Ga naar inhoud


[DM800HD] upgrade naar 800HD zinvol ?


Curl23

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je gebruikt zeker geen afstandsbediening extender (om bijvoorbeeld de dreambox die in de woonkamer staat vanaf de slaapkamer te kunnen bedienen)?

 

Verder is bijvoorbeeld de webinterface van de dm800 een stuk beperkter dan die van de dm600 (uitgaande van pli images).

 

Bediening van de 800 is ook trager, ook dat zal vast en zeker nog verbeteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robkds
Je gebruikt zeker geen afstandsbediening extender (om bijvoorbeeld de dreambox die in de woonkamer staat vanaf de slaapkamer te kunnen bedienen)?

Verder is bijvoorbeeld de webinterface van de dm800 een stuk beperkter dan die van de dm600 (uitgaande van pli images).

Bediening van de 800 is ook trager, ook dat zal vast en zeker nog verbeteren.


Nee ik gebruik geen extender, als ik op de slaapkamer kijk vallen na 10 minuten mijn ogen al dicht, dus een extender heb ik niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denbosch
welke instelling is het beste als je de dreambox op een full HD aansluit?

dat verschilt per TV. Algemeen schaalt de DM800 redelijk maar deinterlacing is een stuk minder. Daarom autoresolution plugin installeren / activeren en dan proberen wat beste werkt.
Wanneer je een heel goede TV hebt alles zo instellen dat de DM800 niets met het beeld doet. Dus bijvoorbeeld 576i als 576i uitsturen (dat kun je met genoemde plugin instellen) en dan de TV laten omzetten naar 1080p.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
nou netwerk hdd werkt bij mij prima hoor.

met de DM800 opnemen op een netwerkshare werkt bij jou probleemloos?

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart

met de DM800 opnemen op een netwerkshare werkt bij jou probleemloos?


Ja , niks geen probleem..ook niet met timeshift of afspelen/opnemen tegelijk.
Moet wel zeggen dat ik nog nooit hd heb opgenomen...zal dat eens testen.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: denbosch
welke instelling is het beste als je de dreambox op een full HD aansluit?

dat verschilt per TV. Algemeen schaalt de DM800 redelijk maar deinterlacing is een stuk minder. Daarom autoresolution plugin installeren / activeren en dan proberen wat beste werkt.
Wanneer je een heel goede TV hebt alles zo instellen dat de DM800 niets met het beeld doet. Dus bijvoorbeeld 576i als 576i uitsturen (dat kun je met genoemde plugin instellen) en dan de TV laten omzetten naar 1080p.


Hoe laat je de tv dat doen, of regelt de tv dat zelf als je hem op auto zet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Curl23
Hoe laat je de tv dat doen, of regelt de tv dat zelf als je hem op auto zet?

TV doet dat automatisch en jouw Pioneer doet dat beter dan de DM800

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Curl23
Kan een andere LNB ook nog verbetering qua beeld geven, of is het digitaal is digitaal........?


Nee, dat geeft geen verbetering van het beeld. Op zo'n hoogst kun je ietwat meer signaal hierdoor verkrijgen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu sinds enkele dagen de 800HD hier draaien, maar ik ben nog niet echt tevreden over de beeldkwaliteit, mijn 7000S was mijn inziens beter.

Maar het zal zeker aan de instellingen liggen,ik moet oa nog volop aan enigma2 wennen.

het beste beeld heb ik tot nu toe op de stand 576p en de autoresolution enabled, maar wat ik hier heb gelezen moet alles uit staan en mijn Pioneer 500A alles laten regelen.

maar hoe stel ik dat in ?

En zijn er nog meer tips om de beeldkwaliteit beter te krijgen ?

bij voorbaat dank voor jullie advies

 

Mvrgr Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Curl23, dat was mijn eerste indruk dus ook

dat sd uitzendingen een stuk minder zijn/waren

 

de settings voor sd en hd zijn verschillend OOK wegens het feit dat je wellicht 3 aansluit opties, tussen dm800 en pioneer, kunt onderscheiden

 

hdmi-dvi

scart

component

 

dat zal toch een beetje testen zijn jouwerzijds

en evenwel ook die pioneer's handleiding nog eens goed lezen.

 

als je overigens sd 4:3 uitgerekt op een 16:9 pioneer toont is het sd beeld sowieso shit

schakel eens op origineel 4:3 formaat

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...