Ga naar inhoud


Toshiba laptop, laadt niet op tijdens gebruik


kevbin 7

Aanbevolen berichten


Gast Drs. IJzerbout

Misschien een instelling in één van de menu´s van dat ding.

Mijn laptop kun je namelijk vertellen wat ie moet doen als je hem dichtklapt. Uitgaan, Standby of Hybernate of niets doen.

Ik kan me voorstellen dat er bij die van jouw iets met het opladen ingesteld kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetzelfde probleem pas geleden nog gehad met een HP laptop.

 

Dat kreng laadde alleen op als hij uitstond. In gebruik laadde hij de accu niet op en de laptop liep dan op de accu.

Het gekke was dat hij dan wel langzamer leegliep.

 

Kijk eens of je toshiba hetzelfde doet. Als dat zo is dan is er iets op het mobo kapot. Ik had toen de laad en powercontroller chips vervangen maar dat was het probleem niet.

 

@ijzerbout

Laden kan je naar mijn weten niet instellen, wel de standby of uitzetten bij het dichtklappen v.h scherm.

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

inderdaad dat over laden kan je niets instellen,ik heb de accu losgehaald en aan de contactpunten met een kleine schoevendraaier gepeuterd en nu laadt ie wel op tijdens het gebruik.maar is de vraag hoe lang dat doet. bedankt voor het meedenken.

 

mvg. kevbin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een HP laptop en heeft hetzelfde probleem.

 

Als ik merk dat de accu niet meer bij laad, dan haal ik de accu eruit, doe hem er weer terug in en hij laad weer zoals het hoort.

 

En zo ineens laad hij weer niet bij, dan weer de accu eruit enz enz.

 

Waar dit probleem vandaan komt? Geen idee...

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk gewoon vuile/geoxideerde contacten. Door het eruit halen en erin zetten worden de contacten weer gedeeltelijk gereinigd zodat het weer even goed gaat.

 

Blijkt ook wel uit het schroevendraaier verhaal hierboven wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een accu is ook een verbruiksartikel en gaat normaal gesproken een jaar tot twee jaar mee (afhankelijk van gebruik). Daarna worden ze echt minder en minder. Als ik jou was zou ik een nieuwe accu aanschaffen voor je notebook als het reinigen van je contacten niet helpt.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...