Ga naar inhoud


Voetbal gezoem, kan dat?


Belsat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: EL PIÑO

Nee ik vind het geluid ook niet om aan te horen maar ieder land heeft zo zijn cultuur.


Nou met cultuur heeft het al helemaal niets te maken lees dit maar gewoon een Afrikaanse feestneus,

Citaat:
Gelul
Welnu, dat blijkt dus een potje onversneden gelul van de bovenste plank te zijn (lees dit maar). De vuvuzela is gewoon een uitvinding van een Afrikaanse feestneus die de zwartrubberen bol van een fietstoeter haalde en hem als mondtoeter meenam naar het stadion.
Later verlengde hij de toeter met een lange tuit, eveneens van ijzer, maar omdat het gevaarte daarmee als metalen slagwapen kon worden aangemerkt, besloot hij er eentje van plastic te laten vervaardigen. Daar zag hij vervolgens een handeltje in. Een massaproduct was geboren.


hieronder het hele artikel

Bron: http://www.nusport.nl/balgevoel/2269102/weapon-of-mass-annoyment.html
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: EL PIÑO

Nee ik vind het geluid ook niet om aan te horen maar ieder land heeft zo zijn cultuur.


Nou met cultuur heeft het al helemaal niets te maken lees dit maar gewoon een Afrikaanse feestneus,


Cultuur is meer dan iets wat honderden jaren oud is. Het als gekken straten Oranje versieren is ook pas iets wat wij in Nederland de laatste, pak-hem-beet, 20 jaar doen maar het hoort inmiddels wel bij de WK-cultuur.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is hem natuurlijk dat weer alle maat weg is.

 

Dat er op toeters wordt geblazen tijdens een voetbalwedstrijd is op zich normaal, maar als het verwordt tot hetgene we nu zien of beter horen dan is het natuurlijk niet aangenaam meer.

 

Ik kan mij niet voorstellen in zo'n herrie op een tribune te kunnen blijven zitten.

 

Hoe houden die Zuid-Afrikanen dat uit of zijn die ondertussen daarvan al volledig doof geworden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aarghh ze hebben nog meer "speelgoed" als je de links van Aart44 volgt. De "Kwakazela" cry

 

Kan alleen dat geluid nog niet vinden. Zal wel komen als die Vuvuzela niet meer mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou die arme simon paulson nou staan lachen bij t maken van de goal in eigen doel,helemaal van de kaart van die toeters dacht dat t goede doel was :D

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satdevil
Origineel bericht van: Kimble
Als de eerstkomende WK hier in Nederland komt, dan hebben we nog 4 jaar de tijd om scheidsrechterfluitjes (3x woordwaarde 6x letterwaarde) te oefenen.

Spelen we met zijn alle netjes ook het Whilhelmus mee om daarna los te gaan met zo'n 30.000 van die fluitsignalen.

(Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe de voetbal dan rolt.... :D )


wij gaan gewoon met draaiorgels naar het stadion :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er wordt hier nu net gedaan alsof die Zuid-Afrikanen alleen maar op die vuvuzela blazen om ons, Europeanen, te klieren

 

Ik wil hierbij wel opmerken, dat als er Vuvuzelas in beeld komen dat dit meestal mensen zijn die met een t-shirtje van een van de twee spelende ploegen...

 

Ook deze midddag duidelijk in beeld: 2 supporters met Oranje T-shirt met "Holland" er op. Bij verschillende wedstijden (grote Europese ploegen) zijn er vermoedelijk weinig Zuid-Afrikanen maar wel pakken meer "buitenlandse" supporters. Ik stel vast dat het geluid van de Vuvus tijdens die wedstrijden niet minder is. Ik vind dat je de schuld op dit gebied niet kunt schuiven op de Zuid-Afrikanen die naar de wedstrijd komen kijken, maar wel naar degene buiten het stadion die die spullen (mogen) verkopen.

 

Rddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hier dan DE --OPLOSSING--

 

Het VUZUVELA FILTER.

 

Op ARD was bij Honduras Chili het gezoom reeds beduidend minder en de beekdkwaliteit beter dan op Canvas, bij Canvas was het stadiongeluid zo goed als weg.

 

Ze hebben misschien ook die link gevonden...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...