niks.

Het is een dreambox en een hobby box, hij is standaard voorzien van de Dream image, alles wat Gratis aangeboden wordt moet je blij mee zijn, er gaat immers enorm veel tijd en werk in zitten om dat allemaal te maken.
Alles wat de image makers doen is om ons nog meer te laten genieten van al dat moois wat er uit de Dreambox te halen is.

Als je een probleem hebt moet je dat in eerste instantie zelf proberen op te lossen, lukt het niet stel dan een vraag en als je niet direct een antwoord krijgt is dat waarschijnlijk omdat een ander je bericht niet direct gelezen heeft of omdat hij gewoon het antwoord niet weet, geduld is hier op zijn plaats.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt gewoon internet radio luisteren met PLi in Enigma2
En om het nog even helemaal voor te kauwen, dat doe je met de plugin Netcaster.
Net nog even uitgeprobeerd. Werkt gewoon zoals gewenst.

post-1052-1318260306,5662_thumb.png

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, het is misschien niet zo netjes van mij om het zo te zeggen daf2000, maar als de standaard mediaplayer in gemini perfect werkt en in pli niet, dan is er toch iets goed mis met pli, maar ik zal er niks meer overzeggen, even goede vrienden.

 

Netcaster is hier wel bekend, maar dat werkt alleen met vaste url's.

 

Ga straks wel even proberen om autoresolution onder gemini aan de praat te krijgen, en dan is mijn probleem opgelost. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met PLi. Je moet "gewoon" een andere plugin gebruiken die ook "bedoeld" is om internet radio mee af te spelen. En niet de mediaplayer misbruiken die eigenlijk niet geschikt is voor streams.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

ach, hij is er best geschikt voor, maar niet primair voor bedoeld.

Je kunt streams op een basic manier afspelen als je wat extensies toevoegt in het lijstje wat geaccepteerd is in de mediaplayer.

Wij hebben er voor gekozen dat niet te doen, het maakt het niet duidelijker, en voegt ook niet echt iets toe aan de functionaliteit van de box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan er mij iemand zeggen waar ik voor netcaster zelf streams kan toevoegen zodat mijn eigen streams of van andere ik dan kan beluisteren via netcaster,

heb al gezocht naar de file voor deze in te voegen,maar vindt die niet.

werk met image van milo.

alvast bedankt voor de hulp.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...