Ga naar inhoud


Haast geen muizen meer met oplaadstation, waarom?


Con

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe muis, opzich ach, waar hebben we het over.

 

Nu kom ik tot de ontdekking dat het overgrote aanbod alleen

nog maar met batterijen is met de klemtoon op zeer laag

batterijgebruik.

 

Wat heb ik het laatste jaar gemist dat de oplaadbare muizen

bijna verdwenen zijn, ofwel waarom?

Ik had altijd muizen met een laadstation en de laatse was er

een met batterijen waarbij ik toch iedere 2 maanden deze moest

vervangen, dus wil weer terug naar dat laadstation.

(mijn pc wordt zo'n 60 uur per week gebruikt).

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

oplaadstation gaat meestal via usb, dat betekent dat je om de batterij op te laden de pc aan moet laten staan als je de muis (de pc) niet gebruikt....is een dure optie.

heb je een trafo om de muis op te laden, dan maakt het het pakket duurder en deze trafo gebruikt ook bij opgeladen muisbatterij nog stroom...een ongewenste situatie....blijft over superzuinige muizen met een goedkope batterij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad altijd een aparte voedingsadapter.

Nu gebruik ik zo'n 10 Duracelletjes per jaar, een dure

bezigheid vandaar dat ik eigenlijk weer terug wil.

Want zit je zonder batterijeen dan heb je een probleem.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zo'n adaptertje kost ze hooguit een paar euro dus dat is een slecht excuus.

Een pakje batterijen a 4 stuks kost ons tegenwoordig al gauw 10 euro.

En dat dan om de 2 maanden. Om het over de milieuonvriendelijkheid nog maar niet te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

4 batterijen....3,95€.....bij de plaatselijke duitse grootgrutter.....zijn nog als beste getest ook...

heb zelf voor 14,95 bij die andere grootgrutter een laptop muis gekocht....draadloos....optisch....2 pixel mogelijkheden...met 1 normale penlight AA, ben je klaar schuif je de usb ontvanger in de muis....die wordt dan uitgeschakeld...heb ca 4 batterijen per jaar nodig.....en de muis ligt ook nog lekker in de hand....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie pc's om mij heen staan met drie muizen.

Ik heb van alles gehad, allemaal draadloos en verschillende merken. De laatste jaren alleen nog maar Logitech. Op de werk PC een tweedehands gekochte MX1000 met vaste Lithium Ion accu en oplaadstation met eigen voeding, staat altijd aan en de muis is altijd gereed voor gebruik. Op de TV PC een MX100 met oplaadstation met eigen voeding en twee Nihm accu's. Het laadcircuit daarvan heeft wat problemen met oudere accu's. Dan start het laden niet bij het opleggen. Met nieuwe accus'gaat het dan weer goed. Omdat ik bijna alles met accu's doe liggen er altijd wel een paar nieuwere. Aan de experimenteer PC hang een Cordles Mouseman van een jaar op 8 nu denk ik. Zonder laadstation. Zitten Nihm accu's in die een maand of 3 meegaan als ik de muis op wit papier leg als ik hem niet gebruik. Omdat ik altijd geladen accu's heb liggen is dat ook geen probleem. De MX100 is wat gevoelig voor de ondergrond. Op het houtmotief van mijn bureaublad loopt de cursor vaak langzaam weg als de muis stil ligt. Even iets verplaatsen en de cursor staat weer stil.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Logitech MX Revolution Cordless Laser Muis

Met oplader.

 

Naar mijn mening een prima muisje.

Is nog zuinig met z'n batterijtjes ook nog

1 keer in de week op de oplader is meer dan voldoende.

En een power indicator die aangeeft wanneer ie weer de lader op wil

 

Schakeld zich zelf automatisch uit.

 

 

 

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

vond ik ook leo.

Maar na veel gekloot met goedkope draadloze muizen werk ik alleen nog met logitech. Mijn buurman heeft na zijn 2de Trust binnen anderhalf jaar ook een Logitech gekocht.

En, de adviesprijs heb ik nog nooit betaald, maar ik had wel ruim de helft goedkoper gekund.

De MX700 gebruik ik nu al zeker 4 jaar en de Cordless Mouseman al 6 jaar.

 

Albert_H.

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Ik heb de Logitech MX Air Rechargeable Cordless Mouse is met oplaadstation kost 58 euro en werkt perfect.

Voor die prijs heb ik hem nog niet gevonden, mooie muis.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...