Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Na opnamen programma niet meer te bekijken


TheLastHero

Aanbevolen berichten

Sinds een tijd (zo'n 3 a 4 maanden) kan ik mijn opgenomen programma's de volgende dag al niet meer bekijken.

 

Het gaat om een Topfield 5510 pvr met een Aston kaart, zelfs met de net nieuw uitgegeven kaart kan ik mijn opgenomen programma's niet meer bekijken. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hier aan doen?

 

alvast bedankt voor het antwoord.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand dit probleem?

Gewoon dan maar een andere sat ontvanger kopen die wel goed kan samenwerken met een bepaalde kaart? Iemand dan ideeen met welke sat ontvanger ik wel programma's kan opnemen en deze de volgende dag/week/maand nog wel kan bekijken?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je het gecodeerd op of gedecodeerd?

Kijk je ergens anders naar als je opneemt of staat de TF op de zender die je opneemt?

Zijn de dollar tekens groen of geel/groen of helemaal geel?

 

Zodra je iets opneemt en het dollarteken is niet geheel groen maar geel/groen of geel dan gelijk een copy maken dmv hetgeen wat je opgenomen hebt gelijk weer af te draaien en op reco drukken.

Dan wordt het groen en kun je het altijd afspelen.

Dan wel de kaart er even uithalen anders heb je kans dat deze weer teruggezet wordt in tijd en dat je weer moet gaan heractiveren.

 

Zoekfunctie biedt ook uitkomst, hier zijn wel ellenlange topics over ook.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets opneem kijk ik 9 van de 10 keer naar een andere zender. Als ik er niet ben dan blijft de TF staan op de zender die hij opneemt. Zowel groen/geel als geheel geel speelt hij meteen de volgende dag niet meer af. Meteen een copy maken heeft geen zin dan want hij speelt niet af (al meerdere malen geprobeerd namelijk), tevens heb ik niet de tijd om dit meteen te doen, dit is dan ook de reden dat ik een programma opneem door de weeks (ik kijk er dan in het weekend naar).

 

Citaat:
Neem je het gecodeerd op of gedecodeerd?

 

Ik wist niet dat je gecodeerd of ongecodeerd kon opnemen, hoe stel je dit in?

 

Citaat:
Zoekfunctie biedt ook uitkomst, hier zijn wel ellenlange topics over ook.

 

Het vorige topic dat ik hierover las gaf over ongeveer hetzelfde probleem geen oplossing vandaar maar hier de vraag gesteld.

 

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero

Citaat:
Neem je het gecodeerd op of gedecodeerd?

Ik wist niet dat je gecodeerd of ongecodeerd kon opnemen, hoe stel je dit in?


Melle bedoeld hiermee of je van zenders opneemt die gecodeerd of ongecodeerd uitzenden.
Er is geen optie om te kiezen tussen on- of gecodeerd opnemen.

Het verbaasd me overigens dat jij onmiddellijk na het opnemen van een gecodeerde opname niet kunt kopiëren omdat de opname niet wordt afgespeld.
Voor zo ver ik mij kan herinneren gingen de meeste vorige topics over het feit dat men na 24 of 48 uur niet meer naar de opname kon kijken.
Inderdaad een vreemd verhaal.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero
tevens heb ik niet de tijd om dit meteen te doen, dit is dan ook de reden dat ik een programma opneem door de weeks


Alleen net na introductie van Seca 3 codering, bleek dat al binnen 24 uur een gecodeerde opname niet meer te decoderen viel, dit is na vele klachten veranderd naar zo'n 48 of 72 uur.

Gebruik je geen tap die automatisch voor je decodeert ? Ik heb al jaren de Silverline Tap naar volle tevredenheid, bij mij wordt elke nacht rond 02.00 uur de opnames automatisch kopieert en daarmee ook gedecodeert, werkt altijd goed !
Helaas werken dit soort taps dit dus niet op mijn TF 4000 PVR...

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit inderdaad ook al een tijdje met zo te horen het zelfde probleem. Heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet.Sommige programma's zijn terug te kijken, waarschijnlijk die opgenomen zijn terwijl ik niet thuis was. Alleen volgens mij door al dt proberen de boel een beetje verziekt!

TF PVR5510 Astra 1, 2 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is nu nog erger de laatste maand neem ik de ene zender op maar krijg het geluid van een andere zender (niet geheel duidelijk welke). Dus beeld wel te zien van de goede zender maar je hebt er weinig aan als je het geluid hebt van een totaal andere zender.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb dit probleem ook, gedeeltelijk althans.

 

Opnemen, op welke manier dan ook is geen enkel probleem, maar gisteren gekeken naar darten op Sport1 en tegelijkertijd de afscheidswedstrijd van Philip Cocu op Eredivisie Live opgenomen en na het darten bekeken. Kon tot 2 x toe de opname opnieuw starten, waar ik was gebleven, wegens bevriezen van het beeld.

Een copie maken is er ook niet bij, vanwege datzelfde bevriezen van het beeld in de originele opname. Op dat moment komt er dan ook geen beeld meer op je copie te staan, enkel zwart beeld.

 

Mijn combinatie is: TF4000PVR met PowercamPro en seca3 kaart. Had hier voor de kaartwissel totaal geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De TF heeft het nu helemaal begeven. Doet niets meer. Het enige dat ik kan is in het menu kijken. Hij herkend nu totaal geen signaal meer op beide tuners. Schotel staat gewoon goed want met mijn oude ontvanger is er gewoon signaal.

Lijkt wel of hij hangt en daardoor geen signaal meer wil weergeven. Dus nu maar sparen voor een nieuwe sattelietontvanger. Ben alleen een bang dat het moeilijk gaat worden een goede twin pvr te vinden van een ander merk. Met Topfield heb ik alleen maar last gehad de afgelopen paar jaar en dat voor een apparaat van 800 euro. Na 1 maand was tuner 1 al opgeblazen, heb daarna 2 maanden zonder TF pvr moeten zitten. Zeer slechte ervaring dus met TF, had wel verwacht dat ze me gewoon een nieuwe zouden geven. Nu al weer kapot dus ik hoop dat er een beter merk op de markt is. Zal wel ff een nieuw draadje hiervoor openen.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...