Ga naar inhoud


Upgrade of nieuwe installatie?


Daveys

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

 

Sinds een jaar of 5 hebben wij een schotel. Hier hebben wij nooit zo heel erg veel aandacht aan besteed. Als het maar werkt dan is het goed.

 

Nu willen wij toch graag meer en na veel leeswerk of de verschillende fora hebben we wel enig idee waar we naartoe willen.

 

De hele installatie bestaat nu uit een Topfield 7700 HCSI die op de slaapkamer gebruikt word in combinatie met een plasma tv. In de woonkamer staat een Strong 6850 in combinatie met een CRT van Panasonic. Deze zal dit jaar nog worden vervangen door een plasma. Verder staat er in de woonkamer een surroundinstallatie met een Onkyo PR-SC886 als processor.

 

Op het dak staat een Visiosat Bisatellite schotel met drie LNB's voor Astra 1, 2en 3. De kabels gaan door een pijp naar de 2e verdieping en komen daar uit op een Triax TMS 9 X 12 P. Vanaf de switch gaat de coax door het hele huis, d.w.z. 5 slaapkamers en de woonkamer. Voor onze slaapkamer en de woonkamer hebben we de mogelijkheid om met twin tuners te gaan werken omdat daar 2 coax kabels naartoe zijn gebracht. In de overige 4 kamers komt 1 coax kabel uit de muur.

 

Wat we graag zouden willen is;

1. een groot aanbod aan zenders inclusief alle HD zenders die een beetje leuk zijn.

2. een vaste schotel waarmee dit te bereiken is (Visiosat Big Bisat?).

3. een "normale" kostenpost wat betreft het maandelijkse abonnement want met maximaal 6 kamers kan dit redelijk oplopen

4. zoveel mogelijk toevoeging aan multimedia. Via een NAS willen we alles gaan streamen in de toekomst naar de tv's en surroundset in de woonkamer.

5. een op Linux gebaseerde twin ontvanger (IPbox 9000 HD Plus).

6. nog wat zaken die waarschijnlijk dadelijk gaan ontstaan

 

Wat zou jullie advies zijn in het, hopelijk complete, bovenstaande verhaal. Inruil of verkopen van onze huidige spullen is geen probleem.

 

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien ook nog belangrijk om te melden. Iedereen moet onafhankelijk van elkaar kunnen kijken.

 

Ik ben er inmiddels achter dat tot 8 lnb's alleen maar mogelijk is met 2 schotels omdat er geen grotere switches zijn dan 17/16 en daar kom ik dan mee tekort. Het zou mooi zijn als je twee switches aan elkaar kan "knopen" zodat je er 1 grote switch van kan maken.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
als je ontvangers diseqc 1.1 ondersteunen, kun je dmv een uncommitted switch meerdere multiswitches gebruiken. Je hebt wel 1 uncommitted switch per ontvanger nodig.


De ontvangers ondersteunen diseqc maar deze wil ik juist gaan vervangen door ontvangers die een lan aansluiting hebben. Welke dat moeten worden ben ik nog niet helemaal uit. Ik weet niet precies wat de uncommited switches doen blush.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Zo te zien een aardig complexe opstelling. Is het wellicht een optie je eens te verdiepen in de mogelijkheden van de Diablo Wireless?


Niet de allermakkelijkste opstelling inderdaad. Met een paar concessies moet een en ander wel gaan lukken.

In elke kamer in het huis heb ik een netwerkverbinding zitten en die wil ik graag gaan gebruiken. Diablo is een mooie oplossing maar via lan moet het beter kunnen. De receivers moet ik hiervoor nog gaan zoeken.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lan cardsharing is belangrijk en moet met de nieuwe ontvangers een mogelijkheid zijn. Ik moet hier eerst nog wat meer over lezen en me hierin verdiepen. Tips zijn zeker welkom.

 

De schotel ben ik uit na vandaag. Dat zal een Wavefrontier T90 gaan worden. Met name de sublieme gain, de grootte, de looks en de eventuele toekomstige uitbreidingsmogelijkheden zijn hierin doorslaggevend geweest.

 

Qua LNB's heb ik de keuze laten vallen op de Inverto Black Ultra mede dankzij een goede review van sattaz hier op het forum.

 

De switch zal volgens mij vervangen moeten worden door minimaal een 17X8 maar misschien dat ik het mis heb.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek nog iemand die de T90 perfect zou kunnen installeren (en leveren eventueel)? Wie zou ik hier het beste voor kunnen benaderen?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
een erkende sat-boer....


Erkend wil nog niet zeggen dat ze goed zijn wink. Daar zijn hier op het forum wel een paar voorbeeldjes van te vinden.

Vandaar mijn vraag naar iemand die keurig kan werken en het zo goed als mogelijk kan uitrichten.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende heb ik op het forum gevonden

 

Origineel bericht van: Henksat
Tsja, als je de Wavefrontier echt scherp wil hebben kun je niet om me heen. :D

 

Edit: Frank, vermeld even hoe lang we over het afstellen alléén hebben gedaan. smile

 

Henksat kan ik geen PM sturen. Weet iemand hoe ik hem kan bereiken?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Door hier een oproep te plaatsen.


Dank je Neptunus blush

@Henksat, ik zou heel graag een T90 door jou willen laten installeren. Zou je mij a.u.b. een berichtje willen sturen of dit mogelijk is?

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bekende toko in Zoetermeer met diverse vestigingen elders kan je zeker goed helpen bij een T90. Ik zat overigens ook al kwijlend te kijken naar die wok, maar om nu al een vrij nieuwe Triax de deur te wijzen wordt me een beetje te kostbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik me voorstellen dat het zonde is om een net nieuwe schotel te vervangen. Mijn spulletjes zijn allemaal al wat ouder (op de Topfield na) en dan doet het wat minder pijn. Met de nieuwe spullen wil ik graag weer jaren vooruit kunnen en met de T90 moet dat volgens mij wel redelijk lukken.

 

Henk ken ik voor de rest niet maar ik lees zeer goede berichten over zijn installaties met de T90. Vandaar mijn oproep. Ik weet niet of Henk het voor z'n werk doet maar dat hoor ik nog wel.

 

Overigens Henk, ik zag gisterenavond laat dat je gisteren 45 bent geworden. Nog van harte gefeliciteerd!!!

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...