Ga naar inhoud


[DM800HD] upgrade naar 800HD zinvol ?


Curl23

Aanbevolen berichten

Ik ben nu in het bezit van een DB 7000-S,

Als ik over stap naar een 800 HD zijn er dan buiten het

ontvangen van HD zenders en een DVI/HDMI aansluiting

nog meerdere pluspunten, is de beeldkwaliteit bv beter ?

 

alvast bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je een afstandsbediening met verlenger gebruikt (bijvoorbeeld om vanuit de slaapkamer te bedienen) ga je er wat dat betreft in ieder geval flink op achteruit. De infrarood ontvanger van de DM800 is zeer kritisch en ongevoelig.

 

Ik heb van de week mijn DM600 voor een DM800 verwisseld maar moet nog erg wennen. Ook voelt de bediening een stuk trager aan. Gelukkig is de software nog lang niet uitontwikkeld dus ik hoop dat het allemaal nog goed komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een DM7000 gehad en ondertussen een DM800. Buiten de HD zenders en de DVI/HDMI aansluiting heeft de DM800 volgens mij geen voordelen. Wel heb je dankzij DVI/HDMI op een TV met zo'n aansluiting, ook op de niet HD zenders, een beter beeld dan via de scart van de DM7000.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robkds
Als je een afstandsbediening met verlenger gebruikt (bijvoorbeeld om vanuit de slaapkamer te bedienen) ga je er wat dat betreft in ieder geval flink op achteruit. De infrarood ontvanger van de DM800 is zeer kritisch en ongevoelig.

Ik heb van de week mijn DM600 voor een DM800 verwisseld maar moet nog erg wennen. Ook voelt de bediening een stuk trager aan. Gelukkig is de software nog lang niet uitontwikkeld dus ik hoop dat het allemaal nog goed komt.


Ik heb helemaal geen problemen met de afstandsbediening en ook software vindt ik prima in orde, zou zo snel niet weten wat er verbeterd moet worden.........?

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen als je een tv hebt met hdmi/dvi aansluiting, het beeld op scart is volgens mij ongeveer gelijk.

 

Verder zijn er min en pluspunten....ik ben uiteindelijk wel blij met mn overstap van de 7000 naar de 800.

 

ondanks dat idd de ir ontvangst slecht is...en hij trager is dan een 7000..

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappige reden om te wachten..., ik ben toch benieuwd of je een tv met hdmi hebt want anders ga je er echt niet veel op vooruit.

 

 

 

Origineel bericht van: Curl23
Dank voor jullie antwoorden, ik moet toch eerst nog wachten tot ik 25 berichten heb voordat ik de 7000 hier te koop mag zetten, dus ik heb nog wat de tijd om te beslissen of ik overstap naar de 800
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met zo'n tv is het zeker de moeite en de centen waard. Ik heb de 800 al vanaf het begin en ben er echt heel tevreden over. In het begin was hij nog een beetje instabiel maar dat is nu opgelost Alleen gaat het zappen een heel klein beetje langzamer maar dat weegt niet op tegen de beeldkwaliteit. En echt niet alleen HD beelden ook SD beelden zijn stukken mooier.

 

Dus succes met posten je zit al op 16....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Curl23
Dan moet ik er maar voor gaan, ik begrijp alleen niet dat de
2e hands prijs voor de 800 rond de euro 400,= ligt, terwijl hij nieuw al te koop is voor eur 399,=
Of moet ik goed opletten waar ik hem koop?

waarschijnlijk zit in de 2e handse dan al een harddisk?
Ik zou sowieso een harddisk in de 800 zetten. Omdat netwerkaansluiting van de 800 minder is werkt opnemen dan wel goed en volgens mij is de 800 dan ook stabieler.
Verder past er in de 800 natuurlijk maar één smartcard en geen CI.
Gezien je prachtige TV de DM800 zo instellen dat de TV alle deinterlacing en schaling door je TV gedaan wordt. En daarom natuurlijk wel via hdmi aansluiten wink

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...