Ga naar inhoud


Committed en uncommitted switches


mybrain

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij in voldoende detail maar eenvoudig uitleggen wat het verschil is tussen deze beiden switches.

 

Ter aanvulling en info :

 

Heb T90 gekocht,3 x 4/1 spaun switches en 4 quad alps LNB's. Wil dus 4 sats bekijken op 4 tuner die onafhankelijk

van elkaar zenders kunnen kiezen.

 

Nu wil ik mogelijk een 5e of zelfs 6e LNB plaatsen maar uitsluitend voor 1 of mischien 2 tuners (deze LNB's kunnen dus single of twin zijn)

 

De Spaun switches hebben geen poorten meer over en ik schijn nu een uncommitted switch te moeten bijkopen.

 

Is dit zo en wat doet deze dus anders dan de committed switch ? Hoe sluit je deze uncommitted op de committed aan ?

 

PS Ik woon in Spanje, zuiden costa blanca, en heb tot nu toe een Triax met slechts 2 LNB (19.2 en 13 gr). Komt 23.5 en Eurobird of 28.2 gr bij en anders de Hispasat. Ik gebruik DM500's en DM7020 en af en toe een DM800.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

gr

Mijn Hersenen (mybrain)

---------------------------------------------------------

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mybrain
Kan iemand mij in voldoende detail maar eenvoudig uitleggen wat het verschil is tussen deze beiden switches.

Ter aanvulling en info :

Heb T90 gekocht,3 x 4/1 spaun switches en 4 quad alps LNB's. Wil dus 4 sats bekijken op 4 tuner die onafhankelijk
van elkaar zenders kunnen kiezen.
Als basis heb je daarvoor alleen al 4 stuks 4/1 switchen nodig

Nu wil ik mogelijk een 5e of zelfs 6e LNB plaatsen maar uitsluitend voor 1 of mischien 2 tuners (deze LNB's kunnen dus single of twin zijn)

De Spaun switches hebben geen poorten meer over en ik schijn nu een uncommitted switch te moeten bijkopen.

voor 1 sat erbij op 1 ontvanger heb je aan een 2/1 uncomm. switch genoeg , wil je er 2 sats op 1 ontvanger bij hebben moet je een 4/1 uncoom. sw. hebben .
Voor elke uitbreiding voor een ontvanger zul je steeds zo'n 4/1 of 2/1 sw erbij moeten hebben .


Is dit zo en wat doet deze dus anders dan de committed switch ? Hoe sluit je deze uncommitted op de committed aan ?

Een uncomm. switch kun je direkt één (of meer) lnb(s) laten kiezen , maar ook op een daarachter gekoppelde committed sw. , één van die vier lnb's .
Dus aan de ontvanger waar je meer dan 4 satellieten wilt zien , sluit je de uncomm. aan , poort A daarvan gaat naar de uitgang van de comm. 4/1 , poort B en e.v. C en D heb je dan over voor de uitbreiding .


PS Ik woon in Spanje, zuiden costa blanca, en heb tot nu toe een Triax met slechts 2 LNB (19.2 en 13 gr). Komt 23.5 en Eurobird of 28.2 gr bij en anders de Hispasat. Ik gebruik DM500's en DM7020 en af en toe een DM800.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

gr
Mijn Hersenen (mybrain)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...