Ga naar inhoud


[DM800HD] upgrade naar 800HD zinvol ?


Curl23

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gebruik je wel de DVI-Hdmi kabel? Want ik heb net eens even voor de grap een 7020 (heb geen 7000 meer) op scart en de 800 op hdmi aangesloten met de autoresolutie op 576I en het sd beeld is echt veel mooier. Veel scherper en veel minder artifacts. Heb je trouwens wel de box gereset nadat je de plugin hebt geinstalleerd? Hij schakelt dan namelijk pas de tv om. En hoe is het plaatje op HD content?

 

Origineel bericht van: Curl23
Ik heb nu sinds enkele dagen de 800HD hier draaien, maar ik ben nog niet echt tevreden over de beeldkwaliteit, mijn 7000S was mijn inziens beter.

Maar het zal zeker aan de instellingen liggen,ik moet oa nog volop aan enigma2 wennen.

het beste beeld heb ik tot nu toe op de stand 576p en de autoresolution enabled, maar wat ik hier heb gelezen moet alles uit staan en mijn Pioneer 500A alles laten regelen.

maar hoe stel ik dat in ?

En zijn er nog meer tips om de beeldkwaliteit beter te krijgen ?

bij voorbaat dank voor jullie advies

 

Mvrgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de adviezen

Hoe reset je de 800, ik weet van de 7000 dat je de

2 linkerknoppen gelijktijdig in moest drukken en dan op de powerknop ?

 

en dat instellen op 576i doe ik dat bij autoresolutie of

of bij de andere instelling waar ik alleen maar 576p

tegen kom ?

 

nvrgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 mogelijkheden; of de stekker van de voeding even uit de box, of makkelijker de powerknop ingedrukt houden en dan dreambox herstarten.

 

suc6

 

Origineel bericht van: Curl23
Dank voor de adviezen

Hoe reset je de 800, ik weet van de 7000 dat je de

2 linkerknoppen gelijktijdig in moest drukken en dan op de powerknop ?

 

en dat instellen op 576i doe ik dat bij autoresolutie of

of bij de andere instelling waar ik alleen maar 576p

tegen kom ?

 

nvrgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hoef je niet de hele box te restarten. Alleen de GUI (enigma2) restarten is genoeg.

 

Een nog simpeler oplossing is om naar een kanaal te zappen wat in een andere resolutie is, bijvoorbeeld naar een HD kanaal zappen als je nu naar een SD kanaal kijkt.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog twee vragen als dat mag,

 

Bij autoresolution heb ik alles op default gezet, is dat goed of moet je alles appart instellen.

 

Op de 7000 kan je, volgens mij heet dat de "var" ? naar de harde schijf over zetten, zodat je meer addons kan downloaden, is dat ook bij de 800 mogelijk, ik zie dat de memory van de box namelijk al voor 94% vol zit.

 

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

 

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Curl23
Bij autoresolution heb ik alles op default gezet, is dat goed of moet je alles appart instellen.

De default stel je in onder de A/V settings, bij mij staat daar 576i en DVI omdat de meeste zenders 576i gebruiken. Default bij de autoresolution plugin is dan 576i en normale TV uitzendingen is dit ook goed. Voor HD TV (bv BBC HD) moet je 1080i (of als de zender 720p uitzendt soms 720p) instellen en zeker niet op default lasten staan.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik 576p ipv 576i, want dan zien de menu's van de dreambox zelf er iets mooier uit omdat die niet meer interlaced weergegeven worden. De deinterlacing wordt dan wel door de dreambox gedaan ipv door je TV, sommige mensen zeggen dat de DM800 een matige deinterlacer heeft maar daar merk ik eerlijk gezegd erg weinig van.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt volgens mij aan de upscaler van de tv; ik had eerst een JVC, hiermee was 576p beter; heb nu een samsung LED en daar is 576i weer beter. Het is gewoon een kwestie van uitproberen.

 

Ik laat de autores plugin nu bij HD content altijd omschakelen naar 1080I omdat de tv in de favorieten lijst met hd kanalen niet steeds hoeft te schakelen. Vind ik persoonlijk prettig. Hierbij neem ik een iets minder beeld op 720 content op de koop toe omdat het plaatje prima blijft.

 

Origineel bericht van: Vinz
Zelf gebruik ik 576p ipv 576i, want dan zien de menu's van de dreambox zelf er iets mooier uit omdat die niet meer interlaced weergegeven worden. De deinterlacing wordt dan wel door de dreambox gedaan ipv door je TV, sommige mensen zeggen dat de DM800 een matige deinterlacer heeft maar daar merk ik eerlijk gezegd erg weinig van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad; als je alles op default laat staan doet de plugin in feite niks en schiet je je doel voorbij.

 

Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Curl23
Bij autoresolution heb ik alles op default gezet, is dat goed of moet je alles appart instellen.

De default stel je in onder de A/V settings, bij mij staat daar 576i en DVI omdat de meeste zenders 576i gebruiken. Default bij de autoresolution plugin is dan 576i en normale TV uitzendingen is dit ook goed. Voor HD TV (bv BBC HD) moet je 1080i (of als de zender 720p uitzendt soms 720p) instellen en zeker niet op default lasten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank aan allen, dankzij jullie hulp wordt het beeld steeds beter.

 

Heeft iemand voor mij hier nog een oplossing voor:

 

Op de 7000 kan je, volgens mij heet dat de "var" ? naar de harde schijf over zetten, zodat je meer addons kan downloaden, is dat ook bij de 800 mogelijk, ik zie dat de memory van de box namelijk al voor 94% vol zit.

 

Mvrgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, dat gaat op die manier niet

dat was enkel voor de dm 7000 wegens heel klein geheugen capaciteit

 

met de dm800 moet je dergelijke percentages eigenlijk niet krijgen, of je hebt een stikkevol image gekozen om erop te zetten

 

en anders is er ook nog de BarryAllen multiboot waardoor het gehele image op de usb stick komt (dus ook alle addons + plugins)

 

(volgens dat principe zet je een heel vers nieuw en zeer slank image in de flash en daarna BA op USB met dan MB images naar keuze op de usb stick)

 

daar zul je eerst een en ander voor moeten lezen en bij vragen ofwel aansluiten aan bestaande BA topics of een nieuw topic openen.

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...