Ga naar inhoud


Probleem met een Technisat Multytenne 45cm single


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Als ik het goed heb dien je deze schotel uit te richten op de asta 19,2 E. Echter kan ik bij deze schotel enkel uitrichten op de astra 28,2 E. Het satfindertje ertussen vind enkel een signaal op deze satelliet . Als ik de schotel naar het westen draai kom ik geen enkel signaal tegen . Weet niet wat er scheelt want het is de eerste keer dat ik zo een schotel dien uit te richten . Iemand een advies.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu niets meer van signaal. Heb reeds twee verschillende ontvangers aangesloten met enkel een fastscan van TVV op de astra 19,2 E. Beide ontvangers op BVN geplaatst en dan de mulytenne hierop aangesloten met een satfindertje ertussen .Als ik draai zowel naar oost als naar west blijft het satfindertje piepen op hetzelfde geluidsniveau , m.a.w. het satfindertje vindt geen satellieten en ook op beide ontvangers blijft het signaal hetzelfde ( snr. +/- 20 en quality 0 ) Het aansluitingssnoer werkt perfekt tussen schotel en ontvanger . De richting op de astra kan ik tot op enkele cm's nauwkeurig instellen want op dezelfde muur (vlak op het zuiden gericht ) hangt een andere schotel op 2 m. ervan , dus kan ik ongeveer wel visueel de riching aangeven.

Ben meer en meer de indruk te krijgen dat er iets defect is aan de lnb's want anders blijft de satfinder toch niet altijd te piepen op hetzelfde niveau. Niemand met met raad hoe ik kan weten of de lnb's nog goed funtioneren ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openmaken, lijkt me.

Er staat hier een draadje met prachtige foto's. Heel nuttig. Ik had zelf last met Hotbird 13graden. Opengemaakt en de betreffende LNB op z'n plaats gedrukt.

 

Je zou kunnen kijken of je de LNB van Astra 19,2graden van de DiSEqC kunt halen en rechtstreeks op je ontvanger aan kan sluiten.

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het antwoord. Probleem is intussen opgelost . Een defecte satfinder , heb er een andere tussen gestoken en alles kon in een tiental minuten uitgericht worden.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er vanuit gegaan dat die niet nieuw meer was....

Afgezien van de garantie is openmaken niet moeilijk. Zie het andere draadje hier. Heb het zelf ook gedaan en bij het weer dichtschroeven de randen en de schroefgaten goed dichtgekit.

René.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReneBee
Ik was er vanuit gegaan dat die niet nieuw meer was....
Afgezien van de garantie is openmaken niet moeilijk. Zie het andere draadje hier. Heb het zelf ook gedaan en bij het weer dichtschroeven de randen en de schroefgaten goed dichtgekit.
René.

Allemaal goed en wel,maar je zult hem maar openmaken terwijl het aan de satfinder ligt. blush

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Allemaal goed en wel,maar je zult hem maar openmaken terwijl het aan de satfinder ligt.


idd. dus eerst even goed alles controleren vooraleer je openmaakt. wink

Indien je toch tot de vaststelling komt dat er één of meerdere lnb's defect zijn dan heb ik deze tip gelezen :

Gewoon een Alps LNB in de lengte open zagen.
De binnen zijden van de moderne Alps LNB zit in de multitenne.
Dit is goed te doen en ongeveer 5 minuten werk.
Het is een hobby en bespaart je veel geld.


Echter is de vraag hoe weet je welke lnb defect is , kun je dit uitmeten ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...