Ga naar inhoud


XP OEM op andere PC


MBa

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een OEM key van een Toshiba mee te nemen naar een Dell?

 

Ik heb nu een nieuwe laptop gekocht met Windows vista en ben daar gewoon niet over te spreken, nu gaat mijn oude laptop de deur uit waarmee ik dan ook automatisch me licentie voor XP zou weggooien? Is het dus mogelijk deze te behouden?

 

Heb zelf al geprobeerd met de recovery CD van Toshiba dit te doen maar die weigert en meldt "Geen Toshiba Computer gevonden."

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Officieel mag het niet. Een oem hoort bij de pc in tegenstelling tot een retail versie. Maar je kunt het altijd proberen toch?

 

Stel dat hij de activatie niet pikt en moet je bellen met M$... Laptop gerepareerd en een nieuw moederboard gekregen ofzo..

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zit er bij die Dell laptop geen XP licentie?

Normaal zit er dan een sticker op de onderkant.

 

Zo ja, ff zoeken op usenet naar een Dell XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Eehh... de TS wil een door Toshiba customized XP installeren op een DELL laptop. Daar gaat geen Hirens CD je mee helpen.

Sterker nog, dat gaat helemaal niet werken tenzij je de check weet te bypassen/tricken.

 

Er zijn 3 manieren. De ene heb ik hierboven genoemd. De 2e is XP aanschaffen. Optie 3 is bij wet verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste manier is ergens een xp cd ritselen met sp3 ingebakken en daar je serienummer mee gebruiken. Kijk wel eerst ook even naar drivers voor xp op de website van de fabrikant. Ik doe het ook op deze manier met mijn Acer. Ik moet wel ergens handmatig een bestandje plaatsen zodat windows denkt dat het een Acer dvd is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook simpelweg eventjes windows XP met SP3 downloaden, zonder cracks en dergelijke zodat je daar je serial mee kunt gebruiken en gewoon kunt activeren, ik geloof dat dat ook legaal is.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een werkend serial en geaktiveerd wil nog niet zeggen dat het legaal is, legaal is het serial alleen op het oorspronkelijke toestel. Maar werkend zul je het wel krijgen met eenzelde xp versie.

 

groetjes

Vu - ultimo,1TB HD
SAB 4800 mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

der zijn gewoon twee elementaire zaken die je moet weten

 

moderne laptops en hun hardware periferie werken niet zo een twee drie op XP

wegens de drivers voor die periferie (webcams etc)

en

je kunt echt hetzelfde of meer met vista, behalve als je oude software pakketten wilt draaien die niet vista compatibel zijn

 

als je eenmaal in de windows licensing valkuil bent binnengewandeld is alles moeizaam en duur

 

misschien kun je als alternatief ook eens de suse open linux proberen,

die zijn (deels van novell) vaak altijd up to date mbt de drivers voor nieuwe laptops

en zeg nu zelf openoffice als meest gebruikte tegenhanger voor windows office levert de doorsnee gebruiker alles wat die wil op een home-pc GRATIS

 

chiao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Tonskidutch
...behalve als je oude software pakketten wilt draaien die niet vista compatibel zijn...


Dan heb je toch weel heel oude meuk...
Link naar reactie
Delen op andere sites

hummiesat,

autocad lt 2006 is dus welgeteld 3 jaar oud, en extreem duur, maar wil never nooit niet op een vista pc lopen

 

als jij dat oud vindt, ja dan heb ik oude meuk

zo zijn er overigens nog enkele... maar dat weten de insiders

 

de stelling was juist dat de doorsnee gebruiker eigenlijk niet aan dergelijke pakketten gebonden hoeft te zijn en met een open linux en eventueel wine als extra applicatie onder linux alles kan wat je vista (uitzicht) ook kan maar dan GRATIS.

 

chiao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Tonskidutch
hummiesat,
autocad lt 2006 is dus welgeteld 3 jaar oud, en extreem duur, maar wil never nooit niet op een vista pc lopen

als jij dat oud vindt, ja dan heb ik oude meuk
zo zijn er overigens nog enkele... maar dat weten de insiders

de stelling was juist dat de doorsnee gebruiker eigenlijk niet aan dergelijke pakketten gebonden hoeft te zijn en met een open linux en eventueel wine als extra applicatie onder linux alles kan wat je vista (uitzicht) ook kan maar dan GRATIS.

chiao

ACAD lite 2006 is waarschijnlijk al 4 jaar oud, ACAD (lite) 2010 is er ook al. Je noemt trouwens wel een applicatie die de gemiddelde thuisgebruiker nog niet eens van naam kent.

Oh ja Linux... Dat fabelhaftige uberOS met grafische interface die Win95 nog niet evenaart. Het OS dat zo goed is dat het Windows als marktleider niet kan benaderen. Het machtige door iedere noob out of the box te gebruiken alternatief voor alles wat OS genoemd wordt... sleep
Maar ja, in de meeste gevallen is het gratis en een gratis paard mag je niet in de bek kijken.

Ach, als jij er blij mee bent.

Btw we dwalen ver af van het probleem van de TS dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...