Ga naar inhoud


Digitenne Local cardshare


Lamko

Aanbevolen berichten

Wil mijn digitenne kaartje binnenhuis sharen maar welke software ondersteunt de pincode die kpn op sommige kanalen gebruikt?

Ik heb zelf Newcs geprobeerd maar die bakt er niks van. Camd3 ook niet zelf geen update.

Cccam is eigenlijk geen optie omdat deze niet door de opensascng ondersteunt wordt zonder te patchen waardoor de hele epg niet meer werkt.

Graag wou ik wel eens horen wat jullie gebruiken ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ wanderer

Het gaat niet om meerdere machines eigenlijk.

Maar om de cardserver te draaien op de machine die ook de kaart weer uitleest en dat kaart uitlezen vanaf de cardserver gaat mis.

Daarom andere cardserver!

 

@ asmi

Werkt dat uitschakelen door hem op de kpn ontvanger uit te schakelen en wordt dan de wijziging naar de kaart geschreven ?

Want dan zou het kunnen werken als het alleen in de ontvanger van kpn ontvanger wordt opgeslagen heb ik er niet veel aan omdat ik die niet gebruik.

Zou ook een mogelijkheid kunnen zijn om hem in de cardserver software zelf uit te schakelen maar die optie ben ik nog niet tegengekomen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko

Werkt dat uitschakelen door hem op de kpn ontvanger uit te schakelen en wordt dan de wijziging naar de kaart geschreven ?
Inderdaad, de leeftijdsinstelling van de kaart staat op de kaart zelf. Met een normale standaardontvanger kun je de instelling van de kaart makkelijk aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik d8 dat de kaart ook aan de ontvanger was gekoppeld kwa leeftijdsgrens dan want andere zenders gingen wel

ga het even uitproberen nooit gedacht dat het zo simpel was smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ook meerdere kastjes met smartwi doen, maakt het uit om verschillende merken te gebruiken ?

Ik heb nu een topfield 6000 en kan een samsung krijgen.

Tevens wil ik weten of er net als in de topfield meerdere lokale zenders te instaleren/ontvangen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier 2 samsungs en een topfield staan.

Werkt 100%.

 

Hoe je dat met meerdere kanalen installeren bedoeld weet ik niet.

Ik heb hier de normale zenders van kpn en heb ook de duitsers er op.

Dit omdat we aardig dicht bij duitsland wonen en een buitenantenne hebben.

 

Gr CB1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké CB1 dus het kan, bedankt.

Wanderer: ik vraag dit omdat ik normaliter alleen maar schotel doe om de regio zenders te krijgen, TV West is niet van plan (geld !) om op de satelliet te verschijnen.

En sinds kort is het mij gelukt om Rijnmond en West in m'n lijst te krijgen, ik dacht dat er maar één regio zender bekeken kon worden.

De enige zender die ik nu nog erbij wil is Utrecht, jaja.....

allemaal op een binnen antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waveman
Wil ook meerdere kastjes met smartwi doen, maakt het uit om verschillende merken te gebruiken ?
Ik heb nu een topfield 6000 en kan een samsung krijgen.
Tevens wil ik weten of er net als in de topfield meerdere lokale zenders te instaleren/ontvangen zijn ?


Afhankelijk van je locatie en gebruikte (buiten)antenne(hoogte) kan je zeer zeker meerder Regionale zenders ontvangen, hij leest ze zelfs zelf in als-ie ze ontvangt, maar je kan ook handmatig zoeken op het desbetreffende kanaal, bijv. Regio TV Utrecht zendt uit op kanaal 50.

Als je met een binnenantenne geen resultaat hebt op de gewenste zender dan zou ik toch een dakantenne overwegen, al dan niet ook nog eens uitgericht op de zendmast.

Op http://fmscan.org vindt je kaartjes van het uitzendgebied, voor bijv. Regio TV Utrecht: http://fmscan.org/net.php?r=t&m=m&itu=HOL&pxf=Regio+TV+Utrecht&rg=
Klik op change parameters en speel wat met de waarde Threshold voor een andere ontvangstgevoeligheid.

Een handig overzicht van de zenders in Nederland: www.radio-tv-nederland.nl/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...