Ga naar inhoud


Probleem! verf op glas


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb hier twee deuren met mat-glazen raampjes.

Nu heb ik de deuren geschilderd met een acryl-verf en er is wat verf op het glas gekomen. Met een gewoon glaskrabbertje kun je dit niet weghalen (glasoppervlak is niet glad genoeg), dus heb ik de verf weggehaald met Aceton (gaat beter dan met thinner), maar ik houd vlekken over op het glas, die ik met geen mogelijkheid weg krijg.

Heeft een van jullie een idee?

 

Alvast bedankt.

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb (had? weet zo niet waar het ligt) daar een plastic houdertje voor waar je een scheermes in kan doen.

Met wat beleid haal je daar de verfspatten zo mee weg.

Ik denk dat een beetje verfhandel die dingen wel verkoopt.

Zie ook hier

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terpetine is is niet afdoende, dat is voor verf verdunnen, niet voor uitgeharde verf. Thinner (acethon is gelijkwaardig aan thinner) is beter maar als dat niet werkt zou de eerder genoemde afbijt zeker moeten werken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens (en meisjes),

 

Bedankt voor jullie hulp. Zoals ik al schreef,werken de bekende mesjes om verf van het raam te halen niet. Het glasoppervlak is aan een kant (daar waar de vlekken zitten) niet zo glad als je normaal van glas verwacht.

 

Aceton helpt ook niet (haalde wel de gemorste verf weg, maar niet de vlekken). Thinner idem.

 

Wellicht is afbijt een optie.

 

Nog meer ideeen?

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Nieuw glas, en dat is geen grap.

Klopt helemaal, is niet leuk maar ik heb zelf een schildersbedrijf en heb dit ook eens meegemaakt het beste is voor dat je gaat schilderen het matte gedeelte afplakken maar ja daar heb je nu niets meer aan mvg erwin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Remi,

 

Je zou ook nog kunnen proberen om de vlekken in te smeren met ouderwetse groene zeep, dit een poos (enkele uren) laten intrekken en daarna afwassen.

Vroeger werden de werkkleren van een schilder daarmee ook schoongemaakt, en ook verfkwasten. Of dit werkt met de huidige verfen weet ik niet. Het kan in ieder geval geen kwaad.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt er al aan zitten rommelen en dat is jammer.

Volgende keer als het weer gebeurd gewoon op laten drogen tot de verf goed hard is

en dan gaat het wel met een glazenwassersmesje.

Maar dan moet je wel een echte nemen en niet zo'n ding met een scheermesje er in

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als het echt niet lukt kan je nog iets proberen maar dat is wel gelijk een "brute force"

 

Je pakt wat stukjes glas en een paar vellen waterproof schurpapier van verschillende korrel.

 

Dan schuur je de testglaasjes met de verschillende korrels en dat resultaat vergelijk je met je raam.

 

Als het goed is dan vind je de juiste matheid en bijpassende korrel.

Met dat schuurpapier kan je dan voorzichtig je raam bewerken.

 

Ik doe dat wel eens bij een zelfgemaakt sieraad waar ik een bepaald effect wil hebben in de steen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...