Ga naar inhoud


Probleem! verf op glas


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

De rest van de ramen waar nog geen vlek zit dezelfde "behandeling" geven, valt de vlek niet meer op...

Waarschijnlijk als laatste redmiddel.. wink

 

Citaat:
Schoonmaken

Glas is eenvoudig te onderhouden. Water, een spons en zeem zijn al voldoende. Gezandstraald glas waarop vlekken zitten maak je het beste schoon met een schuursponsje en warm water.

Bij het gezandstraalde glas liever geen schoonmaakmiddelen gebruiken.

 

Suc6,

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met een stanley mes snij je de randjes tussen hout en glas aan voor t verwijderen op t geribbeld glas maakje van een flinke scherf glas een stukje gereedschap thinner erop en dan maar krassen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het glas dan springt door de hitte.

Afbijt werkt gewoon. Misschien met een tandenborstel aanbrengen zodat je in de structuur komt. Of een klein schrob borsteltje.

 

Tja, achteraf gel*l natuurlijk, maar het geheel afplakken is 1 minuut werk en geeft 100% schoon werk. Maar het leed is al geschied....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de raampjes er uit kan halen worden zijn mogelijkheden wel groter.

Dan zou het met een verfbrander ook nog kunnen

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Een iets andere methode:om in de 'holtes' van het matte glas te komen, zou je het ook eens met een glasvezelkwastje kunnen proberen.

 

Bij de betere kantoorhandels kun je dit misschien nog vinden. Het werd (vóór het elektronische tijdperk) gebruikt om fouten in tekeningen die met Rötring-pennen zijn gemaakt op polyester tekenpapier te corrigeren. Het groffe alternatief was een mesje te gebruiken, maar dan krabte je het oppervlak open en daar bleef op de gladde laag polyester amper inkt plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft hij het niet over bobbels op het glas, maar over gematteerd glas.

 

Ik heb het zelfde probleem gehad.. zitten nu na veel gekloot nieuwe ruitjes in frown

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal nogmaals bedankt voor de vele tips. Het betreft inderdaad gematteerd glas en geen "bobbeltjesglas".

 

Ik had de randen ook afgeplakt, maar was op enkele plekken net over de tape heen gegaan. Ik maakte mij hier geen zorgen over, omdat dat wel vaker gebeurt, maar ik wist niet dat dat met mat glas zo'n probleem zou zijn.

 

Afbranden met een fohn is geen optie, want dan barst het glas.

 

Bovendien zijn het nu alleen nog vlekken in het glas. Je ziet geen duidelijke verf meer.

 

Ik laat nog weten hoe dit afloopt.

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het probleem is opgelost. laughlaugh

Ik ben gisteren bij een glasboer geweest en die heeft me een fles reinigingsmiddel meegegeven (lijkt op jif, maar is het niet). Daarmee heb ik de raampjes gepolijst en ze zien er weer uit als nieuw.

Al met al drie kwartier werk en de kosten zijn verwaarloosbaar.

 

Ik denk niet dat ik het merk hier mag neerzetten, maar als je het nodig hebt, stuur je maar een PM.

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 13 jaren later...
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...