Ga naar inhoud


Een how to voor een kabel dreambox


kjonker1

Aanbevolen berichten

Ben gisteravond de hele avond bezig om mijn dreambox 600 klaar te maken voor kabel tv.

 

Ik heb er nu pli erin zitten,maar als ik de cable xml in var/etc wil zetten krijg ik een foutmelding.

 

Heb ook gemini image geprobeerd daar zie ik alleen maar in exstra de sateliet loader xml

 

Ook het youtube filmpje gezien en veel gelzen hier op het forum,maar kan het niet vinden.

Misschien gestrest en over de kop gezien :D

 

Kan iemand mij uit uitleggen hoe ik het werkend kan krijgen.

 

Alvast bedankt

 

kjonker1

 

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Cables.xml moet niet in /var/etc staan maar in de map /etc/tuxbox

 

Daarna moet je in de dreambox instellen dat hij op provider zoekt en net in frequentie stappen.

 

nu een automatische scan uit laten voeren en alles zou moeten werken

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
De Cables.xml moet niet in /var/etc staan maar in de map /etc/tuxbox

Daarna moet je in de dreambox instellen dat hij op provider zoekt en net in frequentie stappen.

nu een automatische scan uit laten voeren en alles zou moeten werken


Zou je dit wat verder uit willen leggen.

Groetjes

kjonker

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond nog eens 3 uren aan het prutsen geweest.

Heeft iemand voor mij een goede cable.xml en een settinglijst voor Ziggo Gorredijk.

 

Dat weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.

 

Alvast bedankt

 

kjonker1

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf waar die 46% betrekking op heeft. Als het gaat om signaal sterkte dan kan 46% een prima waarde zijn aangezien de 100% meestal niet gehaald zal worden bij signaal sterkte. Als het gaat om signaal kwaliteit dan is 46% een slechte waarde en zal je wat aan de COAX bekabeling of afscherming van de COAX stekkers moeten gaan doen om de boel goed te gaan krijgen. Het nadeel van QAM-256 is dat het veel gevoeliger is voor storingen dan de QAM-64 die normaal door Ziggo gebruikt wordt.

 

Ik neem aan dat je de frequentie lijst van Ziggo Gorredijk (netwerk ID 8400) hebt gevonden op de website van Digitale kabeltelevisie:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update

 

Heb de dm600 opnieuw geflasht nu beeld erop maar wel veel blokvorming erin,sommige kanalen net als boomerang goed beeld maar bv film 1 en zo niet goed

 

De kanalen lijst erin geupload geen beeld meer.weer terug gezet en weer beeld.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een fatsoenlijke cai aansluiting

 

cai-doos voor radio en tv

 

digitale coax geschikte kabel (Koka lees )

juiste f of crimp connectors...

 

elke slechte schakel in de ketting van aansluiting kabel stekkers reciever kan blokvorming opleveren

 

zelfs je ouderwetse videorecorder kan storen.

 

chiao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Het alleen vreemd dat sommige kanalen wel goed beeld geven.


Gewoon betere (dubbel geisoleerde) coax nemen. Die onzin over sterkte/kwaliteit zegt niets als je een dm op het netwerk van de kabelboer aansluit. Ik heb zelf (met me 2 * dm7025+) een sterkte van +/- 46% en een kwaliteit van +/- 86% maar wel een ber van 0 en dus geen problemen! Zolang je goede coax/connectoren neemt EN een ber van 0 (dus geen blokjes) hebt is er geen probleem.
Jouw verhaal duidt op een probleem met de afscherming/instraling, oftewel mindere coax/connectoren.
Ik klink wat cru maar meestal is de bekabeling wel het probleem.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Bij was de ber soms wel 16 dus het ligt wel aan het signaal,misschien antenne versterker er tussen ? een optie


Zorg er eerst voor dat je fatsoenlijke bekabeling hebt. Zo niet, dan heeft een versterker geen zin. Een hoge ber krijg je, over het algemeen, door slechte bekabeling. Heb je goede coax/connectors en je blijft een hoge ber houden dan zou het aan de kabelboer kunnen liggen. Trouwens, hoe lang is de kabel tussen aop en dreambox?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pyrosat67

ontvanger effe herstellen in fabrieks instellingen de instal stappen doorlopen de cccam herinstalleren de config erin dan opnieuw de zenderlijst erin en daarna box opnieuw opstarten zeker weten dat je dan geen blokjes meer hebt,de cable boxjes kunnen slecht tegen overschrijven van zenderlijsten.

zo doe ik het ook altijd en geeft geen problemen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...